Yaren-ozal: Kitabının adı neden Masum Çocuk? Sana neler ifade ediyor bu isim?
SudeBaharGrc: Masum Çocuk... Çok derinlerden geliyor. Mesela herkes kötü çocukla iyi kızın hikayesini yazar ama ben hep farklı bakmışımdır hep bir masumluğun içinde kaybolan aşkların olduğuna inanmışımdır bu yüzden diğer kurgulardan farklı olarak bunu seçtim. Masumluğun neler ifade ettiği hersey ile dahil. Yani gerçek sevgi, gerçek tutku, gerçek güven gerektirir işte bunlarda benim kitabımda var. Zaten baştan beride olmalıydı sanırım.
Yaren-ozal: Kurgun önceden düşündüğün bir kurgu mu yoksa anlık aklına gelen bir kurgu mu?
SudeBaharGrc: Önceden düşündüğüm kurgudan çok hayal misali düşündüğümdü. Yani yazmak yerine okuduğum hikayedeki karakterlerin nasıl bir kişilik ile ilgili olması. Sonradan gelen anlık bir karar ve hayallerim arasından çıkan bir hikaye oldu.
Yaren-ozal: Karakterlerinin özellikleri gerçek hayatta tanıdıklarını anımsatıyor mu?
SudeBaharGrc: Hikayemde bulunan Kaan Seren yani Ladeyna'nın eski sevgilisi gerçek hayatımda tanıdığım bir kişiyi anımsatıyor. Zaten onu kurgulayarak bu karakteri yazdım. Açıkçası çevremde hiç böyle gerçek ve masum sevgisi olan aşklar görmediğim için pek bir şey anımsatmıyor.
Yaren-ozal: Kitap yazmak sana ne hissettiriyor?
SudeBaharGrc: Kitap yazmak kelimelerle anlatılamayacak kadar güzel bir his. Herşeyin senin ellerinde olduğu zaman dilimidir işte bu. Hayalimdeki kurgularımı canlandıramazken yazılara döküp karakterlerimde canlandırmak mükemmel. Beni hayatın zorluğundan, yoğunluğundan, yoruculuğundan birkaç saat olsada ayırıyor ve istediğim tamda olmasını beklediğim dünyama çekiyor. Yani... Cidden en pembe düşlerim kadar mükemmel bir hisse sahip olmak. Kitap yazarak bu hissi tatmaktan gurur duyuyorum.
Yaren-ozal: Berkay desem ne dersin?
SudeBaharGrc: Berkay benim gözümde gerçek olamayacak kadar mükemmel. Aşık olunacak bir karakter hemde herşeyi ile. Onun ismini duyduğum anda şahsen sıklıkla akla gelen kelime olarak ' Masum''u kullanırdım. Çünkü... O diğer erkeklerden cidden farklı. Mesela bazı erkekler -ki kitap karakterleri dahil- kendilerine gurur yapar ağlamaz ama Berkay gerçekten sevdiği için gözyaşı döküyor. O benim için bir mucize sanırım kendi yazdığım karakterden ders alıyorum. Berkay benim için bir hayata tutunacak bir ip ve belkide bazılarımız o ipe tutunan kişi olmak için can atanlardır. Çünkü o özel hemde çok.
Yaren-ozal: Bana karakterlerinin özelliklerini ve sana neler hissettirdiklerini ne anlam ifade ettiklerini anlatır mısın?
SudeBaharGrc: İlk önce Ladeyna'dan başlayalım. Doğruyu söylemem gerekirse o benim kızım değil. Aşık olunca hemen herseye ağlayan birine dönüşüyor heleki sevdiği için. Ladeyna : Zorlu bir süreç geçirmiş bir genç kız. Sevgiye fazlasıyla muhtaç. Kitapta fazla söz etmedim ama hiçbir sevgilisinden doğru dürüst sevgi görmemiş o fazla güvenmiş ama hepsi kendini arkasından öldürene kadar vurmuş. En kötüsüde bunca acıdan sonra birde ailesinden sevgi görmemiş olmasına rağmen ailesi onu tek bir hatası yüzünden bırakıp Almanya'ya gider. Bu sayede tek güvencesi Berkay kalır. Berkay, daha demin cevapladığımın aynı şeyleri aslında. O hayatında iğrenç bir çocukluk geçirmiş. 15 yaşında'da büyük bir darbe ailesinden yemiş. Henüz daha açıklamadım ama size küçük bir sır, onun ailesi hayatında hiç olmamış.
Onur, o birtane ya. En gözde karakterim o. Yanii nasıl anlatsam onun ismini duyunca içim kıpır kıpır oluyor. Tamamen hayalimdeki kuzen şeklinde yazdığım bir karakter. O hep kızkardeşi olsun istemiş ama olmamış bu yüzden Ladeyna'yı kardeşi gibi görüyor ve cok seviyor. Bu oğlumuz çok çalışkan ve cok kafa dengi. Onun sahnelerini yazarken bile yüzümde aptal bir gülümseme oluşmasına karşı gelemiyorum :~) Herzaman için mutlaka yapacak bir işi vardır. Birazda çapkın tabii. Buse, normal bir hayat geçiren bir kız. Yani okula gidip gençliğini yaşamak gibi. O pek içine kapanık olduğu için anlatılacak pekte birşeyi yok. Bana ağırbaşlı kızları anımsatıyor. Herşeyi yerinde yapan. Sanırım birde kuzeni Semih ile aralarında birşey var pek bilgi vermek istemiyorum. Büşra, çok sert bir kız. Yani sert dediysem duygusal yaşantılara alışık. O, sürekli gülüyor herseyi olumlu buluyor gençliğini yaşamak istiyor. Bunlar olumlu yönlerin bir kısmı. Olumsuz yönleri tüm sevincini sömürüyor. Babası içki tiryakisi. Hergün eve sarhoş geliyor annesine bağırıyor çağırıyor ve en kötü olanıda annesinin gözü önünde hizmetçisine sarkıntılık yapiyor. Hergün hıçkırıklarla ağlamasını hayata pozitif bakarak bastırıyor. Bana asla yıkılmamayı öğreten karakter.
Yaren-ozal: İleride kitap haline getirip bastırmayı düşünür müsün?
SudeBaharGrc: Hayır düşünmüyorum. Çünkü bu kitabın tutulacağına dahi inanmamıştım. Bazıları Kötü Çocuk la bire hir diyor. Kalbimi kırıyorlar umudumu yitiriyorum. Ben asla hir Büşra Küçük olmam, olmama. Ne haddime? Aynı zamanda o kitabın ilk sayfasını açıp bakabilirlerde. Böyleleri eminim kitap basılınca daha çok ortaya çıkar birlik olup sosyal medyada üstüme yürürler benim gibi küçük bir kızın hazmetmesi zor olur.
Yaren-ozal: Wattpad senin önünü açtı mı? Yani daha önceden kitap yazmayı planlayıp ama yazmadın ve bu site seni iyi yönde etkiledi mi?
SudeBaharGrc: Daha önceden kitap yazsam kimsenin okumayacağını düşünürdüm. Şuanki durum 16K'lık hir kitleye sahibim onlar benim ailem. Önüm açıldı evet, ama bu sadece ailem sayesinde gerçekleşti onlara borçluyum :~)
Yaren-ozal: Ne tür kitaplar okursun?
SudeBaharGrc: Buraya ilk geldiğimde bayağı bir vampir kurgu okurdum. Hatta 38 bölümlük hikaye yazıp silmiştim bile. Fakat yavaş yavaş buraya ısınmaya başlayınca genç kız edebiyatına ilgi sardım. Şimdi ise ya eğlenceli yada romatik kitaplar okuyorum
SudeBaharGrc'ye bu keyifli röportaj için teşekkürler!
Bir dahaki röportaj "Peki ya ben" kitabının yazarı "adagilizz" ile olacak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlar Cevaplıyor
RandomWattpad uygulamasının keşfedilmemiş ama keşfedilmeye hazır yazarlarıyla yaptığım kısa röpörtajları içerir. Bu kitap sayesinde hem yazarlar hem de kitapları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz... İYİ OKUMALAR...