Rozdział 2.05

691 50 2
                                    

Ogr

Drugi rok zaczął się w sposób dokładnie odwrotny do tego, jak zaczął się pierwszy rok dla Harry'ego. Po pierwsze, wszyscy wydawali się całkiem zadowoleni, że go widzą. Po drugie, Harry znowu miał rodzinę, aczkolwiek dziwną w postaci dwóch ojców chrzestnych wilkołaków, którzy zostali skazani za zdradę. I wreszcie, Hermiona Granger z Malfoy's tak naprawdę bała się zajęć.

— Nie rozumiesz — próbowała wyjaśnić Hermiona podczas poniedziałkowego śniadania. — On jest potworem. Nie powinien zbliżać się do dzieci, kobiet, zwierząt ani nikogo bez zaawansowanej znajomości magii obronnej.

– Więc jak został zatrudniony? – zapytał Clyde, wyglądając na mniej niż pod wrażeniem dotychczasowego opisu Hermiony. – Musi być jakiś standard.

Potrząsnęła głową.

„Większość naprawdę okropnych rzeczy, które zrobił, była za zezwoleniem Sądu, więc nie ma rejestru karnego. Poza tym jest byłym Śmierciożercą. To daje mu wiele pchnięć i pchnięć w system. przekupił Lestrange'a i razem zmusili radę szkoły do zatrudnienia go.

Harry słuchał tylko jednym uchem. Miał wrażenie, że jest obserwowany. Nie było to ostatnio niczym niezwykłym, ale niespokojne mrowienie u podstawy jego szyi tak. Dyskretnie próbował ustalić źródło. Ron był jego pierwszym podejrzanym, ale rudowłosy był zbyt zajęty wpychaniem mu jajek do ust, żeby zawracać sobie głowę Harrym. Podążając za linią Ślizgonów, nieuchronnie znalazł Toma. Starszy chłopak wydawał się dobrze sobie radzić, gawędząc z kilkoma innymi piątoklasistami, jakby znał ich od pierwszego roku. Po chwili Tom spojrzał w jego stronę, jakby go wyczuwając, i ruszył dalej, by przyjrzeć się stolikowi nauczyciela. Voldemorta nie było, podobnie jak Lestrange. Snape patrzył groźnie na kilku Puchonów. Jednak obok niego był McNair.

A on patrzył prosto na niego.

Geh.

*****

Mieli całą pierwszą lekcję zielarstwa, aby przygotować się do DA&D, ale to nie wystarczyło. Kiedy dotarli na drugą lekcję, okazało się, że sala się zmieniła. Wszystkie okna były zamknięte, a jedynym światłem była seria faerie unoszących się w pokoju. Było ich za mało i całe pomieszczenie pogrążyło się w cieniu i dziwnych, wyłaniających się kształtach. Więcej niż jeden uczeń musiał rzucić zaklęcie Lumos, aby znaleźć miejsce bez zranienia się.

Pomimo przygnębienia, ci Gryfoni, którzy nie zostali ostrzeżeni, wydawali się zdecydowanie radośni, mając nadzieję na nauczyciela z nieco większą pasją do przedmiotu niż ich poprzedni. Większość Ślizgonów zdawała się wiedzieć lepiej. Nie wydawali się tak zaniepokojeni jak Hermiona, ale byli spięci, a Draco wolał choć raz usiąść obok Hermiony, zamiast ze swoimi kolegami z Domu. Harry wziął ją z drugiej strony i trzymał różdżkę na kolanach, żałując, że nie założył ochraniaczy na ramiona z zatrzaskiem na różdżkę, którą dał mu Syriusz.

Czas na zajęcia przychodził i mijał, ale ich nauczyciel się nie pojawiał. Hermiona wcale nie wyglądała na odprężoną, a kiedy Harry odwrócił się do niej, uciszyła go palcem i potrząsnęła głową. Minuty mijały, a uczniowie byli coraz bardziej niespokojni. Im więcej czasu mijało, tym bardziej się niecierpliwili, aż w końcu zaczęli mamrotać bunt.

— To woły — mruknął Seamus Finnigan. „Jeśli się nie pokaże, dlaczego mamy zostać? Zaraz zasnę, jeśli ktoś nie włączy tych cholernych świateł”.

- Jeśli nie będzie go tutaj za pięć minut, wyjdę - przechwalał się Ron Weasley.

To była ogólna rozmowa przez następne pięć minut, po której wszyscy spojrzeli wyczekująco na Rona. Rudowłosy poruszył się niespokojnie pod ich wspólnym oczekiwaniem, wreszcie wstał i ruszył do drzwi.

Książę z Królestwa MrokuOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz