RAIYAN bergegas keluar dari bilik dan berlari menuju di mana Ulya berada. Tiba di ruang tamu dia tercari-cari lelaki yang bernama Ikmal.
Dia lihat hanya ada seorang budak lelaki dan isterinya.
"Sapa budak ni?" Dingin Raiyan bersuara.
"Anak kak Mia, kawan Ulya kat kampung ni." Pelik Ulya melihat Raiyan yang seperti mencari seseorang.
" Bie cari apa?"
" Mana Ikmal." Soalan berbalas soalan.
" Kenapa abang cari Ikmal?" Suara budak kecil itu kedengaran. Raiyan memalingkan wajahnya ke arah budak yang duduk di sebelah Ulya.
"kau... Ikmal?" Budak itu menganggukkan kepalanya dengan muka polosnya.
" Bie kenapa?" Soal Ulya kepelikan.
Raiyan hanya diam apabila Ulya menyoalnya. Kaki dibawa menuju ke arah budak yang bernama Ikmal itu. Diangkat budak itu yang dianggarnya dalam 6 tahun ke sofa dihadapan Ulya.
Terpinga-pinga budak itu dibuatnya.
"Kau budak, duduk situ." Tempat disebelah kanan Ulya didudukinya.
"Ish bie ni. Apa buat kat Ikmal macam tu." Tegas Ulya menegur suaminya. Malangnya, Raiyan hanya buat muka tidak kisahnya.
"Entah abang ni! Mal nak dok ngan kak Ulya cantik!" Ikmal membentak Raiyan. Namun Raiyan hanya memaparkan riak kosong.
"Mal, meh duduk sebelah akak sini." Ditepuk sebelah kiri Ulya yang masih kosong. Ikmal berdiri dan berlari anak menuju ke sebelah Ulya.
Raiyan memandang Ulya dan Ikmal dengan tatapan dingin. Hatinya panas melihat kemesraan Ulya dan budak itu.
Ulya merasakan dirinya diperhati. Dikalih wajah menghadap Raiyan.
"What?" Soal Ulya. Bingung diperhati panas oleh Raiyan.
"Aku jealous."
Ketawa kecil Ulya terlepas. Dengan budak pun boleh jadi ehh?
"Jaga kau malam ni." Jelingan diberi. Ketawa Ulya serta merta terhenti.
Ok i'm done.
2 BULAN KEMUDIAN...
"Bie~ Lya nervous laa." Perutnya diusap-diusap.
"Don't worry my babyboo. You will ok. Trust me. I always beside you." Kepala Ulya yang terlentok didadanya diusap lembut bagi menangkan isterinya.
Dia faham perasaan Ulya yang gementar mahu melahirkan anak-anaknya. Dia juga turut merasakan gementar itu. Dia sebagai suami tidak mahu melihat isterinya dalam kesakitan. Dia sanggup melihat musuh-musuhnya menggelupur di ambang maut tapi tidak pada isterinya.
••••
Contractions dirasakan. Dan dia tahu tidak lama lagi anak-anaknya bakal melihat dunia.
Sekarang dia sedang berendam di dalam bathtub yang disediakan oleh suaminya bersama bauan lavender dari lilin yang dibeli oleh suaminya. Sangat menenangkan.
"Lya dah ready?" Soalan dari Alyana dibalas dengan anggukan.
Keadaan di dalam bilik air langsung tidak membuatkan dia berasa takut untuk melahirkan anak-anaknya melainkan ketenangan. Perkara-perkara yang dibelajar dari kelas untuk ibu-ibu mengandung yang takut melahirkan anak diikutinya.
Kelas ini juga dicadangkan oleh Raiyan sendiri. Dan dia hanya setuju sekiranya itu terbaik untuknya. Alyana juga ikut serta bagi menemaninya. Dan sekarang Alyana yang sedang membantu dia dalam proses kelahiran anak-anaknya.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomansaYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka