Ráno jsem se kupodivu vzbudila sama od sebe ještě dřív než mě přišla vzbudit Růženka. Rozespale jsem zamrkala a okamžitě se mi do tváří nahrnula krev, když jsem si vzpomněla na události včerejšího večera. Dneska to jistě bude síla. Jan totiž oznámí zrušení svatby a vypakuje Charlotte s Louisem. Opravdu jsem se nemohla dočkat jejího výrazu. Bylo teprve sedm ráno a já sbíhala po schodech směrem do hlavního salonku, kde se vždy podává snídaně. Mířila jsem k telefonu na rohu schodiště a zjistila, že Jan právě s někým telefonuje.
,, Mohu vše tedy považovat za vyřízené? Děkuji, jste velmi laskava," řekl Jan a položil sluchátko. Naše pohledy se setkaly a oba jsme byli v rozpacích.
,, Dobré ráno, Jane," dostala jsem ze sebe a prošla jsem okolo něj. Naše dlaně se lehce dotkly a mně se po tváři rozlil ruměnec.
,, Dobré ráno i vám, slečno," řekl Jan a spěšně se rozhlédl okolo. Najednou mě popadl a vlepil mi rychlou pusu na rty. Jak rychle mě chytil, tak rychle mě i pustil.
,, Co to provádíte? Někdo nás uvidí," zašeptala jsem vyčítavě a plaše se na něj usmála.
,, Jak jste včera správně poznamenala, jsem ničema. Hezký den," řekl se smíchem, cvrnkl mě do nosu a odešel. Páni, ten chlap má snad poprvé v životě dobrou náladu. Pobaveně jsem zatřásla hlavou a došla až ke stolu. Zatím tu nikdo není. Nalila jsem si plný šálek kávy, namazala si krajíc chleba máslem a marmeládou a posadila se. Byla jsem tak zabraná do jídla, že jsem ani nevnímala, že někdo vešel do místnosti.
,, Dobré ráno, slečno," pozdravil mě Karel a posadil se naproti mně.
,, Dobré ráno i vám, pane Kláne," řekla jsem a věnovala mu úsměv. On se také pousmál.
,, Říkejte, mi, prosím, Karle," požádal mě.
,, Jistě, bude mi potěšením," řekla jsem a podala mu konvici s kávou.
,, Děkuji. Ehm...Vy...Znáte dobře slečnu Karlu, že?" zeptal se Karel a já se poťouchle usmála.
,, Ano, jsme velmi dobré přítelkyně," odpověděla jsem mu a on se rozzářil jak nová žárovka.
,, Víte...rád bych slečnu Karličku někam pozval. Myslíte, že by přijala pozvání ke hře tenisu?" zeptal se mě a já měla co dělat, abych se nezačala smát nahlas, protože Kája miluje tenis a hraje fakt dobře. Občas spolu chodíme hrát singla a řeknu vám, s nadlidskou silou je to vážně o dost větší zábava. Jednou se jí povedlo dát takový aut, že ten míček už nikdy nikdo nenašel. Ta ho tak rozseká, hehe.
,, Myslím, že je to výborný nápad, slečna je znamenitá hráčka," řekla jsem a zaculila se.
,, Tak to je skvělé!" zaradoval se Karel a pustil se do koláče.
,, Co je skvělé?" zeptal se příchozí Jan a posadil se vedle Karla, který byl trochu v rozpacích.
,, Váš přítel by rád pozval slečnu Hegerovou na tenis, proto se mne ptal, zda si myslím, že by to slečna uvítala. A já si myslím, že ano, je velmi dobrou hráčkou," objasnila jsem situaci a Jan pobaveně zakroutil hlavou.
,, Tak za slečnu Hegerovou jsi mě vyměnil, brachu? Mám takový dojem, žes tenis slíbil mně," řekl Jan se smíchem a založil si ruce na prsou.
