Yalan nedir ? İnsan neden yalan söyler? Uzun süre bunun üzerine düşündüm. Neden düşündüm dersin. Doğru söyleyen bir insan yalanı düşünür mü? Cevabı buldun, evet tam da bu yüzden...
Peki benim sorumun cevabı neydi? İlgi çekmek için mi beğenilmek için mi yoksa kaçmak için mi? Soruları bir kenara bırakıyorum. Artık anlatmalıyım çoğunlukla kaçmak için yalanı tercih ediyordum. İnsanların benim alanıma müdahale etmelerini istemediğim için eleştirilmek istemediğim için başvuruyordum buna. Misal bir yolculuğa çıktım yolda salaş bir yerde durdum ve kokusu harika gelen bir gözleme yedim, bir de çay söyledim bir sigara yaktım bacak bacak üstüne attım anayoldan vızır vızır geçen arabaları izliyorum bir yandan, hava da buğulu Ekim kasım ayları yağmur tedirgin yağsam mı yağmasam mı diye düşünceli sanki ama ben o an huzurluyum. Çayım bitti,izmariti bastım kül tablasına (küllük demekten hoşlanmıyorum sanki argo bir kelime gibi gelir hep) bindim arabaya ve yola devam ettim. Gideceğim yere vardım. Yol da çok uzun değildi sen de üç saat ben diyeyim dört... velhasıl vardığımız yerde bir telaş çorbayı ısıtalım, çay suyu koyalım da yemek yerken kaynasın misalinden... oysa ben tokum. Çaya hayır demem ama karnım tok. Bir kase çorba içtim yemek yemedim. Neden yemiyorsun dediler ve işte o an ben yolculuk yapınca midem bir fena oluyor çorba kafî dedim. Neden söylemedim yolda lezzetli bir gözleme yediğimi? Çünkü yol kısaydı niye yediniz,bu kadar şeyi sizin için hazırladık, e burda yerdik hep birlikte gibi zırvalıkları duymamak için. Şimdi sen de bana onların haklı olabileceği ihtimalini bu kadar şeyden de yalan söylemenin gereksiz olduğunu söylemek isteyeceksin belki ama inan bana ben nerde nasıl mutlu olacaksam onu yaparım. Karnım acıktıysa yerim,toksam yemem fakat birinin benim yaptıklarımı eleştirmesi hiç hoşuma gitmez ve her zaman kaçarım, kaçınca da mutlu olurum ve tabii yine istediğimi yapmış olurum.