Wait..wait..wait.. author nak tanya dah follow ke? :) hehe saje tanya.. watak utama dalam cerita ni Haikal dan Firdaus. ok back to the stories..
________________________
"Jap apa menda yang kat semak tu dho? Bergoyang-goyang risau aku tengok ahaha". Yazz dan Firdaus lepak dalam kebun ayah Yazz dan Yazz terperasan semak bergoyang-goyang seakan sesuatu menebas.
Mereka bergerak ke arah semak yang seakan bergerak tadi lalu terperasan yang ayah Yazz sedang menebas semak sekitar situ. Maklumlah dah semak ghisoo author ingatkan something Ehem ii AHAHA
"Oo ayah ingatkan apa la tadi risau Haikal dengan Firdaus ni dibuatnya ayah hahaha.." sapa ayahnya lalu gelak kerana dianggap perkara tersebut kelakar diikuti ayah Yazz.
"Weh Yazz nanti main lagi au macam petang tadi sebab dah masuk je sekolah menengah kita takleh macam ni dah selalu hehe.."
Betullah tu kata kau nanti kita tak macam ni dah hm.." ucap Firdaus kepada Yazz sambil menalaah buku pelajaranya.
________________________
3 tahun berlalu.."Hmm dah lama x dengar cerita pasal ko Haikal" Firdaus bermonolog dalam hati bahawa dia merindui sahabat kecilnya,Yazz.
"Ey! termenung kenapa ni? ada masalah ke..share la dengan aku mana tau boleh tolong kau sikit sebanyak.." sapa seorang rakan kepada Firdaus,rakan sekolah juga rakan sekelas Firdaus.
"eh terkejut aku kau ni..ingat sapela tadi.." balas Firdaus dengan terkejut disebabkan seorang rakannya ni.
"hahaha aku tengok kau macam kucing hilang anak dah sekarang ni haih kau ade masalah ke Daus? Share la.." ucap rakan sekelas Firdaus kepadanya.
"Takde apa la aku penat sangat hurm" Firdaus bingkas bangun lalu naik ke kelas untuk tidur.
[Fleshback 2 tahun yang lepas]..
Aku nak sambung kat sekolah SMK ___ sebab aku rasa sekolah tu sesuai dengan aku hehe" kata Yazz yang lemah lembut,cute and periang.
"Kau ni aku tahu la aku tua dari kau at least sekolah la sama aku aku boleh juga tengok tengokkan kau kot la ade budak yang nakal nak kacau kau ke apa x gitu?" Balas Firdaus yang berasa kesepian yang kawan kecilnya akan ke sekolah berlainan dgnnya.
[End of Fleshback]..
____________
"Oi! tidur eh dalam kelas saya! ingat sekolah ni tempat untuk tidur ke!? Amboi amboi.. orang ajar kau tidur pulak eyy!" Marah Cikgu Rahimah atas perbuatan Firdaus yang tidur dalam kelas.
"Ergh..sorry cikgu terlelap" balas Firdaus yang mengeliat dari tidur.
"Ok kelas kita sambung dengan muka surat 51.. sorang tolong baca.." Cikgu Rahimah bingkas berlalu dan menyambungkan kembali kelasnya.
__________________
Waktu rehat....to be continued
P/s : thank you sudi baca prend2 hahaa jangan lupa vote and follow tau..share ii cikittt😍 btw doakan author berjaya esok sbb esok exam trial kali ke 2 paper sejarah! Thanks once again! Mwah!
YOU ARE READING
Let him go ")
ActionSeorang yang sahabat kecil menyukai sahabat besarnya iaitu Yazz menyukai Firdaus sejak dari sekolah rendah tetapi dipisahkan oleh masa depan dan meluahkan semua perasaan yang disembunyikan kepada crush dia Firdaus yang hansem,macho,sawo matang yang...