Każdy człowiek ma w swoim życiu bardzo trudne chwile, z którymi nie może sobie poradzić. Warto jednak nie przechodzić przez nie w samotności i mieć osobę, która wesprze nas i spróbuję pomóc. Uważam, że każdy człowiek powinnien mieć przyjaciela, z którym łatwiej będzie pokonywać trudności. Świadczą o tym liczne przykłady z literatury.
Pierwszym przykładem może być utwór Mały Książe, gdzie bohater podróżuję po kosmosie, aby dowiedzieć się czym tak naprawdę jest miłość, przyjaźń i relacje z ludźmi. Uczy się mnóstwo o więziach, które łączą ludzi i spotyka wiele dorosłych, którzy wyglądają jednak jakby nic nie wiedzieli o świecie. Na jednej z planet spotyka Lisa, który tłumaczy mu, że chęć do przyjaźni musi wynikać z obu stron. Chłopiec przez to zrozumiał, że jego relacja z Różą jest bardzo daleko od tego, czego on oczekuję, gdyż jedynie Mały Książe wykazywał inicjatywę. Lis został więc prawdziwym przyjacielem chłopaka i nauczał go wiele rzeczy. To właśnie dzięki niemu chłopiec łatwiej oswoił się z światem.
Kolejnym argumentem na potwierdzenie mojej tezy jest lektura Kamienie na Szaniec, opowiadająca o trójce przyjaciół, którzy wspólnie poradzili sobie w trudnych chwilach. Gdy Rudy był uwięziony przez Gestapo, Zośka, Alek i reszta grupy Szarych Szeregów, uczestniczyło w odbiciu go z rąk Niemców. Gdyby nie przyjaciele Bytnara, chłopak nie zostałby uwolniony. Zośka po straceniu obydwóch przyjaciół załamał się i nie radził sobie w dalszych akcjach, co potwierdza tezę, że z przyjacielem łatwiej pokonuje się trudności.
Podsumowując moje rozważania, zawsze powinno się mieć osobę, która nam pomoże. Człowiek nie może cały czas żyć w samotności i rozwiązywać wszystkich problemów sam, ponieważ nie zawsze wyjdzie to na dobre.
CZYTASZ
One Shots FNIN ♡
FanfictionOne Shoty z FNiN. Bardzo romantyczne. Mogę robić na zamówienia, ofc gratisowo. Szczególnie będzie Netika, ale Laurix też się znajdzie. Będą to szczególnie momenty, które zostały pominięte w książce, a mogły być bardzo romantyczne (to w szczególności...