Media: Solomon Abernathy
Divide and Conquer
Pred vyše dňom preniesla Žena v bielom Jed Jaxa spolu s Mortalis na najsevernejší bod, kam jej jej moc dovolila. Mortalis trvala na tom, že ho odprevadí aspoň sem, keď už ďalej nemohla pokračovať. Jed Jax si to neuveriteľne cenil, pretože tak dostal možnosť byť s ňou o niečo dlhšie.
„Ďalej ťa vziať nemôžem," povedala mu Žena v bielom. Zo západu, z Hôr ozvien, k ním dul studený vietor, ktorý im plieskal do plášťov. Jed Jax vďaka svojmu plášťu, ktorý vlastnil odmalička, zimu necítil a aj Mortalis vyzerala, akoby ju to vôbec netrápilo. Žena v bielom, však prešla rukou zhora nadol, akoby na mieste vytvorila bariéru, ktorá ju pred vetrom chránila a od toho momentu sa nepohol ani jeden vlas na jej hlave. „Takže," zhlboka sa nadýchla a Mortalis sa uškrnula, že Priestoru vadí studený vietor, „hoci sme Relikviu skryli Muž v čiernom a ja, nepoviem ti, kde presne ju nájdeš, pretože sme Ayslin donútili, aby nám to vymazala z pamäte. Viem ti však poradiť, že ako Nositeľ Relikvie vieš ako jediný bezpečne nájsť jej druhú časť, pretože ťa to k nej bude priťahovať."
„Prečo ste si vybrali Kraj reality, ak tam nemôžete ísť?" zaujímal sa Jed Jax.
„Práve kvôli tomu, aby nás nelákalo vrátiť sa k Relikviám. A nie je to úplne neprístupné miesto. Nie všetky časti Re'firem sú pre nás neprístupné. Iba tie, ktoré sa prelínajú s ríšou Smrti. No premiestňovať sa tam naslepo je nebezpečné. Jeden zlý krok..." vetu nedopovedala, no zlý osud, ktorý by ich čakal visel vo vzduchu.
„Takže si do Re'firem šla pešo? Ty?" zasmiala sa Mortalis. „Ach, to by som si pozrela."
„To je škoda, že sa to už nikdy nezopakuje," zatiahla sarkasticky. „Dúfam, že máš rád turistiku," povedala Jed Jaxovi a z jej tónu bolo jasné, že ona jej fanúšikom rozhodne nie je. „Dám vám chvíľu na rozlúčenie a potom sa budeme musieť vrátiť, kým sa Vitar nezblázni," povedala im a premiestnila sa kamsi, kde ju nemohli zazrieť.
„Vidím, že ho stále nosíš," poznamenala Mortalis a štíhlymi prstami mu prešla po leme čierneho plášťa a na tvári jej pohrával úsmev, akoby našla niečo, čo považovala za dávno stratené. „Nepamätáš si to, no nechala som ti ho pri našom prvom stretnutí, aby si neumrzol; aby ti nikdy nebola zima. Tak trochu som sa bála, že ho časom predáš, aby si mal peniaze na prežitie. Určite by som ti to nezazlievala."
Jej ruka pustila plášť a nestihla klesnúť k jej boku, pretože ju za ňu chytil a pritiahol k sebe. „To by som nikdy neurobil. Aj keď som nevedel, že je od teba, vždy bol mojím najcennejším majetkom. Ani pod plášťom, ktoré mali podšité kožušiny nebolo nikdy tak teplo ako pod týmto, hoci vyzerá, že je to skôr kabát vhodný na jar. Úprimne, keď som si začal hľadať cestu k mágii, hneď mi napadlo, že na sebe nosím magický predmet. Bol som však dosť chytrý, aby som o tom nikomu nikdy nepovedal."
Mortalis sa usmiala a Jed Jax k nej prikročil bližšie. Boli rovnako vysokí, pozerali si priamo do očí. Na jej čiernych perách však nepohrával úsmev a v jej očiach bolo vidno obavy, keď prehovorila: „Vráť sa ku mne. Nech ťa v tých horách postihne čokoľvek, sľúb mi, že budeš bojovať, aby sme sa opäť stretli."
„Prisahám," povedal s výdychom. „Nechystám sa ťa stratiť. Nie teraz, keď sme sa opäť našli. Niekedy som mal vidiny, že si na miestach, kde si nemohla byť," priznal sa.
„To neboli vidiny, John. Sledovala som ťa, chcela som vedieť, že si v poriadku. Aspoň zo začiatku. A potom som sa ti niekedy zjavovala tak, aby si ma zazrel – len na sekundu, len na okamih žmurknutia, aby si si nebol úplne istý, či som tam bola."
YOU ARE READING
Nythia ✔
Fantasy[Pokračovanie príbehu AZYL] Nythia je jedným zo siedmych svetov. Mocné a nesmrteľné bytosti ju prezývajú Ríšou klamov. Nič tam nie je tak, ako vyzerá, a nikto nie je ten, za koho sa vydáva. Nythia hraničí s Azylom, svetom smrteľníkov, na juhu a Sídl...