,, Ale tak se hned nezlob, kamaráde. Pokud bychom přibrali třeba tady slečnu Anastázii, mohli bychom si zahrát dvouhru. Co na to říkáte, slečno?" zeptal se mě Karel. To si piš, že půjdu a spolu s Kájou vás rozsekáme do slz.
,, Ráda," odpověděla jsem a usrkla kávy.
,, Vidíš, Jane, nakonec tě na ten tenis přeci jen vezmu a dokonce jsem ti zajistil okouzlující spoluhráčku," řekl Karel. Tak to teda ne, budou hezky týmy holky a kluci! Konečně se ke stolu dostavila i Karolína!
,, Dobré ráno všem!" zahlaholila a posadila se vedle mě.
,, Dobré ráno," řekla jsem a přemýšlela, proč má tak dobrou náladu. Že by taky měla večerní návštěvu?
,, Dobré ráno, slečno," pozdravil ji Jan a také si nalil kávu.
,, Dobré ráno, Karličko," řekl Karel a podal jí konvici s kávou, jakmile byl Jan hotov s naléváním svého šálku.
,, Děkuji," řekla Karolína a s úsměvem si taky nalila vrchovatý šálek.
,, Slečno, rád bych vás pozval na hru tenisu spolu s Janem a vaší drahou přítelkyní. Pokud byste souhlasila, navrhuji dvouhru a smíšené týmy, aby byla hra spravedlivá. Co na to říkáte?" zeptal se Karel a s Kájou jsme si vyměnily významné pohledy.
,, Velmi ráda, jen bych měla drobnou připomínku ke složení týmů. Ráda bych hrála se slečnou Jírovskou," řekla a sklidila dva skeptické pohledy a jeden natěšený. My jim to tak natřeme, hehe.
,, Souhlasím. Zkusíme vám však, pánové, dát nějakou šanci na výhru," řekla jsem sladce a Jan pobaveně zvedl obočí. Karolína se dusila smíchy a Karel si myslel, že jenom žertuju.
,, Nemějte strach, výhra je pro mne už jen to, že si s vámi zahraji," řekl Jan s úsměvem, po očku na mě mrkl a hodil do sebe poslední zbytky kávy.
,, Kam se poděl ten věčný mrzout Miller?" smál se Karel a Jan protočil panenky. Stůl se postupně začal plnit dalšími příchozími a po deseti minutách jsem u stolu seděla já, Karolína, Karel, Jan, Max, strýc Richard, Charlotte i Louis. Jan najednou vstal a zhluboka se nadechl.
,, Dobré ráno všem. Jelikož jsme se zde sešli všichni, rád bych učinil prohlášení. Chtěl bych říci, že...Že ruším své zasnoubení se slečnou Blanche a tímto žádám ji i jejího bratra, aby urychleně opustili tento dům-" mluvil Jan a Charlotte vytřeštila oči.
,, Drahý, co to u všech svatých říkáte! Tohle nemůžete!" rozkřikla se Charlotte.
,, To se mýlíte, slečno. Mohu a také to udělám," řekl Jan. Všichni nezasvěcení jen hleděli.
,, K čertu, Jane, o co zde jde?" ptal se strýček Richard rozmrzele.
,, Tato žena," řekl a ukázal na Charlotte, ,,mne hanebně vydírala a téměř mne donutila ke sňatku. Když jsem vyřizoval pozůstalost po otci, poznal jsem Charlotte, jelikož se objevila se závětí, dle které veškerý otcův majetek patřil jí. Slíbila, že pokud si ji vezmu, závěť neuplatní a majetek tak zůstane mé matce. Díky neúnavné detektivní práci zde přítomných slečen Jírovské a Hegerové bylo zjištěno, že je závěť padělána a příslušné státní orgány byly o této zkušenosti uvědoměny-" řekl Jan a já postupně pozorovala výrazy všech v místnosti. Dvojčata Blanche byla úplně pobledlá. Strýc Richard brunátněl, Karel nevěřícně hleděl a Max stejně tak.
