13.Bölüm:Ömer

116 23 56
                                    

Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayınızzz 😉


26 aralık(Ömer)

Her zaman ki gibi kütüphaneye ders çalışmaya gittik,fazla dolu olmadığı için oldukça rahat bir şekilde dersimizi çalıştık. 

Birkaç saatin ardından toparlanıp okulun yolunu tuttuk.Öğleden sonra bir dersimiz vardı.Sohbet ede ede bahçeye vardığımızda Hamza lavaboya gitmek için bizden ayrıldı.Muaz bir iki kez öksürüp bana döndü. 

"Abi ben bi kantinde su alıp geliyorum.Bir şey lazım mı sana?"

Cebimden bozuk para çıkarıp uzattım.

"Bana da bir su alır mısın Muaz?"

"Alırım tabi ki,"

"Sağ olasın kardeşim."

Başını sallayıp parayı almadan hızlı adımlarla kantine gitti.

Arkasından tebessüm edip amfinin yolunu tuttum.Hava bugün güzeldi. Güzel dediğimse hafif hafif karın yağması. Karın yağışını izlemek huzur veriyordu. Başımı gökyüzüne kaldırdığımda bir grup kuşun üzerimden uçmasını gördüm.Kış mevsimini çok seven biriyim. Sıcak havaya tahammül edemem, hemen kızarırım.

Amfiye vardığımda üst tarafa doğru ilerledim. Kitaplarımı masanın üstüne bırakıp ceketimi çıkardım.Boynuma doladığım atkıyı da çözdüm,üzerime giydiğim siyah kazağın kollarını dirseklerime kadar kaldırdım.

Birkaç dakika sonra Hamza geldi.Nefes nefese kalmıştı sanki?Ellerini dizine katıp nefesini düzene katmaya çalıştı.

"Hamza?İyi misin kardeşim?"

Yanıma oturup sessiz bir şekilde konuşmaya başladı.

"Hani ben lavaboya gideceğim demiştim ya."

Başımı onaylarcasına salladım.

"Gittim.İşimi hallettikten sonra tam çıkacağım kabinden dikkatimi bir konuşma çekti. "

Biraz dinlendikten sonra tekrar konuşmaya devam etti.

"Hani Berkay vardı ya,ikinci sınıf sekreterlikten."

Sol kaşımı kaldırdım merakla."Eeee?"

"Plan yapıyorlardı.Bayağı kötü bir plan.."

"Devam etsene Hamza."

"Zişan Eslem ve teyzesiydi sanırım o kız..Hah Firdevs.Onlara kötü bir şeyler yapacaklar.."

Muaz yanımıza gelince Hamza devam etti.

"Yarın cuma günü ya.Kızlar kütüphaneye gideceklermiş sanırım öyle duydum Berkay'dan.Kütüphaneden sonra kızlara bir şeyler yapacaklar."

Muaz sinirle ensesini kaşıdı.

"Lan kim kime ne yapıyor?!Hangi kızlar?"

"Bizim kızlara.."

Dalgınlıkla ağzımdan çıkan sözleri düzeltmeye çalıştım.

"Yani Zişan Eslem ve Firdevs'e."

Yumruk yaptığı elini saklamaya çalıştı. "Hiçbir şey de yapamazlar!"

"Sakin ol Muaz.Yapamazlar zaten.İzin vermeyeceğiz.."

*

Ertesi güne kadar içim içimi yemişti.Yatağımda bir sağa bir sola döne döne sabaha vardım.Erkenden de hazırlanıp kütüphane yolunu tuttum. Kütüphane binasının hemen sağında orta yaşlarda bir amca kahve satıyordu. Birkaç kez Zişan Eslem'i buradan kahve alırken görmüştüm.Kendime bir kahve alıp tebessüm ederken şu sözler döküldü yüreğimden;

"Canım benim.

Bilir misin,'canım' dediğimde

içimden canımın çıkıp

sana doğru koştuğunu duyarım hep.."*

Derin bir nefes alıp verdim.Kütüphaneye girdiğimde dikkatimi ilk pencere kenarında, dışarıyı izleyen Muaz çekti.

Bir şeyleri itiraf etme sırası Muaz'daydı da..Geçiştiriyor.Yanına varıp selam verdim. Biz konuşadururken Hamza da geldi. Saat 12.30'a geliyordu ama ne gelen vardı ne de giden.. Allah muhafaza önceden-

" İşte işte geliyorlar. Oradalar gördün mü Hamza iyiler de sanki? Bir şey olmamış gibi di mi? Baksana bir Firdevs'e net göremiyorum gülümsüyor mu? Ya da  bakma, niye bakacakmışsın ki?! Dön önüne. "

Muaz'ın haline, Hamza ile gülmeye başladık. Kendini çok erken açığa çıkardın Muaz Efendi! 

Başımı masalara çevirip boş yer var mı diye bakınmaya başladım. Hemen çaprazımızda bir masa boştu. Başımı kaldırdığımda Zişan Eslem içeri gelmişti. 

Kalbimin de taa içine. Çokça hoş geldi.. 

Gözlerimi yüzüne çıkarırken, o güzelim kahve gözlerini gözlerime değdirdi..Anında gözlerimi kaçırıp ellerime odaklandım.

Kesin kulaklarım yine kızaracaktı. Umarım Firdevs anlamaz..


_____

*Ahmed Arif

Selamun aleyküm. 

Bölümü baya değiştirdim.Oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayınızzz, Allah'a emanet olun ❤


İmanım'ın YarısıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin