Eerste ontmoetingen

1 0 0
                                    

De wekker gaat. Eén staat op. Hij zet zijn bril op en rekt zich goed uit. Beneden staan zijn ouders al te wachten. Klaar met zijn tas en met een gedekte tafel voor het ontbijt. Na een stevig ontbijt pakt hij zijn tas en vertrekt hij richting school. Hij is zenuwachtig. Zo'n eerste lesdag op de 'van cijfer naar getallen academie' gaat eindelijk beginnen. Hij heeft hier al jaren naar uitgekeken, op een kalender de dagen afgestreept en al zo veel over gedroomd. Op school aangekomen zet hij zijn fiets in de fietsenstalling en loopt hij richting de ingang. Net voor de deur, boven aan de trap, blijft hij nog even stil staan. Dit is het dan. Het moment waar hij naar toe heeft gewerkt. "Hey ga is opzij stokje" hoort 1 achter zich. Een groep nullen loopt de trap op. 1 schrikt en springt snel opzij. De nullen blijven stil staan en een van de nullen, blijkbaar de leider van de groep stapt richting 1. "Zo zo, kijk eens wat we hier hebben" zo begint de nul. "Een nieuwe 1, wat schattig!" roept hij en alle nullen achter hem schieten in de lach. De nullen lopen verder het gebouw in. 1 staat nog wat verbijsterd tegen de muur. Hij heeft geen idee wat er gebeurde en waarom de nullen zo tegen hem deden. Maar hij weet een ding zeker, dit gaat zijn eerste dag niet verpesten. Hij gaat opnieuw voor de deur staan to hij achter zich geroep hoort. "Hey jij daar, kan je me helpen?" Een 8 staat onder aan de trap hij heeft moeite de tredens te beklimmen. 1 helpt 8 omhoog met alle moeite van dien. "Dank je wel! ik ben 8" zegt de 8. "Ik ben 1" antwoord 1. "Dit is zeker je eerste lesdag" zei 8. "Ik zag wat die nullen met je deden... Ze draaien soms echt door." 1 moest lachen. 8 gaat verder "Mij pesten ze ook altijd... altijd met hetzelfde. uh je riem zit te strak of uh heb je soms knel gezeten. Ik denk zelf gewoon dat er bij hun een steekje los zat rond de middel waardoor ze nullen zijn geworden. 1 moet weer lachen. "Dat denk ik ook. Want zover ik nu heb geleerd zijn achten wel beter dan nullen." "Ik moet wel gaan" zegt 8 "Ik ben al te laat voor mijn les. We kunnen tijdens de pauze wel samen een tafeltje zoeken, dan vertel ik je alles wat je moet weten om hier te overleven." "Is goed" lacht 1 en 8 stapt naar binnen. Oke nu dan echt denkt 1 terwijl hij naar binnen stapt. Nu nog mijn lokaal vinden.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 01, 2022 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu