بتفاصيل اخر عن القرين

127 15 4
                                    

بما اني بحب ابحث عن الحاجات الغريبة دي كتير ، و ليا مصدري ، فحبيت أن يبقى عندي كذا جزء من معلومات عن القرين .

اولاً احب اعتذر عن حاجتين ، الاول هو غيابي الغير مبرر .

و ثانياً بعتذر اني حذفت المعلومات العميقة 🔞 ، و اللي كانت فيها فعلاً معلومات عميقة جداً عن عالم الديب وايب ، و الماسونيه و كنت اتكلمت فيها برضوا عن لعبة الحوت الازرق بتفاصيل ، و لكني وصلت lemat معين ، على  الوتباد و اتعمل ليها  Date، و في نفس اليوم نزلتها تاني ، و محدش من اللي كان بيتابع عليها اخد باله خالص بسبب سرعتي .

و لكن للاسف اتمسحت تاني ، و اتبعت ليا تحذير و كمان و قفت نشرها على group's  اللي على  face و حتى وقفت  وعملت Date كل اللي كان عندي على الـ group الخاص بيا .

و لكن أنا بتمنى اني يبقى عندي سلسلة من معلومات عن الجن ⁦💔 بجد و لو لقيت تشجيع أو حتى أفكار انا هبدأ على طول .

ندخل بقى على مقال انهارده .

________

اللي بيقول أن القرين رجل أنثى ده كداب ، و كل المعلومات اللي عنده غلط خالص .

عارفه اني المعلومه دي مش هتعجب كل الـ Fanzine  و لكن انا بحب اكون صريحه

احب الاول اثبت للناس اللي معارضين عن وجود حاجه اسمها قرين ، و اللي أغلبهم مسلمين ، فأنا جبت ليكم الأدلة على وجود القرين ، و من القرآن الكريم كمان .

1- في سورة الزخرف آية 36﴿ وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَنِ نُقَيٍضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ ﴾

2-في سورة النساء آية 38:﴿ وَ الِّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ رِئَاءَ النِّاسِ وَ لَا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَا بِالْيَوْمِ الٔآخِرِ وَ مَنْ يَكُنِ الشَّئطَانُ لَهُ قَرِينًا فَسَاءَ قَرِينًا ﴾

3-في سورة ق آية 27:﴿ قَالَ قَرِينْهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَيْتُهُ وَ لَكِنْ كَانَ فِي ضَلَالٍ بَعِيدٍ﴾

و كمان هقول أدلة من سنة النبي محمد صلى الله عليه وسلم .

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إذا كان أحدكم يصلي فلا يدع احداً يمر بين يديه فإن ابي فليقاتله فإن معه القرين .

و حديث تاني من الرسول عليه افضل الصلاه والسلام :- ما منكم من أحد إلا وقد وكل به قرينه من الجن قالوا وإياك يا رسول  الله قال وإياي إلا أن الله أعانني عليه فأسلم فلا يأمرني إلا بخير .

انا معنديش اي اعتراض انكم تسألوا لانكم كدا ناس عندها عقل و بتحكم على الحاجه بأدلة   ، مش بيمشوا وراء الحاجه من غير دليل ... انا معارضة بس على طريقة طلب دليل ليكم ، بلاش هجوم ابل السؤال .

نيجي بقى على المفيد

سؤال بيتسأل كتير ، و هو .

هل القرين يحب صاحبه ؟

معلومات عن الجن حيث تعيش القصص. اكتشف الآن