Dahulu kala, malaikat hidup di bumi.Berpegangan tangan dan bekerjasama dengan manusia, manusia dan malaikat wujud bersama. Malaikat memiliki kuasa suci yang tidak dimiliki manusia, dan walaupun mereka tidak boleh membahayakan manusia, mereka menggunakan kuasa suci mereka untuk melindungi mereka daripada syaitan, yang merupakan musuh semulajadi mereka. Kuasa suci malaikat bukan sahaja menangkis syaitan, tetapi juga mempunyai keupayaan untuk menyembuhkan. Gelombang penyembuhan terpancar dari malaikat itu sendiri, menyembuhkan hati mereka yang terluka dan membantu mereka yang terluka.
Malaikat yang penyayang dan baik hati berhenti menjadi tua apabila dia mencapai usia dewasa. Orang secara beransur-ansur menjadi iri hati kepada malaikat yang mempunyai kehidupan kekal.
Malaikat tidak pernah menyakiti manusia.
Nasib baik, orang mula memburu malaikat.
Jika anda makan daging malaikat, anda akan menjadi abadi. Sayap malaikat boleh digunakan sebagai ubat untuk semua jenis penyakit. Jika anda membuat anak panah daripada bulu malaikat, ia akan menjadi anak panah eksorsisme.
Orang ramai menginginkan sesuatu yang tidak mereka miliki, dan mula memburu malaikat dengan keinginan mereka. Sesetengah orang tidak membunuh mereka tetapi menangkap mereka untuk tujuan tontonan.
Malaikat tidak menjadi tua apabila mereka dewasa. Tetapi ia tidak abadi. Malaikat terdedah kepada tekanan dan mati apabila hati mereka lemah. Ia juga mati akibat sakit mental dan fizikal yang disertai dengan kesakitan yang melampau.
Khususnya, sayap malaikat disambungkan ke saraf malaikat itu sendiri, dan dalam beberapa kes, sayap tunggal boleh menyebabkan kesakitan yang teruk dan bahkan mati akibat kejutan.
Walaupun mengetahui perkara ini, manusia terus laparkan nafsu tanpa menghentikan perburuan malaikat.
Malaikat yang telah mencapai had orang seperti itu telah kembali ke syurga. Namun, ada seorang malaikat yang gagal melarikan diri dari orang-orang seperti itu.
Luffy, malaikat yang gagal melarikan diri, masih merupakan malaikat muda yang kecil pada masa itu dan sedang melakukan yang terbaik untuk melarikan diri dari cengkaman syaitan orang. Bergegas lari, lari. Semasa menangis dan bermati-matian cuba melarikan diri dari manusia setiap hari, saya secara tidak sengaja menjatuhkan cincin malaikat saya yang berharga di suatu tempat.
Anda tidak boleh kembali ke syurga tanpa cincin malaikat.
Dibiarkan bersendirian di atas tanah, Luffy masih tinggal di tanah mencari cincin malaikat.
Sudah 600 tahun malaikat kembali ke syurga. Luffy telah pun menjadi malaikat dewasa dan telah berhenti menua. Selepas 600 tahun, sejarah manusia yang memburu malaikat akan menjadi satu peristiwa seperti cerita, dan sejarah manusia yang buruk kepada mereka akhirnya akan bertukar menjadi frasa terlarang, telah dipadamkan kerana alasan manusia yang mementingkan diri sendiri. Malah, dengan lenyapnya malaikat, pergerakan syaitan, yang musuh semulajadinya telah hilang, menjadi lebih aktif daripada sebelumnya. Apabila itu berlaku, manusia sekali lagi bergantung kepada Tuhan dan mendongak ke langit, sambil berkata, "Tolonglah saya," walaupun malaikat telah memperlakukan mereka dengan begitu teruk. Manusia seperti itu sangat kasihan dan sedih sehingga Luffy tidak tahan melihatnya.
Memakai kot dengan tudung yang dalam supaya orang tidak tahu, ia mengembara ke seluruh dunia mencari cincin malaikat sambil menyembunyikan sayapnya dengan kuasa malaikatnya.
Saya pasti akan kembali ke syurga suatu hari nanti. Ia adalah masa ketika saya mencari cincin malaikat dengan keinginan yang tersembunyi di dalam hati saya.
Suatu hari musim sejuk ketika salji turun. Seorang kanak-kanak kecil sedang duduk meringkuk di bawah pokok seolah-olah sedang berjalan melalui hutan. Salji bertimbun di atas kepala dan bahu kanak-kanak yang sedang duduk itu seakan-akan memeluk tubuh kurusnya. Mesti dah lama ada kat tempat ni. Luffy tergesa-gesa mendekati kanak-kanak itu, dan kanak-kanak itu mengerling ke arah Luffy. Luffy mengangkat keningnya tidak senang melihat kanak-kanak itu bertanya, "Awak okay?" atau menggumam, "Sejuk..." Saya tertanya-tanya mengapa kanak-kanak kecil itu bersendirian di tempat seperti ini, dan apabila saya menepis salji yang menutupi kepala saya dengan lembut, saya membuka mata saya dengan terkejut dengan apa yang saya lihat. Kepala kanak-kanak itu mempunyai tanduk kecil yang tidak sepatutnya dimiliki oleh anak manusia. Ia mempunyai tanduk adalah bukti bahawa kanak-kanak yang kurus kering ini adalah anak syaitan. Bukan semua anak syaitan adalah syaitan. Dalam banyak kes, kebanyakan syaitan yang kelihatan seperti manusia pada asalnya adalah manusia. Hati yang lemah mungkin dirasuk oleh hati yang jahat, dan mungkin jatuh ke dalam bangsa syaitan tanpa dapat mengatasi hati yang jahat. Kanak-kanak itu mesti salah seorang daripada mereka. Dilihat dari rupa, dia seolah-olah menjadi syaitan kerana ditinggalkan ibu bapanya dan hilang harapan untuk hidup.
Luffy, memandang seorang kanak-kanak kecil dengan mata hitam bermaruah yang seperti permata, tidak membunuhnya, tetapi dengan lembut memeluknya, walaupun dia tahu bahawa syaitan adalah musuh manusia.
"Tak apa. Tak sejuk lagi."
Hamparkan sayap yang tersembunyi dan peluk anak itu seolah-olah membalutnya. Kemudian, kanak-kanak yang sedari tadi berhati-hati dengan Luffy sehingga kini menggenggam erat pakaiannya dengan tangan kecilnya dan berbisik, "Suam-suamnya..." dan bersandar pada pipinya.
Itulah pertemuan antara malaikat dan anak syaitan.
- - Next part - -⬇️
YOU ARE READING
_The Story of Demon Children Raised by Angels_[AceLu]
Fantasy꧁࿈ Ini adalah kisah Demon Ace x Angel Luffy.࿈ ꧂ - - - -Dahulu kala, manusia dan malaikat wujud bersama, tetapi pemburuan malaikat berlaku di kalangan manusia, dan semua malaikat kembali ke syurga. Sementara itu, Luffy, yang ditinggalkan bersendiria...