,, To je nehorázná lež! Byla jsem v očekávání, ale o dítě jsem přišla, tak se mě teď snažíš odkopnout jako hadr místo toho, abys za svoje chování přijal zodpovědnost!" rozkřikla se Charlotte a já myslela, že jí snad zlámu kosti.
,, Mlčte! Po tom všem, co jste této rodině provedla, byste právě vy měla přijmout zodpovědnost!" okřikla jsem ji a ona se psychoticky začala smát.
,, Malá coura promluvila, jak humorné," řekla a Kája, která seděla vedle, jí dala takovou facku, až Charlotte spadla ze židle.
,, Kájo, cos to provedla?!" okřikla jsem ji a doběhla k Charlotte, abych se přesvědčila, že žije. Charlotte sípala na zemi a pomalu se posbírala do stoje. Na tváři měla rudý otiskl Kájiny ruky.
,, Jak se opovažuješ!!" vykřikl Louis, ve vteřině vstal a chystal se vrhnout na Káju, ale já byla v cestě. Už se rozpřahoval, že mi dá pěstí, ale v tom ho v jednu chvíli strhli na zem Jan z jedné strany a Max ze strany druhé. Jsem ráda, že jsem si nemusela hrát na ninju před místností plnou lidí.
,, TAK DOST, OKAMŽITĚ VŠICHNI PŘESTAŇTE!! Růženko!!" zaburácel strýček Richard a ona vběhla do místnosti.
,, Pro pána, co se tady děje?!" vyjekla a spráskla ruce.
,, Růženko, zavolejte četníky na ty dva vykutálence! " zavelel strýček.
,, Jistě, pane Millere!" odpověděla roztřeseně a rozběhla se k telefonu.
,, Hoši, zavřete ty dva než si pro ně přijede četnictvo," řekl strýc Richard unaveně a položil si hlavu do dlaní.
,, Nesahej na mě, zmetku," zasyčela Charlotte, když ji Max chytil za paži a odvedl do nejbližšího pokoje. Když byli oba pod zámkem, konečně jsem si oddechla a otočila se na Káju. Vzala jsem její dlaň do ruky. Praštila Charlotte vší silou, musí ji to bolet jak čert.
,, Tos neměla, bolí to moc?" zeptala jsem se starostlivě a ona si jen povzdechla.
,, Trochu...Musela jsem to udělat, urazila tě!" bránila se Kája a já ji objala.
,, Díky," vydechla jsem.
,, Slečno, pojďte, dám vám na tu ruku led," nabídl se Karel a já na ni spiklenecky mrkla.
,, Moc vám děkuji, postarejte se mi o ni, prosím," řekla jsem a bez obav ji předala do péče Karla.
,, Zajisté, moc rád," řekl a spolu s Kájou odešel do kuchyně.
,, Jane, je to všechno pravda?" zeptal se strýc Richard tvrdě.
,, Ano, strýčku," řekl Jan tiše a strýčkův pohled skončil na mně.
,, Děvče, jak jste jen přišla na tohle všechno?" zeptal se, položil si hlavu do dlaní a mně se rozbušilo srdce.
,, No, nejdříve...nejdříve se mi Jan laskavě svěřil s tím, že jeho zasnoubení nebylo dobrovolné a mne napadlo, že by mohlo jít o padělek. Proto jsem ten dokument našla a všimla si, že svědkem uvedeným v závěti je muž, který zemřel den předtím, než měla být údajná nová závěť sepsána. Podpis pana Eduarda se také zcela neshodoval s dalšími jeho podpisy na jiných listinách. Poté stačilo již podniknout pár právních kroků a tato nepříjemná situace byla vyřešena," řekla jsem a jemně se usmála.
,, Hotový Sherlock Holmes..." zakroutil hlavou strýc a já s plachým úsměvem na tváři sklopila pohled.
,, To je pravda, slečno, jste úžasná!" vypískla Růženka a já docela zrudla.
,, Zase nepřehánějte, Růženko," řekla jsem a zachytila Janův pohled. Usmíval se jako sluníčko. Přišel ke mně a vzal mě za ruce. Já ani nedýchala.
