Huda tersenyum nipis. Banyak perubahan Izhar sekarang dan dia amat lega. Terasa bahunya yang sarat dengan amanah dahulu sudah menjadi sedikit ringan.
Sedang Huda berkhayal, Izhar sudahpun mampir ke hadapannya.
"Anak-anak dah tidur." Beritahu Izhar dengan nada rendah. Tangan Huda diraih lalu digenggam erat. Sebelah lagi tangannya menarik daun pintu. Menutup pintu bilik anak-anak lelakinya itu.
Pandangan Huda jatuh ke pegangan tangan Izhar. Spontan dia cuba menarik dari digenggam Izhar. Eh, makin kuat Izhar menggengam.
"Ikut abang." Izhar menarik tangannya hingga dia terdorong mengejar langkah besar lelaki itu.
Jantung Huda makin berdegup kencang apabila Izhar mengheret dia ke kamar lelaki itu.
Lidah Huda menjadi kelu. Izhar menutup pintu dan dudukkan dia ke birai katil.
Sementara lelaki itu pula jatuhkan lutut dan melutut di hadapannya.
Panahan mata mereka saling berlaga.
Izhar genggam tangan Huda seeratnya."Kenapa Huda mengelak dari abang?" Lembut Izhar lontarkan soalan yang meniti dibenaknya. Bukan dia tak sedar Huda sengaja mengelak dari dia. Setiap kali dia mendekat, Huda menjauh.
Kepala Huda jatuh menunduk. Bibir bawah digigit halus. Dia nak jawab apa? Dia tak pernah sama sekali terfikir yang Izhar akan menyoal begini. Sangkanya, lambat-laun hubungan mereka akan menjadi seperti sedia kala. Dia dengan dunianya bersama anak-anak dan Izhar kekal sebagai majikannya.
Bukankah itu yang Izhar pesan padanya? Sampai bila-bila pun dia akan kekal di posisinya. Menjadi pengasuh dan juga pembantu di rumah agam ini.
"Huda..."
"Saya tak tahu... Saya risau bila tan sri berubah macam ni." Huda menjawab juga.
"Risau?" Ternaik kening Izhar.
Huda mengangkat muka. Anak matanya bergerak-gerak masuk ke dalam sinar mata Izhar.
“Kenapa tan sri berubah macam ni? Tan sri kan pernah cakap yang saya akan kekal di posisi saya selama ini. Bukannya sebagai isteri tan sri…”
Izhar terdiam.
http://wasap.my/60173255126/Kombocinderella
YOU ARE READING
PERAWAT HATI TAN SRI IZHAR (Cetakan Ke2)
Romance🧡 PERAWAT HATI TAN SRI IZHAR 🧡 Takdir menemukan Huda yang tidak berdaya dengan pasangan suami isteri, Tan Sri Izhar dan Puan Sri Marini yang berjiwa murni. Tiada arah untuk dituju, Huda menerima pelawaan Marini untuk menjadi pembantu rumah di ked...