ayahku imam, suamiku ustaz, aku?

2.9K 33 0
                                    

Bibah tidak peduli, dia tidak cintakan ustaz Iqbal, tetapi ayahnya memaksanya juga untuk dia berkahwin dengan ustaz Iqbal itu.  Dia akan turuti, tetapi jangan mengharapkan apa apa darinya. Bibah sudah punya pilihannya sendiri. Sejak dia di bangku sekolah lagi Bibah sudah mengenalinya. Izat namanya, sekiranya ustaz Iqbal lulusan universiti, Izat pun lulusan universiti juga, jika uztaz Iqbal lulusan luar negara, Mesir. Izat juga lulusan luar negara juga Amerika. Namun hanya bidang mereka sahaja yang berbeza. Bibah memang tidak suka dengan sikap ayahnya yang mementingkan diri sendiri itu. Memang sedari kecil Bibah tidak berkenan dengan sikap dan perangai ayahnya itu. Tetapi sebagai anak, Bibah turuti dan taatinya  juga.

Begitu juga  kali ini, bila ayahnya itu terus mendesak  untuk dia berkahwin dengan ustaz Iqbal, di turutinya juga. Tetapi baik ayah nya atau pun ustaz Iqbal suami nya, jangan menaruh sebarang harapan kepadanya. Jika di rumah dia memang isteri ustaz Iqbal, tetapi jika di luar, dia adalah dirinya sendiri. Bibah hanya akan mengambil kesempatan untuk keluar, pada setiap kali uztaz Iqbal pergi mengajar, serta jika ada keperluan untuk menemui kekasihnya, Izat sahaja. Dia pun akan balik ke rumah sebelum suaminya itu balik. Oleh kerana keadaan yang tidak mengizin kan, memang jarang juga untuk mereka dapat bertemu. Tetapi dalam sebulan sekurang kurangnya sekali mereka pasti akan berjumpa juga.

Oleh kerana jarang bertemu, sekali bertemu mereka bagai melepaskan rindu berahi yang sudah sekian lama terpendam. Perkara yang dulunya mereka tidak pernah pun lakukan, kini mereka telah lakukan. Saling berdakapan, berciuman dan berkucupan. Dulu Bibah jika berpakaian siap dengan  tudung labuhnya, tetapi kini sudah tidak lagi. Dia hanya berpakaian serta  bertudung dengan serba ringkas sahaja. Jika dulu untuk menyentuh kulitnya pun susah, kini dia pula yang lebih mendahului menyentuh Izat, dengan mendakap dan mencium nya, yang kemudian Izat pun terus melakukan kucupan ke atasnya pula. Dari hanya kucupan biasa, hingga akhirnya kepada kucupan berahi.

Pada awal awal pertemuan selepas perkahwinan Bibah, tidaklah begitu mengasyikan pertemuan mereka, tetapi setelah semakin lama, mereka sudah semakin berani untuk melakukan perkara perkara yang lebih terlarang. Jika sekadar hanya berangkulan, bercium dan berkucupan, itu sudah menjadi perkara biasa bagi mereka. Apalagi jika hendak di banding kan dengan Izat yang pernah tinggal di Amerika. Sudah puluhan perempuan yang dia tiduri, dari berbagai bangsa lagi. Dengan Bibah ini  Izat tidaklah terdesak sangat, tetapi Bibah yang lebih ber iya iya dan begitu bersungguh sungguh. Hingga apa sahaja yang Izat lakukan ke atasnya, dia seperti tidak kesah.

Memang berbeza Bibah sekarang dengan dahulu. Sekarang Bibah sudah boleh di raba raba, bukan setakat di luar, tetapi hingga ke dalam dalam pun boleh. Bibah hanya memgerang ngerang tidak membantah. Kalau sudah Bibah yang datang untuk menyerah, maka Izat pun datang hanya untuk menarah. Satu hari Bibah telah berbohong dengan suami nya, yang dia hendak pergi ke rumah seorang kawan lama yang akan meraikan majlis perkahwinannya di sebuah kampung di daerah lain yang jauh dari daerah mereka, kerana itu Bibah perlu untuk bermalam di sana. Memandangkan ustaz Iqbal mempunyai jadual yang padat, dengan siang sibuk mengajar dan malam sibuk berceramah, Bibah sudah tahu dia tidak akan boleh mengikut nya.

Perancangan Bibah memang berjalan lancar, awal awal lagi Izat sudah menunggu di pekan. Sampai sahaja, sambil melihat sekeliling Bibah pun terus masuk ke dalam kereta, dan tanpa membuang masa juga Izat pun terus memacu keretanya meninggalkan pekan tersebut, memuju ke satu arah yang hanya Izat sahaja yang tahu. Tidak sampai beberapa minit pekan penempatan mereka itu telah jauh mereka tinggalkan. Namun begitu perjalanan mereka masih lagi jauh. Lebih kurang hampir lima jam baru mereka sampai. Di sebuah tempat peranginan di kawasan pendalaman yang terdapat air terjun. Izat sengaja memilih tempat itu, kerana dari pengalamannya, tempat itu memang tidak berapa ramai pengunjungnya.

Setelah menyewa sebuah chalet, dan meletakkan beg beg yang mereka bawa, Izat dan Bibah pun keluar semula untuk bersiar Siar sambil melihat keadaan serta kawasan sekitar. Dalam pada itu sempat juga mereka untuk bermain main air di tepi sungai yang mengalir dari air terjun. Airnya sungguh dingin sekali. Mereka pun duduk rapat rapat di atas hamparan batu yang memang banyak terdapat di sekitar kawasan tersebut. Sebagai mana airnya, begitu juga dengan suasananya yang cukup dingin, hingga kebanyakan orang yang berada di situ duduk dengan rapat rapat, dan ada di antaranya yang duduk sambil berdakapan. Juga tidak kurang yang mengambil kesempatan sambil bercumbu cumbuan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 24, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

bapaku imam, suamiku ustaz, aku? Where stories live. Discover now