6 Petar

22 1 0
                                    

Stojim ispred ogledala u kupatilu i posmatram svoj odraz u ogledalu. 

Kratka crna kosa, tetovaža koja se nazire ispod rukava majice, oči upale kao da nisam spavao tri dana.

Prošao sam rukom po obrazima, lice mi je bilo bledo, zaista sam izgledao kao živi leš.

Možda me je jedino krasila visina, mada ne znam kako to sada pomaže, no dobro.

Probudio sam se jutros mamuran što je jako čudno, jer je juče bila prva noć u kojoj nisam pio.

Setio sam se devojke koja me je gledala bledo, čini mi se da je to đelato devojka, koja očigledno nije znala da jede normalno.

Prišla je fontni i gledala u mene kao da sam izgubljeni ludak, mada i nije bila daleko od istine.

Istina da je prvobitni plan bio kupiti viski nakon što me je Sesilija onako ostavila ispred restorana, ali ipak sam nastavio da hodam, a onda sam samo hodao, 

Sećao sam se Tiba, nekako koliko god sam se trudio da ga izbacim iz sećanja, moj brat me je proganjao, ili bar činjenica da sam ja taj koji je te noći vozio.

Nastavio sam da hodam, a onda su mi se suze slivale niz lice, i nisam mogao  takav da odem kući, a onda sam se setio da imam broj jedne brinete od pre neku noć, pa recimo da je taj broj obezbedio moje mesto za spavanje u njenom stanu.

Za divno čudo, nije bila uvredjena što je koristim za prenoćište, verovatno jer je i ona mene pre neku noć iskorstila za zabavu, jer je već imala novog dečka sa kojim je trebala da se nadje naredno veče.

Nekako mi je bilo neobično da mi tako transparentno govori o tome, kao da smo najbolji drugovi, a ne seks šema za jedno veče koje se čak i nisam sećao.

Izgleda da joj je posle pola sata bilo jasno da sam umoran, iscrplen, a moj izgled sa upalim očima sve joj je rekao. 

Ponudila mi je toplu kupku koju sam odbio jer zaista po prvi put nisam imao snage a nekako i nisam želeo da sperem svu muku koja mi se uvukla pod kosti, posle dugo vremena samo sam želeo da zaspim sa svim tim. 

Osećao sam se tako obamrlo od plača, da sam brzo zaspao, a jutrošnje budjenje je bilo jako neugodno, jer su se njeni vraćali sa puta i nije bilo poželjno da vide mene u krevetu njihove ćerke.

Recimo da je Sesilija bila zgranuta kada me je videla jutros na ulaznim vratima kako ulazim pokušavajući da se ušunjam. 

- Još jedna pijana noć a ja ne znam do kada će ovo trajati Petre?

- Nije bila pijana.

- Verovatno nije za tebe jer sada je se ne bi ni setio.

- Moramo da ovome stanemo na put.

- Ne razumem te?

Uputila mi je pogled pun odluke, video sam to a toga sam se najviše i bojao. 

Sesilija je bila dobra majka, ali stroga, i mada sam imao 23. godne, i dalje bih osetio strah od njenih kazni.

Samo je izašla teatralno, a ja sam mogao  da čekam kaznu, koja neće biti tako blaga.

Verujem da sam preterao sa alkoholom i klubovima, mislio sam o tome dok sam prao zube i još jednom bacio pogled na sebe sada čiste kose i kože koja je bila pristojnog mirisa.

Znao sam da me čeka u trepezariji, ona ne smišlja kazne danima a onda ti oduzme telefon, izlaske i kaže kako moraš da učiš, ona te kazni tvojim najvećim strahovima. 

 - Seminar o ekonomiji će te opametiti da naučiš i shvatiš da je tvoje vreme izlazaka gotovo, i da očekujemo da budeš uspešan na svom budućem poslu.

Bacila je ispred mene neke brošure koje sam gledao sav izbezumljen.

- Zar ne misliš da je preterano, verujem da sada nije vreme za neki tamo semiran nekih ljudi koje ni ne znam, uostalom seminar traje dva dana, zar ne misliš da je to preterano, sedeti osam sati u prostoriji i slušati o svemu.. pa... tome...?

- Tvoj otac ne misli tako, sutra krećeš vozom za Rim.

Ćutao sam dok je ona zadovoljno likovala, jela je bolonjeze i pila neko vino za koje sam znao da je potrošila puno para jer je neka berba...

