19

70 5 0
                                    

Dnešní den byl opravdu něco. Celý ten Janův monolog, Kájina facka za mou čest a to, že si četníci odvedli Charlotte s Louisem. Odpoledne se přehouplo ve večer a já naznala, že je čas začít se chystat na ten večírek u přítele strýčka Richarda. Hodlám se dneska cítit jako absolutní bohyně a využiju k tomu veškerý make-up a oblečení, které mám. Nejdřív jsem si dala vanu a oholila si nohy, abych byla hezky heboučká a voňavoučká. Co ale s vlasy? Chvíli jsem přemýšlela a pak jsem se rozhodla k radikálnímu řešení. Vyšla jsem ze svého pokoje a zaklepala na ten Kájin.

,, Dále!" řekla a já vešla. Kája měla na hlavě natáčky a na sobě župan. 

,, Tsss, tady je někdo napřed. Potřebuji tvou pomoc, kolegyně," řekla jsem a posadila se na její postel. 

,, Ale jistě, kolegyně, o co jde?" zeptala se zvědavě. 

,, Potřebuju, abys mi ostříhala vlasy na mikado, tady jsou nůžky," řekla jsem a ona nevěřícně vykulila oči. 

,, Tyvole, Liano, co tě to napadlo? Nikdo tě nemohl přesvědčit ty vlasy ostříhat za celý měsíc, co ta změna?" ptala se a já uhnula pohledem. 

,, Chci si dneska připadat jako pravá dáma třicátých let. Pomůžeš mi?" zeptala jsem se a prosebně na ni zamrkala. Ona si povzdechla a vzala si ode mě nůžky. 

,, Tak pojď do koupelny," řekla a já se posadila na kraj vany. Kája mi rozpustila vlasy, které teď sahaly až po pas. Trochu mi je navlhčila a naznačila si, kde mi je střihne. 

,, Tak už stříhej!" pobídla jsem ji a zavřela oči. 

,, Hej, já nemůžu, vždyť ti ustřihnu tak půl metru vlasů!" lamentovala Karolína. 

,, Já vím, sakra! Konej!" povzbuzovala jsem ji a ona začala stříhat. Musela jsem uznat, že jí to fakt šlo. Po patnácti minutách jsem měla na hlavě slušivé mikado. Kája zděšeně vzala do ruky ty dlouhatánské prameny vlasů a dělala, že se křižuje. 

,, Liano, co jsem to provedla, jako....vypadáš sexy jak sviňa, ale ty vlasy, ty vlasy padly za vlast!" zavyla a já se rozchechtala. 

,, Díky moc. Doufám, že to lidé docení," řekla jsem a ona se ušklíbla.

,, Myslíš Jana?" škádlila mě a já přikývla. 

,, Myslím Jana. Říkám ti, ten ze mě dneska strhá šaty, až se vrátíme, cítím to v kostech," řekla jsem z legrace a Kája vyprskla smíchy. 

,, Jako, nechci nic říkat, ale doufám v to samé s Karlem," řekla a obě jsme se rozchechtaly. 

,, Jak jinak," řekla jsem a pobaveně zakroutila hlavou. 

,, Tumáš, upřímnou soustrast, vlásky moje," řekla Kája a podala mi moje ustřižené kadeře.

,, Díky, schovám si je na památku. No nic, Karle, jdu se zlidštit, uvidíme se za hodinku!" řekla jsem a ona nevěřícně zamrkala nad mým oslovením. 

,, Tak padej, Stázko," řekla a já vyprskla smíchy. 

,, Tohle si musíme dát jako přezdívky na messenger, až se vrátíme," řekla jsem a ona přikývla. 

,, Boží nápad," přisvědčila a já vyšla z jejího pokoje. Ještě, že ten můj je jen přes chodbu. Zavřela jsem za sebou dveře a posadila se ke svému zkrášlovacímu stolečku. Nachystala jsem si sponky, lak na vlasy a kulmu, kterou jsem sem propašovala v podšívce kufru, hehe. Po dvaceti minutách se mi povedlo si na hlavě vykouzlit ukázkový účes 30. let, jsem to ale šikovná imitátorka!  Nyní přišel čas na malování. Myslím, že k těm smaragdově zeleným šatům se budou skvěle hodit tmavě hnědé linky na horním i spodním víčku, pořádná vrstva řasenky, tvářenka a zářivě červené rty, abych se krásně hodila do třicátých let. Když jsem měla hotové vlasy i make-up, musela jsem se na sebe uznale podívat do zrcadla. Fuckin' nailed it! Přešla jsem ke skříni a vytáhla ven ty skvostné šaty. Opatrně jsem se do nich nasoukala a s mírnými obtížemi zapnula zip. Dokonale mi padly! Dala jsem si silonky a obula si boty. Do vyšívaného psaníčka jsem si schovala makeup a pokropila jsem se notnou dávkou parfému. Více než spokojeně jsem se na sebe zadívala do velikého zrcadla na zdi. Jan spadne na zadek, až mě uvidí. Najednou se ozvalo zaklepání a do mého pokoje se vkradla Karolína. 

Minulost v ohrožení [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat