Isa liep de kantine uit. Er waaide een briesje over de korfbalvelden heen. Ze had net getraind. Ze liep naar het fietsenhok en pakte haar fiets eruit. Ze begon te fietsen. Naar huis toe, langs de voetbalvelden en het bejaardentehuis. Isa zat nu sinds groep 6 op korfbal. Ongeveer 6 jaar dus. Ze fietste de achtertuin in bij haar huis. Ze zette haar fiets op slot en deed de poortdeur op slot. Ze liep door de achterdeur de keuken binnen. Ze keek in het rond. Zoals gewoonlijk stonden er nog vuile pannen op het gasfornuis. Ze trapte haar schoenen uit. Ze liep de woonkamer in. In de woonkamer stonden twee grote banken en een grote eettafel. Er lagen allemaal papieren op de eettafel. Meestal waren het papieren van haar vaders werk. Haar vader was rechercheur geworden sinds haar moeder was verdwenen en drie van haar collega's waren vermoord. Isa had altijd al aangenomen dat haar moeder ook was vermoord, maar haar lichaam was nooit gevonden in geen enkel land. Isa deed haar jas uit, liep naar de gang en hing hem daar op. Ze liep naar boven naar de werkkamer van haar vader. 'Pap ben je hier' vroeg ze. 'Ja, ik ben hier' zei haar vader. Hij zat aan zijn bureau, er lagen allemaal papieren voor hem.
'Hoi' zei hij 'ben je al terug van trainen?'
'Ja' zei Isa 'wat doe je?'
'Ik werk aan een zaak maar kom er niet uit.'
'Zal ik je helpen?'
'Dat wou ik je net vragen' zei hij.
Isa knikte liep naar het bureau en las één van de verslagen door. 'Het slachtoffer was toch getraind bokser?'
'Ja' zei haar Vader 'wat is daarmee?'
'Waarom heeft hij niet teruggevochten? Misschien was er een handlanger.'
'Dat zou best eens kunnen' zei haar vader 'misschien kende de handlanger het slachtoffer wel.'
'Hoezo, kende de handlanger diegene wel? Deed de dader dat dan niet?'
Hij schudde zijn hoofd. 'Ga dan maar snel het bureau bellen' zei Isa 'ik ga slapen. Ik heb morgen 7 uur les.'
'Oké' zei haar vader 'trusten.'
'Trusten' zei Isa ze liep naar haar kamer. Haar kamer was groot. De muren waren turquoise geschilderd en haar deur was appeltjesgroen geschilderd. Haar Bureau stond bij het raam. Haar bed stond naast haar bureau. Ze pakte haar tas in voor de volgende dag. Ze had de vakken Nederlands, geschiedenis, 2 uur Engels, economie, Duits en wiskunde. Ze kleedde zich om in haar pyjama. Die bestond uit een blauw hemdje en een grijze joggingsbroek. Ze ging naar haar badkamer, poetste haar tanden en kamde haar haar. Ze had lang blond haar. Haar haar kwam ongeveer tot haar waar haar ribben ophielden. Ze had grijsblauwe ogen en een klein wipneusje. Haar wenkbrauwen waren donkerblond. Ze had vroeger wat puistjes gehad maar nu niet meer. Ze liep haar kamer weer in en ging slapen. De volgende ochtend wekte de wekker haar. Ze deed hem uit en rekte zich uit. Ze stond op. Kleedde zich aan en maakte even snel een boterham met wat melk. Isa pakte haar rugzak en liep naar beneden naar haar fiets. Ze fietste naar school. Ze zette haar fiets in het fietsenhok en liep toen de school binnen. Ze zag haar beste vriendin Kiki op één van de banken zitten. Ze liep naar de bank toe en plofte naast Kiki neer. 'Hoi' zei Isa.
'Hey' gaf Kiki antwoord 'hoe gaat ie?'
'Zoals gewoonlijk goed' zei Isa 'en jij?'
'Ook goed' zei Kiki 'wat hebben we het eerste uur ook alweer?'
'Ehm... het eerste hebben we Engels van mevrouw Rider.'
'O dat mens weer' zei Kiki geërgerd 'als je één keer iets zegt begint ze al meteen te gillen dat we stil moeten zijn.'
JE LEEST
ontvoerd door de maffioso
Fiksi RemajaEr is niks aan de hand als Isa naar huis gaat. Haar vader is rechercheur bij de politie en heeft net een nieuwe zaak. Hij wil haar niet laten helpen. Maar ze mag altijd helpen. Drie dagen word ze gevolgd door een busje. Ze word ontvoerd door een maf...