Više nisam znao šta uraditi, jer bih samo pogoršao situaciju.

- Viski naravno nećeš nositi.

- Zar ličim na nekoga ko bi poneo flašu sa sobom,  stvarno si me dobro nasamarila.

Osmehnula se pomerila svoj tanjir i izašla, sada sam znao kako se osećao kupac od pre neke večeri.

Recimo da na predavanju treba da slušam... pa iskreno nisam nameravao da idem tamo, bar ne na predavanje, Rim je delovao bolje nego predavanje ili Firenca, a biću dovoljno daleko od budnog oka Seslije.

Možda mi se sreća osmehnula, mogu da odem na neko drugo predavanje o medicini, ili da posetim neke gradove , zadovoljno sam ubacio nešto od hrane u usta i osetio slast.

Šta bi mogao poneti, viski očigledno ne, što ne znači da ga neću nabaviti usput, recimo dodatne pare za koje Sesilija nije znala, i recimo mali sportski ranac jer zaista nisam nameravao da se zadržim u Rimu.

Stvari su ležale u torbi a ja sam razmišljao svemu.

Zadnja godina ovde, kuća će sledeće godine biti ispunjena žamorom drugih ljudi, koristiće Tibov sto za ručavanje, spavaće u njegovom krevetu i gledati one Božićne filmove u njegovoj kući, koja više nije ničija.

Voleo bih da me je Sesilija, koji sam skoro i prestao da zovem majka ikada saslušala, i ja sam se borio sa svojim demonima, auto mi je postao neprijatelj, kao i ja sam sebi.

Nsam znao da je utapanje tuge u alkoholu i klubu nešto najbolje što mi se desilo, samo tako sam uspeo da otkrijem da mi to izaziva otupljenost da razaznam stvari i predmete.

Kada je odlučio da želi da kupi kuću u Firenci, Tibo je uzeo sve njene lepote, činilo mi se iz njegove priče da lepše mesto ne postoji, ljudi jedu đelato, i samo ga stranci zovu sladoled, otvaraju polako žaluzine, i buka dece i turista nije bila samo buka, a onda i trgovi i te silne juvelernice sa predmetima koji su blii unikatni, lepi, odisali emocijom.

Tibo je ubek bio romatik, zato je i ostao sam posle ljubavi sa Anom, krah koji je izazvala, samo ga je povukao u Firencu na dugo vremena, a Firenca kao Firenca, sa svojom istorijom uspela ja da ga zadrži dovoljno dugo da mu postane veća ljubav od sporta i Ane.

-Pecivo miriše prodorno iz svakog lokala a mirisi se mešaju, a Italijanke su lepe, zavodljive ni nalik drugim devojkama.

Tako je opisivao društvu iz kluba Firencu, a ja sam to slušao pomno upijajući svaku njegovu reč a opet praveći se kao da to nije ništa novo, grad kao grad.

Sem možda đelato devojke koje se pere u fontani, sećanje na nju izmami mi osmeh posle duže vremena.

Verovatno je Amerikanka koja je previše smotana, i kači previše slika koje možeš naći pod hashtaom #gelatogirl

Ta pomisao me je zabavila još više.

Dva dana u Rimu, ili možda, hmmm.

Assisi je bio uvek primamljiv, Tibo je govorio da  to mesto odiše kulturom, istoijom a krajolik pri zalasku sunca bio je veličanstven , ljubio je zelenilo i ostavljao tragove na koži onoga ko ga posmatra.

Zaista mislim da nikada ne bih mogao da smislim nešto ovako romantično i sa smislom kao što je to  Tibo umeo.

Uvek je govorio da su Rim,  i Assisi prlepa mesta, i mada je dosta putovao, uvk se vračao Firenci i počinjao iznova.

Rim je za njega bio kao epicentar istorije, a Assisi mesto gde je pronašao svoj mir.

Možda bi trebalo da iskoristim ovo kako bih uspeo da razumem njegove emocije, da razumem našu udaljenost, ali samo ja bez Sesilije, i bez pokušaja da joj se poverim kuda planiram da idem.

Dok sam stajao tamo spremajući se da otkrijem ko je bio Tibo, mislim da sam bio na korak da otkrijem i samog sebe. 

A karta za voz mi je bila početna tačka. 

























SRELA SAM TE U ITALIJIWhere stories live. Discover now