Kap 1

287 10 2
                                    

Kap 1 av Allt för dig

Jag vakna kolla mobilen i 30 min innan jag och upp. Jag var ensam hemma så jag satte på lite musik. Efter frukosten så borsta jag tänderna och håret tog på mig det vanliga kläder, jeans och en tröja med en grå kofta över. Jag tog min skolväska och börja gå mot skolan.
Efter att ha gått ett tag på den den långa tråkiga vägen så hör jag någon ropa något. Jag vänder mig om och ser en kille med en svart vanlig jacka och ett par jeans, ljust brunt hår, blåa ögon.
"Vet du vart Majonässkolan (Den skolan finns inte så alla vet😂✋🏻) ligger?" Han verkar inte vara så andfådd eller något jag tittar på honom innan jag öppnar mun och börjar prata.
"Aa jag vet vart den ligger jag är också på väg dit" Jag verkar väldigt ovanligt lung när jag pratade med honom.
"Ehm juste jag heter Vilhelm"
"Elin" säger jag kort. Har inte så mycket att pålägga Fören en fråga kom upp i huvudet...
"Vilken klass ska du börja i?"
"6:an"
"Der är den klassen som jag går i" Jag ler lite och tittar på honom. Han verkar också le. Vi går och pratar hela vägen til skolan. När vi går in genom dörrarna så säger Vilhelm plötsligt:
"Ehm du Elin. Kan jag få ha mina saker i ditt skåp tills jag får ett eget?" Jag titta på han. Han var lite röd om kinderna. Det får mig att le lite extra.
"Visst det går bra"Jag ger honom extra nyckeln så han inte behöver springa runt hela skolan och leta efter mig. Lektionen börjar snart så vi tar våra saker och går mot salen. Medans vi går så tycker jag kanske lite synd om Vilhelm för att den här skolan är så himla stor och det kommer ta ett tag innan han kommer hitta här. Jag som har gått här sen. 6:års måste också fråga om vägen ibland (Haha Lol😂)
Jag tänker inte så mycket på det innan vi är framme vid klassrummet. Lotta som är våran mentor och SV/ENG lärare ser lite fundersamt på Vilhelm. Innan hon slår sig i ansiktet lite innan hon kommer på att han ska börja här idag. Jag låter Vilhelm och Lotta få prata lite med varandra. Så jag sätter mig på min vanliga plats. Längst bak närmast fönstret. Platsen bredvid är tom. Men inte snart längre för då kommer Vilhelm sitta där. Eller han ska sitta där enligt mig. Han känner ju liksom ingen annan här.
"Godmorgon klassen, Idag ska vi få en ny klasskamrat Vilhelm."
"Hejsan" Vilhelm verkar inte vara så blyg men det märks efter ett tag att han blir mer och mer nervös.
"Hoppas ni tar väl hand om honom. Du kan gå och sätta dig bredvid Elin längst bak där." Hon pekar bort mot mig.
"Tack så mycket Lotta det hoppas jag också."
Jag tänkte precis skrika ut "JAG SA JU DET!" Inför hela klassen men hejda mig i sista sekunden skulle bli lite för pinsamt då.
Svenska gick bra. Jag och Vilhelm börjar gå mot skåpet för att ta våra grejer och gå hem till honom. (Orkar inte skriva om hela skoldan. Dom lärde känna varandra bättre. Och nej dom hade inte en lektion i skolan. Men det skulle har chill😂)
"Elin vart ligger bilden nu igen?"
"Varför undrar du?"
Jag glömde mina nycklar där. Han biter sig lite i läppen. Nää Gud vad söt han är.
"Kom här" Shiit jag lät som hen matte till en hund som ba "KOM HÄR!" Fy vad pinsamt. Vi kom precis fram när vaktmästaren skulle låsa dörren men vi lyckades hejda honom i sista sekunden.
När vi fick tag på nycklarna så pusta vi ut och börja gå hem mot Vilhelm i lung takt. Väl hemma hoss Vilhelm öppna hans mamma dörren. Hon var väldigt trevlig och lite rolig. Hon blev tvungen att åka till jobbet så hon lämna oss ensam hemma. Jag såg på Vilhelm att han skämdes för hans mamma så jag tog och puta till honom lite i sidan.
"Men vad gör du?"
"Du skämdes över din mamma. Men gör inte det hon är jätte snäll och trevlig" Jag skratta till lite. Vi slog oss ner i soffan och satte på en skräckis. Jag gjorde allt jag kunde för att hindra mig för att se det. Men misslyckades totalt med det. Vi gjorde mysigt för oss med kuddar, täcken, filtar, poppade popcorn, chips, godis & läsk. ( Har ingen aning om vilken dag det är men det är fredag säger vi)

~Vilhelms Perspektiv~
Elin kom närmare och närmare till slut satt hon väldigt nära. Okej hon satt typ i mitt knä. Jag log och min tanke. Jag märkte att hon gosa ner huvudet i mitt bröst. Till slut hörde jag snarkningar från henne. Hon somna. Jag bar upp henne till mitt rum och la henne i sängen. Jag gick ner och börja plocka undan efter oss. Innan jag gick upp igen och la mig bredvid henne. Innan jag han somna la hon sitt huvud på mitt bröst. Jag lekte med hennes hår innan jag också somna.

<$><$><$><$><$><$><$><$><$>
Då var första kap avklarat. Sorry för det blev långt men aa. Lev med det😂

Min humor är dålig så What ever😂

Jaja hoppa ni tyckte om den så hörs vi i nästa kap.

Hej då och ha det👋😂❤️

Allt för digWhere stories live. Discover now