Inte bara i mina drömmar

210 14 0
                                    

" Lovely's pers "
Kelly och Skye sov, så jag ställde mig upp och tog på mig en tröja och ett par byxor. Medans jag var på väg mot korridoren så hörde jag andetag och det var inte från Skye eller Kelly som andetagen kom i från. Jag kände hur rädslan och oron spred sig kroppen,när jag var framme vid korridoren så kollade jag runt och när jag vände ryggen mot högra håller kände jag en hård smäll i huvudet och jag föll ner i marken, men det var en uthärdlig smärta så jag tog i mot lite lätt med händerna och lotsades att svimma och hörde en bekant röst.
- Du är inte lika smart som jag minns dig. Och då förstod jag vem det var, Johan. Jag tyckte att jag kände i gen händelsen, men kom inte på vart i från. Jag tänkte på vad jag skulle göra medans han gick runt mig och jag kände hur han hade blicken på min mage. Jag tänkte ropa på Skye men då skulle Johan göra så jag länkade honom i stället.
'Skye hjälp, korridoren, Johan' sa jag i länken och önskade av hela mitt hjärta att han hörde länken och inte långt efteråt hörde jag ett morrande och vågade kisa med ögonen och såg Skye's varg stå där och hela min kropp fylldes med hopp och då vågade jag öppna ögonen, jag såg att Johan hade stelnat till vid mina fötter. Jag såg när Skye hoppade på Johan och slängde ut honom genom fönstret, det gick så fort att jag knappast han blinka. Det gjorde fortfarande ont i huvudet och nu hade det spridit sig runt hela kroppen. Jag såg att Skye skiftade och klädde på sig, sen gick han fram till mig och tog upp mig i hans famn och bar mig till sängen, när han hade lagt ner mig i sängen så han det inte hända mycket mer innan allt blev svart och jag somnade.........
"Skye's pers"
Jag lyfte upp Lovely i min famn och bar henne till sängen så tog det inte lång tid innan hon somnade. När hon hade somnat och jag hade kollat att allt var ok så gick jag till Charlie. Jag knakade på dörren och till min förvåning så öppnade han dörren och visade mig vägen in till köket.
- Vad vill du? sa han med den minst intresserade rösten man kunde ha.
- Det handlar om din syster.
- Jag lyssnar
- Jo, Johan var vid gästrummet och gav Lovely en rejäl smäll i bak huvudet men hon klarar sig men jag undrar bara om du kan skicka ut en spår patrull efter honom och se om dom hittar någonting Sa jag och gav honom en liten bit tyg från hand skjorta som jag rev bort när jag kastade ut honom genom fönstret.
- JAG SAMLAR DN SPÅRNINGS PATRULL GENAST!!. Sa han och tog tyg biten och försvann genom dörren. 5 min senare så gick jag mot gästrummet, medans jag var på väg mot gästrummet så såg jag vargar springa runt reviret och in i skogen. När jag var framme vid rummet så såg jag att Kelly var framme vid Lovely och smekte hennes kind. Jag gick fram till henne och la min ena hand på hennes axel. Hon vände huvudet mot mig och jag såg att hon hade gråtit.
- Hon kommer att klara sig Sa jag med hes röst. Hon log mot mig medans jag förde henne mot hennes säng. Efter det la jag mig bredvid Lovely och la armarna runt henne, hon kröp närmare mig och jag kysste henne på kinden. Och inte långt efteråt så somnade jag med............
(nästa dag) "Kelly's pers"
Jag vaknade av att jag hörde ett knak och satte mig hastigt upp, jag kände hur jag blev yr men det försvann så fort jag såg att det var Lovely. Jag fick ett leende på läpparna.
- Vart ska du? Sa jag och hon log mot mig.
- Jag ska på en promenad, vill du följa med? Jag nickade som svar. Medans jag gjorde mig i ordning så satte hon sig på en stol vid byrån. Jag tog på mig en tröja med en varg som ylade mot månen och ett par Adidas byxor. Och så satte jag upp mitt hårbotten en tofs, och sist men inte minst så tog jag på mig en berlock som jag fick av min mor när jag fyllde 3 år. Det var en varg på och en text som det stod "be your self" och inuti så var det ett foto på mig, mamma och Lovely. Vi tog inte på oss några skor för att vår gillar att känna jorden och gräset under oss och det har vi alltid gjort. När vi kom ut genom dörren så hörde man hur fåglarna kvittrade och det var fortfarande dagg i gräset, och så hade solen inte gått upp riktigt än. För kl var 4 på morgonen. Efter att vi hade gott en stund och njutit av tystnaden så var jag bara tvungen att prata.
- Hur mår du?
- Jag mår väl helt ok.
- Men vad är det som Johan vill oss, för vi har ju inte gjort något mot honom något eller?
- Nja vi är inte helt goda vi heller.
- Nähä, vad är det vi har gjort som är så hemskt?
- Inte vi, jag. När hon sa det så stelnade hela jag till men skakade snabbt av mig det och joggade i fatt Lovely.
- Vad menar du med det.
- Det hände för länge sedan när du bara var 6 år gammal.
- Men kam du berätta inan jag smäller av nyfiken het. Sa jag och hoppade upp i luften och hon skrattade lite lätt.
- När jag var lite yngre så var Johan var en vanlig medlem i våran flock så hade jag känslor för honom men han var inte min mate, han visste om mina känslor för honom men han hade inte samma för mig han tyckte bara att vi skulle vara vänner, han är ju 3 år äldre än mig så samma år skulle han hitta sin mate och så klart var det tvunget att vara min ärkefiende Melodi men henne vet du inte om för samma kväll som jag fick reda på det så gjorde jag något hämskt, min inre varg tålde inte att jag var så ledsen, så utan att jag var bered på det så tog min inre varg över och precis kl 12 på natten så tog jag en dolk och tröja ner den i hennes hjärta ingen misstänkte att det var jag och jag tog bort alla spår efter mig, den ända som visste att det var jag, var Johan. Sa hon och det föll ner en tår för hennes kind. Man såg att hon ångrade allt hon hade gjort.
- Och efter det så försökte Johan mer än något annat att sätta dit mig, men ingen trodde det, så han lämnade flocken och gick tydligen med i dom utvisade.
- Men hur lyckades han att bli beta för flocken. frågade jag för det är nog den största frågan jag har i mitt huvud just nu.
- Jo efter några månader kom han tillbaka och sa att han ångrade att han anklagade mig och på något konstigt sätt så lyckades jag övertyga mor att han skulle bli beta, men tydligen logg allt detta i hans plan och han har alltid till hört dom utstöta sen dess. Sa hon och blundade och hon sträckte på sig och tig ett djupt andetag, men sen fall hon till marken utan förvarning.
- Länka Skye att komma och ring efter ambulans. Sa hon lidande, jag gjorde som hon sa och på ett litet kick kom Skye och satte sig bredvid henne och tog hennes huvud i hennes knä, inte långt efteråt så kom ambulansen...........

Starten av något..Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang