4 Petar

30 1 0
                                    

Povratak pre ponoći bio je uslov da se otac ne meša, i ma koliko pijan, znao sam da mi svest toliko radi da pomerim brinetu ili crnku, ili ridju devojku sa mog krila i krenem pešeke do kuće na kraju ulice.

Osećao sam da ću povratiti sav onaj alkohol, što sam i učinio bar dostojanstveno u svom WC-u, iako je majka čula zvuk vode i muke koja mi je izlazila iz usta, ostala je u svojoj sobi ne pokušavajući ništa, jer obećanje sam ispunio,i to je bilo jedino važno. 
Otac je redovno finansirao moje "studije, hobije, sve dok sam ja to uredno završavao, trudeći se da alkohol nestane iz mog života.

Telo mi je dotaklo krevet brže od svetlosti a dim nastavio da se širi iz moje odeće na celu sobu.

                                                                                                .......

Rekao bih da ne primećujem svetost jutra, ni one sekunde izmedju kada se mrak transformiše u dan.

Slabo pamtim trenutke i osećaje kada mi sunce zaslepi oči, mada to ne gledam kao trenutke, već kao loš početak dana u kome mi sunce kvari san. 

Vrhovima prstiju obaram budilnik i vidim da je već 8h, rekao bih da sam pristojno spavao, s obzirom da tek večeras idemo na večeru sa potenijanim kupcem kuće, dan sam nameravao da provedem u krevetu, pa sam s toga zanemario budilnik koji se nalazio na podu. 

Okrenuo sam se prema balkonu i rukama pomerio zavese lagano, puštajući da me zraci ispipaju po koži, usnama i kosi, čineći da se osećam manje krivim.

Preko stolice stajala je prebačena Tibova majica za polo, ili je to bio fudbal, više nisam bio sigurn, njegov talenat zanimao je sve sem mene.

Jedna lajsna bila je ogrebana i to se videlo, još više kada bi je svetlost obasjala. 

Glava mi je bila manje teška pa su mi slike prethodne noći delovale manje mutno.

Brineta kako mi se uvija u krilu, moram priznati da je bila zgodna, toliko da mi je muškost bila u velikoj pripravnoti da je dovedem ovde, sada bi mi krevet mirisao na viski i dim više nego što je to trenutno.

Spase Electronic se ipak pokazao dovoljno dobro da svoje pare ostavim tamo, uživao sam privilegiju da sam sin Konorda  K. trgovca skupm automobilia i Sesilije K. sitne žene sa kratkom paž frizurom koja je plenila gde god se pojavi svojim drčnim stavom, mora da je zato bila jedna od omiljenih TV voditelja na svim radio stanicama. 

U očima mojih roditelja, ja sam bio budući ekonomista sa flekom na sebi, flekom da je vozio u noći kada je Tibo izbgubio život.

krevet mi je postao mali, kuća mi je postala kao ona u kojoj se drže barbike za devjčice ili cev iz koje nisam video izlaz.

Odlučio sam se za čašu viskija, koristeći trenutak kada je majka telefonirala restoranu za večeras, brzo sam popio čašu koja je bila puna više nego što je bilo poželjno na prazan stomak, samo sam želeo da nadoknadim jučerašnji prekid, već u 12h stajao sam u svojoj sobi skidajući smrdljivu košulju i bacajući je u stranu.

- U 20h imam večeru u Trattoria Mario.

-  Tvoj omiljeni sa autetičnom hranom i čudnim dizajnom kao da sedimo u kupatilu?

- Svoje mišljenje zadrži za sebe.

Drčna Sesilija pokazala je svoj profesionalni stav prema meni, mada sam navikao na to, zadnje dve godine naša komunikacija pretvorila se u poslovni razgovor oko fakulteta, papirologije, i poprekih pogleda kada bi me zatekli blizu automobila. 

Večere su se uglavom svodile na zvuk escajga ili na ženu koja nam sprema hranu, i pita da li može da postavi , na šta bi dobijala odgovor klimanjem glave mog oca.

- Očekujem da budeš trezan, pristojno obučen i bez svojih stavova.

- Smatraj polovinu od toga već gotovo.

- Kad sam rekla trezan, to sam i mislila.

- Nadam se da sam bila dovoljno jasna?

