Namia sedang khusyuk membetulkan shawlnya yang sudah terlilit di kepalanya itu. Harash pula sedang sibuk membutangkan baju kemejanya sebelum disarungkan baju suit hitamnya itu.
"Ya allah. Lupa nak pakai tali leher." Harash berkata. Namia menoleh. Bibirnya tersenyum. Harash yang sedang mencari tali lehernya yang tergantung di almari itu didekati.
"Abang. Tak payahlah pakai tali leher tu. Abang nampak handsome kalau tak pakai tali leher tu." Kata Namia. Dada Harash ditepuk dua kali sebelum dia merapikan suit Harash. Harash hanya diam memandang isterinya itu. Matanya disipitkan. Namia mendongak memandang Harash sambil tersenyum.
"Thank you sebab bagi saya pergi kerja." Kata Namia. Harash merubah riak wajahnya. Kembali merajuk dengan Namia. Matanya menatap cermin di hadapannya. Namia tahu Harash sedang marahkan atau merajuk dengannya.
Setelah hampir dua minggu bertarung dengan morning sickness, hari ini Namia tekad untuk kembali ke pejabatnya. Puas juga dia memujuk suaminya untuk membenarkannya dia pergi ke kerja. Harash. Itu yang dia kata, itulah yang Namia perlu ikut. Namun Namia menolak. Kali ini dia sangat-sangat degil untuk pergi ke butiknya. Melihat Namia yang tetap berkeras untuk pergi ke kerja, Harash terus merajuk. Dari petang semalam dia tidak bercakap dengan Namia. Namia, pastinya rasa bersalah.
"Abang masih marahkan Namia?". Namia bertanya. Baju suit Harash dipegang. Memaksa Harash untuk menatapnya. Harash diam. Matanya cuba untuk mengelak dari menatap mata Namia.
"Abang.." Namia memanggil lagi. Kali ini dengan suara yang manja. Harash menghela nafas. Jam di tangannya dilihat.
"Abang dah lambat. Jom nanti lewat pula sayang ke office." Kata Harash. Tangan Namia ditolak dengan lembut dan langsung keluar dari bilik. Namia tergamam. Terbuku terus rasa bersalahnya terhadap Harash. Wajah Namia masam. Beg tangannya diambil dan terus dia melangkah ke pintu rumah. Sandalnya dipakai dan terus dia mengunci rumahnya. Harash yang sudah menunggu di luar rumahnya itu dilihat. Di dalam lif, diam. Dua-dua diam membisu. Harash terus menuju ke kereta Mercedesnya dan Namia terus menuju ke kereta Proton X50nya itu.
Melihat Namia yang membuka pintu keretanya itu, pantas Harash menuju ke kereta Namia dan pintu kereta Namia ditutup. Namia memandang Harash. Tajam.
"Kenapa abang ni?." Namia bertanya. Bukannya dijawab, Harash langsung berjalan ke keretanya dan membuka pintu kereta untuk Namia.
"Abang hantar. Macam perjanjian kita." Kata Harash. Namia menjeling.
"Sebab dah janji. Kalau tak janji, tak ada maknanya nak suruh Namia tumpang abang kan?. Tak nak. Namia nak drive."
"No"
"Yes, Abang." Namia berkeras. Sakit pula hatinya. Harash hanya membuat wajah selamba dan matanya memandang Namia. Namia menjeling. Tangannya dilipat dua.
"Satu" Harash mengira. Namia mencebik. Ingat dia budak kecil ke?.
"Dua.." Namia menatap Harash. Harash dijeling lagi.
"Fine." Harash berkata. Namia didekati.
Namia hanya memerhati. Menunggu apa yang Harash ingin lakukan kepadanya. Jangan dipukulnya si Namia tu sudah. Harash terus mendukung Namia dan meletakkan Namia di kerusi penumpang keretanya. Namia terkejut dan mulutnya membebel. Bahu Harash dipukul dengan perlahan. Harash buat tidak tahu. Pintu kereta ditutup dan dia terus melangkah ke arah pemandu. Namia muncung. Badannya dihadapkan ke tingkap. Malas nak tengok wajah Harash. Harash menghidupkan enjin kereta. Dia menoleh ke arah Namia yang membelakanginya itu. Bibirnya cuba untuk menguntumkan senyuman namun ditahan.
Kunci kereta Namia diambil dari tangan Namia. Namia menarik kunci itu menghalang Harash untuk mengambil namun gagal.
"Mulai hari ini, kunci kereta sayang abang pegang." Kata Harash. Namia mendengus geram dan terus memalingkan wajahnya.
YOU ARE READING
I Wanna Be Yours [Completed] 🦋
Romantizm⚠ Not Edited First Cliche~ Story from Airashroses~ Sorry for the Tatabahasa, kesalahan tanda baca dan juga typo yang agak bersepah~ Harash Ferhat & Namia Amiera loves story ❤️ From "Let's make a deal" to "There is no deal between us." Start from c...