Chapter 65 - Dinner

7.4K 317 110
                                    

Su memeluk kaklongnya dengan erat. Mereka berada di ruang tamu rumah Harash. Namia pula tidak henti mengusap belakang badan Su. Tahu hatinya gundah gulana.

"Su okey?" Namia bertanya. Su angguk kemudian dia menggelengkan kepalanya. Namia mengusap rambut Su dengan lembut.

"Kenapa ni Su?. Risau ke?". Namia bertanya lagi. Su melepaskan pelukannya. Dia duduk menghadap Namia di sebelahnya. Tangan Namia digenggam.

"Betul ke apa yang Su buat ni?". Bulat mata Namia mendengarnya.

"Su jangan macam-macam. Orang tu dah nak hantar rombongan dah tu." Kata Namia. Su menggaru kepalanya.

"Ishh mamat ni. Gelojoh betullah. Boleh dia ajak next week. Ishh. Dia ingat senang ke nak kahwin?. Banyak tau komitmen. Nak kena cari wedding planner lagi, fitting baju lagi. Ishh. Nak suruh Ngah balik lagi. Ee stresslah. Semua tu duit tu." Kata Su.

Namia senyum. Bahu Su dipegang.

"Eh, excited nampak". Namia berkata. Su berdehem. Dia menatap Namia. Namia tersenyum. Su tersenyum malu dan langsung memeluk Namia kembali.

"Kaklong!!!. Jangan usik Su" Su mengadu. Namia ketawa.

"Yelah. Dia dah rindu sangat dah tu dengan Su. Tak nak jauh dengan Su. Baik Su jujur, Su pun sama kan?" Tanya Namia. Su terdiam.

"Kan?"

"Eee kaklong." Su malu. Namia ketawa.

"Kaklong"

"Ye?"

"Betul ke apa yang Su buat ni?" Su tanya lagi.

"Su belum bersedia ke?" Namia bertanya. Su angkat bahu. Hatinya berbelah bahagi. Separuh kata nak separuh kata takut. Dia tak tahu. Lihatlah, hampir saja dia takut trauma yang dibuat oleh Shahril akan berulang. Tapi nasib baik dijelaskan dengan jelas oleh Daniel. Su mengeluh lagi.

"Kaklong sarankan, Su buat solat istikharah. Minta petunjuk daripada Allah. Itu yang terbaik. Kalau betul Daniel tu jodoh Su, sejauh mana Su lari pun kalau dah ditakdirkan Allah, Su tetap akan bertemu." Namia berkata lagi. Lengan Su dipinggangnya diusap.

"Kalau Su takut, cuba Su ingat balik. Macam mana dia jaga Su. Macam mana dia lindungi Su. Dari apa yang kaklong tengok, dia memang betul-betul ikhlas sayangkan Su. Betul-betul ikhlas dan berharap Su terima pinangan dia. Su juga selalu cakap, Su sunyi. Siapa sangka orang yang dulunya musuh Su tiba-tiba boleh jadi suami?. Kan. Oh my, dah macam dalam novel dah ni". Namia bergurau. Su tersenyum.

"Dari apa yang Su cerita masa awal-awal dulu, korang selalu bergaduh. Tapi tanpa sedar terbit bibit bibit cinta antara Su dengan Daniel. Arghhh!!. Bestnya." Kata Namia. Su mendongak. Kaki Novel betul kakak iparnya itu.

"It's okay, little girl. Trust me. Dia adalah lelaki yang terbaik untuk Su. Dia akan jaga Su. Tengok macam tadi, beria dia merayu dekat along supaya along set kan date untuk Su dengan dia. Dia nak sangat jumpa Su. Tapi kaklong tak tahu pula yang dia nak join lunch kita sama-sama tadi. Rindu sangat dah tu" Namia berkata. Su memukul tangan Namia perlahan.

"Kaklong nikan." Su berkata lagi. Namia ketawa.

"Eeee minggu depan. Eeee tak nakk. Awalnya." Su mengeluh lagi. Namia ketawa. Ni Ray 2.0 juga ni. Dari tadi terhibur dengan adik iparnya.

"Buat yang macam kaklong suruh. Buat solat istikharah. Okey." Namia memujuk. Su mengangguk.

"Oh gosh, mesti Su busy minggu ni. Nak fitting baju lagi." Namia sengaja mengusik.

"Eeeee kaklonggggg"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I Wanna Be Yours [Completed] 🦋Where stories live. Discover now