Celé dopoledne jsme chystali vše v domě tak, aby se u nás Janičce líbilo. Naši se rozhodli, že si máma vezme volno v práci a Janička bude mít postýlku u nich v ložnici. Na komodě bylo naskládané oblečení a můj starý přebalovací pultík. Pod ním byl balík plínek, nějaká ta Rybilka, ubrousky a spousta dalších věcí. Máma se vážně překonala a za půl dne z našeho baráku udělala jesle. Ve spíži navíc ležela tak tuna Sunaru. Já s Janem jsme zůstali doma, zatímco naši jeli pro Janičku. Gaston tušil, že se něco chystá. Nervózně pobíhal po obýváku, kde jsme s Janem seděli. On si procházel moji učebnici středoškolské biologie a já četla Paní Bovaryovou k maturitě. Musím říct, že ta hlavní postava je tak neskutečně otravná, že bych jí nejradši dala pár facek. Každou chvíli jsem při čtení protočila oči a snažila se knihu vztekle nezaklapnout. Když jsem se dostala k pasáži, kdy si Ema Bovaryová začne další avantýru s Leonem, tak jsem knihu zavřela a mrskla ji na druhou stranu pohovky. Jan se na mě překvapeně podíval a vzal knihu do ruky.
,, Copak ti ta knížka udělala?" zeptal se pobaveně a já jen zakroutila hlavou.
,, Patří to k povinné četbě na maturitu, jinak bych to už dávno vzdala. Mám takovou chuť proplesknout hlavní postavu...Místo toho, aby si v té době vážila toho, že má manžela doktora, který ji reálně miluje a nevzal si ji jenom pro peníze, nebo obličej, tak má neustále hlavu v oblacích, představuje si život jako román a není vůbec schopná si připustit realitu. O dítě se nestará, manžela podvádí už asi s druhým chlapem, rozhazuje za absolutní hlouposti a podrž se, nakonec se ještě otráví, protože má pocit, že ona je ta chudinka. Její manžel umře na žal, protože ji přes to všechno velmi miloval, a jejich dcera tak vyrůstá v absolutní bídě. Nejhorší je, že ta kniha je napsaná podle reálné události, takže v ní Flaubert opravdu ukazuje prohnilost společnosti," řekla jsem a Jan mi knihu podal zpátky.
,, Potom ti rozumím, také by se mi to nečetlo lehce," řekl a znovu se začetl.
,, Co nyní čteš ty?" zeptala jsem se ho zvědavě.
,, Oběhovou soustavu," odpověděl mi klidně, aniž by zvedl oči.
,, Myslím, že by se ti více líbila stránka tři sta šedesát devět," řekla jsem a pozorovala, jak ji Jan zvědavě nalistoval. Jakmile to udělal, tak se na mě podíval pohledem - To jako vážně? A protočil panenky. Byl tam obrázek dámského přirození přes celou dvoustranu. Neptejte se, jak si pamatuju přesné číslo té stránky.
,, Velmi vtipné," řekl a já se rozesmála na celé kolo.
,, Jako mladý nevycválaný klacek," povzdechl si a já se musela smát nad jeho pokryteckým puritánstvím.
,, Ten máš na další stránce, pokud by tě to zajímalo," odpověděla jsem mu obratem a on jen nevěřícně zamrkal nad tím, jak to mluvím.
,, Zatím se zdá, že by to spíše zajímalo tebe," řekl s jemným úšklebkem.
,, Věř mi, že já toho o tomto tématu vím až moc. Každý ze třídy musel vypracovat referát na nějaký orgán a vždy, když se o soustavě, kam ten orgán patřil, učilo, ten referát proběhl. Můžeš třikrát hádat, který jsem si vylosovala já. Dokážeš si asi představit, co následovalo, jakmile jsem přišla před tabuli a začala o tom mluvit. Když jsem ale přišla k části, kterou jsem nazvala 'mýty a zajímavosti', tak bylo paradoxně úplné ticho. Ještě teď mám z toho trauma," řekla jsem a Jan jen pobaveně zvedl obočí.
,, To vás profesor nechal o takových tématech mluvit ve třídě?" zeptal se mě a já mávla rukou.
,, Samozřejmě. Říká se tomu sexuální výchova, pane Millere. Probírali jsme všechno od a do z, aby z nás vyrostla uvědomělá a edukovaná generace, znalá všech metod prevence a plánovaného rodičovství, víš?" řekla jsem důležitě a on jen zatřásl hlavou.
ČTEŠ
Minulost v ohrožení [DOKONČENO]
Science Fiction,, Strážkyně 678, Strážkyně 705, byla vám přidělena mise," ozvalo se z oznamovacího panelu ve vstupní hale a já se rozechvěle otočila na Karolínu. Viděla jsem, jak se jí rozzářily oči jako mně. Na tuhle chvíli čekáme už od okamžiku, kdy jsme poprvé...