"Assalamualaikum." Seseorang memberi salam dari arah luar. Airis Nawra dan Tunku Riyadh menoleh ke arah pintu.
Kelihatan wajah-wajah yang dikenali mereka menonong masuk ke dalam bilik itu.
"Kakakkkkk!" Jerit Alanna Nadrah tiba-tiba. Dia berlari mendapatkan Airis Nawra yang berada di atas katil sebelum tubuh itu dipeluknya erat.
"Lanna." Terkejut Airis Nawra dengan tindakan spontan Alanna Nadrah. Namun dia tetap membalas pelukan gadis muda itu.
"Rindunya dekat kakak." Pipi Airis Nawra menjadi sasaran Alanna Nadrah. Diciumnya berkali-kali. Airis Nawra ketawa kecil melihat aksi Alanna Nadrah.
"Adik, apa buat kakak macam tu? Kakak tak sihat lagi." Tegur Puan Sri Leana lembut. Dia menampar lembut paha gadis itu.
"Ala mummy ni. Adik rindu dekat kakak je. Lama tak jumpa, kan kakak? Kakak rindu adik tak?" Alanna Nadrah memandang wajah cantik Airis Nawra. Sakit-sakit pun tetap cantik.
Airis Nawra mengangguk kecil. "Rindu."
Dia mengelus lembut tangan gadis itu.
"Haa tengok. Kakak pun rindu adik." Ujar Alanna Nadrah sambil tersenyum lebar.
Puan Sri Leana turut tersenyum melihat gelagat anak bongsunya.
"Ara macam mana hari ni? Dah rasa okay sikit?" Soal Puan Sri Leana perlahan. Takut jika Airis Nawra tidak senang dengan kehadirannya.
"Ya." Ringkas balasan gadis itu. Riak wajah cuba dikawal.
"Alhamdulillah, syukur." Ucap Puan Sri Leana sambil tersenyum nipis.
"Petang nanti dah boleh discharge. Cuma keadaan Nawra masih belum cukup kuat, mummy. Dia perlukan rehat yang secukupnya." Ujar Tunku Riyadh. Airis Nawra hanya menunduk.
"Bawak Ara tinggal dekat mansion je la, Ri. Boleh mummy dengan adik tengok-tengokkan Ara. Kalau duduk dekat banglo Ri tu nanti, tak ada siapa nak tengokkan Ara. Ri kan kerja. Kesian Ara nanti." Puan Sri Leana mempelawakan diri. Sungguh dia risaukan keadaan Airis Nawra.
Airis Nawra mengangkat kepalanya sedikit. Cuba untuk memandang wajah Puan Sri Leana.
Tunku Riyadh mengerling sekilas ke arah isterinya itu.
"Yela, mummy. Nanti Ri tanya Nawra dulu." Puan Sri Leana mengangguk faham. Tahu perangai Airis Nawra bagaimana.
Tan Sri Iskandar hanya memerhati wajah anaknya itu. Terbit rasa rindu di hatinya terhadap Airis Nawra. Dia rindu hendak memeluk tubuh kecil itu. Dia rindukan Airis Nawra yang ceria. Tetapi gadis itu bencikan dirinya.
"Kakak dah makan?" Soal Alanna Nadrah cuba menceriakan suasana semula. Airis Nawra menggeleng perlahan.
"Adik ada bawakkan koey teow goreng. Mummy dengan adik yang masak tadi. Jom makan? Adik suapkan kakak, ya?" Alanna Nadrah membuka bekas makanan yang dibawanya tadi. Semerbak bau keoy teow goreng memenuhi segenap ruang.
"Amboi. Ajak kakak dia je ke makan? Yang abang ni dari tadi tercongok dekat sini, tak ada pulak nak ajak makan sekali?" perli Tunku Riyadh. Alanna Nadrah menjeling ke arah abang sulungnya.
"Abang Ri mampu untuk berjalan lagi. Badan pun sihat walepat liat lagi. So pandai-pandailah nak hidup." Bidas Alanna Nadrah. Mulutnya dicebik.
Tunku Riyadh menjegil mana ke arah Alanna Nadrah namun gadis itu menghiraukan pandangan maut tersebut.
"Buka mulut, kakak." Sudu disuakan ke arahnya. Senang saja Airis Nawra membuka mulutnya. Dia mengunyah koey teow goreng tersebut. Sedap.
"Sedap tak, kakak?" Soal Alanna Nadrah. Airis Nawra yang sedang mengunyah itu menganggukkan kepala sambil tersenyum nipis.
YOU ARE READING
Bahagia Yang Dicari (Ongoing)
Random1st Series of Eternal Love A.K.A Her Vengeance "Half goddess, half hell." "People and circumstances come and go. Life doesn't stop for anybody." Sometimes the things you love break you. And sometimes, you break the things you love. Airis Nawra. She'...