"Serius lah? Itu bukan memujuk, tu berserah namanya.." kata Arash tidak puas hati..
"Betullah.. selalunya kalau Hanna merajuk, aku diamkan je.. bagi dia masa, nanti dua tiga hari cool lah dia balik.." jawab Arfif selamba..
"Betullah tu Captain Arash, perempuan ni hati diorang cepat sejuk, tak yah risau.." Marcus menyokong penyataan Arfif.
Arash mengeluh, rambut coklat nya diraup.
✈️✈️✈️✈️
"Assalamualaikum, papa.. " salam Delyn dijawab oleh Encik Denzel.
Setelah itu, dia membuka pintu. "Apa buat kat sini?" Soalnya kasar, nampaknya Encik Denzel masih belum maafkan dia lagi...
"Del datang nak jumpa papa lah.. Del rindu papa.. ni, Del bawa bekal makanan.. papa mesti belum makan kan?" Delyn tidak menghiraukan layanan kasar ayahnya itu, malah dia melayan Encik Denzel sangat baik.
Encik Denzel memandang anaknya itu atas bawah... Kelihatan sedikit pucat wajah Delyn ketika ini.. apa yang dah jadi?
"Lauk apa Del bawak?" Soalnya nak tak nak.
"Tomyam putih.. favorite papa kan?" Kata Delyn..
Senyuman diukir di bibirnya.
"Bak sini.." kata Encik Denzel.
Setelah itu dia berpaling ke arah belakang untuk menuju masuk.
"Aik, makanan ambik bawa masuk, orang yang masakan makanan tu tak nak jemput masuk ke papa?" Soal Delyn dengan nada gurauan.
Encik Denzel diam.. setelah itu, disuruh anaknya itu untuk masuk.
Gembira Delyn apabila papanya tidak menghalau nya.
✈️✈️✈️✈️
Sedar tak sedar sudah hari Ahad, bermakna sudah seminggu Delyn tinggal di rumah papanya.
Setelah kejadian haritu, Encik Denzel nampaknya sudah boleh menerima Delyn semula, malah, makin akrab hubungan mereka sebagai anak dan ayah.
"Pa, harini papa nak makan apa? Biar Del masak.." soal Delyn pada Encik Denzel yang sedang menyiapkan lukisan bangunan.
"Tak yah lah Del, harini papa belanja Del makan luar nak? Harini papa cuti, besok kena masuk kerja.." Soal Encik Denzel.
"Alah, Del malas lah nak keluar.. biarlah Del masak untuk papa.." rungut Delyn.
"Sibuk masak untuk papa je ke? Suami kamu macam mana? Dah seminggu Del kat sini.. bila nak balik rumah Arash?" Encik Denzel mula menyuarakan isu itu.
YOU ARE READING
CAPTAIN ARASH'S ONLY LOVE ✓
Romance[Pattenson Family vol. 1] "Kenapa you benci I sangat? Hina sangat ke I ni di mata you?" - Delyn Fawara - "Yes. Memang kau hina. Nak tahu kenapa? Sebab kau tu perempuan murah sama je macam mak kau tu. Dua-dua sundal tak bermaruah." - Arash Mika...