Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
2 hari sebelum aktiviti sekolah dijalankan, sekolah terlihat sangat sibuk.Bahkan guru-guru pun nampak tidak memasuki kelas kerana harus mengurus beberapa pertemuan dan menyerahkan tugas pengawas sekolah untuk berjaga.
"Hey kelas kita guru tak masuk juga?" Dong Sun yang baru tiba dari tandas menghampiri meja Jung Hee dan menarik kerusinya untuk mengadap ke belakang.
Aku mengangkat bahu." Entah,kelas sebelah pun tak juga aku lihat. Banyak kelas kosong jadi pengawas yang sekolah kita ada tak cukup untuk menjaga semua kelas."
"Habis tu kenapa kita disuruh ke sekolah kalau semua guru ada mesyuarat?"
Plak!
"Bodoh! Kehadiran sekolah itu penting."
Seperti biasa Hyun Jae munculkan diri setelah balik dari kelas sebelah sambil tidak lupa memukul kepala Dong Sun dengan buku yang dia bawa.
"Yeye ish kau sepatutnya jadi pengawas sekolah saja, Hyun Jae.Aku lihat kau cukup berbakat jadi salah satu dari mereka, kau juga pintar kebanggaan guru.Aku yakin budak-budak kelas lain pasti takut dengan kau." Kata Dong Sun mengusap kepalanya.
"Yeah berkat aku berteman dengan kalian,reputasi ku di sekolah juga buruk." Jawabnya memutar mata malas.
"Hahaha dah kau mahu ikut kami langgar peraturan sekolah tu kenapa." Ujar ku ketawa bersama Dong Sun.
"Hey hey peraturan dibuat untuk dilanggar ya." Hyun Jae tetap Hyun Jae,salah berbaur membuat dia juga tidak kalah memberi pengaruh buruk seperti kedua temannya.
"Bagaimana pertemuan mu dengan Min Hoon semalam?" Tanyanya serius.Dia menarik kerusi dari meja sebelah dan duduk di samping Jung Hee.
Dong Sun tersentak, "Eh? Katanya kau mengekori mereka semalam?"
"Ish! Memang lah tapi sialan kau Jung Hee, aku tunggu kau dekat lokasi yang kau kata. Aku tunggu punya tunggu, tak nampak pun kelibat kalian berdua. Ke mana saja kau semalam?"Jika diingat kembali, sampai sekarang ia masih kesal.
"Eh jadi kau betul-betul ekori kami?Sorry, aku lupa sampaikan padamu yang Min Hoon tak jadi berjumpa petang itu. Kami keluar malam dan hanya makan makan dan tonton movie yang membosankan." Keluh ku bersandar ke kerusi.
Malam setelah aku dan adikku balik dari perjumpaan masing-masing,kami saling berganti cerita.Tidak lupakan Jung Hee menceritakan semuanya yang ia dan Min Hoon lakukan padaku.
Ia juga berkata dia tidak terlalu banyak berbicara dengan Min Hoon jadi tiada apa yang perlu ia jelaskan padaku tentang percakapan mereka.
"Sialan kau, gara-gara kau aku berjumpa dengan si brengsek Dae Ho."
"Kau berjumpa dia?" Tanya Dong Sun terkejut.
"Iya, dan yang lebih parahnya dia malah membawaku ke tempat geng-geng motor berkumpul.Panik gila aku, sebab aku baru pertama kali ke sana terus kena hadap dengan musuh dia. Dia punya pasal,tak pasal-pasal aku terlibat sekali."
"Hahaha kau nasib malang sekali ya." Bukannya membantu, Dong Sun malah membuat Hyun Jae tambah emosi.
"Akhir akhir ini aku perasan kau sering berpapasan dengannya, hari itu kau kata dia tiba-tiba muncul waktu kau dilanggar dan sekarang entah itu ribut atau hujan dia pasti muncul di mana pun kau berada." Kataku merasa ada sesuatu yang eneh.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...