,, Růženka nepřehání. Jsem vám zavázán do konce svého života," řekl a já se mu podívala do očí. Sklopila jsem pohled a odkašlala jsem si. Mám trochu strach, že se mi Jan v té euforii vyzná přede všemi a nedomyslí, jaký dopad to bude mít na Maxe.
,, Jsem tomu velmi ráda, že se celá ta zapeklitá situace vyřešila," pípla jsem a lehce vyprostila své ruce z jeho sevření.
,, Bratře, já...kdybych jen věděl, čím si procházíš...Byl bych ti větší oporou, omlouvám se," řekl Max chraplavě a Jan ho jako správný starší brácha schoval ve svém objetí a poplácal ho po zádech.
,, To nic, Maxi," řekl a ti dva se od sebe pomalu odtáhli.
,, Myslím, že si všichni zasloužíme rozptýlení od této nemilé situace. Co byste, dámy a pánové, řekli na společenský večer? Můj dobrý přítel, továrník Michl, dnes pořádá takovou menší taneční zábavu a sdělil mi, že by byl potěšen, kdybychom přišli," řekl strýček Richard a mně se úplně rozzářily oči. Konečně nějaká příležitost, kde si zatančím, když jsem tak tvrdě trénovala!
,, To je skvělý nápad, strýčku," odvětil Jan.
,, Také se velmi rád zúčastním," řekl Max a podíval se na mě.
,, Já také," řekla jsem a přemýšlela, jaké šaty si jen obléknu. Pak mi to došlo. Mám ve skříni nádhernou hedvábnou smaragdově zelenou róbu! Ještě, že mám úchylku na smaragdově zelenou a mám boty ve stejné barvě.
,, Omluvte mne, půjdu se podívat na Karlu," řekla jsem a zamířila do kuchyně. Přeci jenom se ta divoška v rámci boje za mou dobrou pověst pustila do Charlotte jako zápasník. Otevřela jsem dveře a ti dva se tam normálně líbali, jako kdyby se nechumelilo! Okamžitě jsem za sebou zase zavřela, opřela se zády o dveře a nevěřícně zakroutila hlavou. Tak to byla rychlá návštěva!
,, Jste v pořádku? Proč nejdete dále?" ozvalo se za mnou a já se mimoděk usmála. Ten uličník beze mě nevydrží ani pět minut.
,, Jsem v pořádku a momentálně bych dovnitř raději nechodila. Zdá se, že bychom těm dvěma narušili hezkou chvilku," řekla jsem a Jan se usmál .
,, Nebylo by to jen fér, když slečna Hegerová překazila hezkou chvilku nám?" řekl a na tváři mu hrál uličnický úsměv. Já ho naoko pohoršeně plácla přes ruku.
,, Jane!" okřikla jsem ho pobaveně.
,, Já...chtěl jsem říci ještě jednu poslední věc, ale když jsem viděl, jak jste nesvá-" začal Jan a já ho pohladila po rameni.
,, Myslím si, že pro dnešek mají všichni zde překvapení až dost. Také si myslím, že musíme postupovat citlivě kvůli Maxovi, oznámit vše takto by nebylo příliš taktní," řekla jsem a Jan schoval v dlaních mou ručku.
,, Máte samozřejmě pravdu, " řekl a pohladil mě po tváři. Jan je jako vyměněný. Takto veselého jsem ho ještě nikdy neviděla. Až se vrátím domů, budu se alespoň chlácholit tím, že byl poslední týdny svého života opravdu šťastný.
ČTEŠ
Minulost v ohrožení [DOKONČENO]
Science Fiction,, Strážkyně 678, Strážkyně 705, byla vám přidělena mise," ozvalo se z oznamovacího panelu ve vstupní hale a já se rozechvěle otočila na Karolínu. Viděla jsem, jak se jí rozzářily oči jako mně. Na tuhle chvíli čekáme už od okamžiku, kdy jsme poprvé...