 Usta su mi bila već puna lazanja pa sam odlučio da klimanjem glavom potvrdim njene naredbe, dovoljno umoran da bih ulazio u raspravu.

- Za divno čudo izgledaš pristojno a smrad alkohola si zamenio parfemom.

- Cilj je prodaja kuće, ne bih voleo to da pokvarim.

To je bila jedina istina koju sam rekao, ma koliko god osećao da je to porešno, prodaja Tibove kuće zauvek bi me izbavila iz Firence, i tog mučnog osećaja da ipak imam gde da odem, mesto puno njegovih uspomena koje sam pokušavao da zaboravim, pokušao sam toliko toga da zaboravim, i reklo bi se da jesam, dok nismo seli sa kupcem.

Čovek je bio naravno u poslovnom odelu sa kravatom koja ga je bezmalo davila i u trenu osetih olakšanje jer Sesilija nije tražila od mene da stavim jednu od tih omči.

Naručio sam lazanje, pored jake želje za časom viskija ili čak dve, tri, verovatno bih posle prestao da brojim.

Sesilija je pažljivo jela ribu, a čovek preko puta nas je doslovno ždrao neke tartufe , verovatno jer Sesilija plaća, uhvati priliku da ih proba, pomislio sam, a onda ih je zalio čašom Marchesi vina, i činilo mi se da sam pogledom gutao svaki njegov potez ruke ka čaši, dok je pored mene stajao bokal mineralne vode.

Sesilija je pregovarala dobro, potkupila ga je vinom i tartufima, a za dezert je odabrala đelato sa Vanilom i malinom.

Miris vanile vratio me je nekoliko dana ranije na Trg i sećanje ispuni devojka med kose kako guta sladoled balansirajući u ruci drugi kornet.

Sećanje mi ispuni prethodno veče i slična devojka med kose u redu za WC kako zgroženo gleda u mom pravcu cupkajućii s noge na nogu, a onda žurno ulazi u toalet ostavivši samo prazno mesto na pločicama.

Moram priznati da sam možda ipak podosta popio, nageh čašu vode da sperem ukus lazanja koji se i dalje nalazio u grlu, jedini ukus koji sam želeo da osetim što pre bio je ukus viskija kako mi ispunjava usta. 

- Previše vode Petre haha.

Seseiilija se smejala dok sam ustajao da odem do toaleta, i moram priznati da je sarkazam bio sve što sam osetio u njenim rečima.

Očigledno se i kupac osmehnuo prema meni dok  mu nisam uputio drzak pogled, ponovo se usresredio na Sesiliju a ja sam otišao da pronađem toalet, ako budem imao sreće i malo viskija.

Toaleti su prosečno uređeni na ovakvim mestima, umivaonik je bio mokar i u njemu se nalazilo parče toalet papira, a ja nisam mogao da verujem da jedna voditeljka pristaje da jede na ovakvim mestima.

Ruke su mi olakšale pod mlazom hladne vode, a ja sam zatvorio oči pokušavajući da se usresredim na ovaj trenutak.

Još nedelju dana, i Firenca će postati samo prošlost, Tibova kuća biće puna nekih drugih ljudi, a ja ću preuzeti diplomu i svoje mesto u zatvorenoj kancelariji, umesto u bolnici, gde bih spasavao živote, moj posao će biti da spašavam očev bankovni račun.

Sledecih nekoliko dana u Firenci odlučio sam da se zabavim, i niko nije mogao da mi pokvari planove.

Bacio sam papir sa kojim sam obrisao ruke i vratio se poraženo za sto bez viskija gde je Sesilija odmahivala rukom i streljala očima kupca, što me je iznenadilo jer sam ih ostavi samo nekoliko minuta.

- Cena neće biti prihvaćena, ta kuća je značajna i neću je prodati za tako mizernu cenu.

Bila je gruba i oštra kao kada bi nam delila kazne u desetoj godini.

Ustala je i odmarširala, a ja sam samo slegnuo rameni i pogledao kupca.

- Više sreće drugi put, ups Sesilija K ne daje drugu šansu.

Osmehnuo sam mu se i krenuo prema izlazu, kada sam izašao Sesilija je već otišla sa vozačem ostavljajući mi trideset minuta laganog hoda do kuće i dovoljno vremena za market gde bih uzeo viski. 























SRELA SAM TE U ITALIJIWhere stories live. Discover now