Huszonnégy

122 19 7
                                    

Amikor Robert Kyle-ba karolva a barátaik kíséretében belépett az Északi Csillagba, még a szája is tátva maradt a lenyűgözött csodálkozástól. A dekoráció minden elképzelését fölülmúlta. Az utolsó két napra Maya és Joseph őket is épp úgy kitiltották az étteremből, mint Pete-et. Egyrészt azért, mert szerintük balszerencsét jelentett, ha az ifjú pár idő előtt látja a dekorációt – hiába mondták nekik többen is, hogy az a babona nem egészen így szól –, másrészt azért, és azt gyanították, ez lehet a nyomósabb ok, hogy ne legyen láb alatt egyikük sem. Őszintén megvallva senkinek sem hiányzott, hogy elsősorban Pete-et ott egye a penész, és lábatlankodásával mindenkinek az idegeire menjen.

Így viszont számukra is meglepetés volt az ünnepi díszbe öltöztetett étterem. A bejáratot jégvirágokat formáló égőkkel és mélyzöld fenyőágakkal díszítették, amik úgy ragyogtak, mint az ereszekről alácsüngő jégcsapok a város éjszakai fényeiben. Bent, a díszteremben is hasonló csoda fogadta őket. Magyal és fagyöngy csokrokat helyeztek dekorációként a bordó terítőkre. Ezeket a textíliákat pedig szemet gyönyörködtető arany hímzés tette igazán látványossá. Az egyéb asztaldíszek is tökéletesen passzoltak Robert és Kyle vőlegény csokrához.

Ezt a csokrot természetesen nem úgy kell elképzelni, mint egy menyasszonyit, márcsak azért sem, mert egyik férfinek sem volt kedve az este alatt majdnem végig virágokat szorongatni. Egy virágárus ismerősük álmodta meg nekik, és karkötőként készítette el, így pedig a csuklójukra kötve viselték, aminek köszönhetően mind a két kezük szabadon maradt. Az ő csokruk fagyöngyből, csipkebogyóból, aprócska fehér és vörös rózsákból, illetve pici tobozokból készült. Robertnek még a szava is elakadt, amikor aznap reggel átvették, és felkötötték egymás csuklójára. A virágárus barátjuk pedig meghatódva figyelte őket, és a következő kijelentéssel bocsátotta útjára a vőlegényeket:

– Ne aggódjatok, mindent úgy válogattam össze hozzá, hogy az egész napot kibírják. Hajnalban viszont lehet, hogy a rózsák már megadják magukat.

Annyiból volt ez csak fontos, hogy ezt a két virág kompozíciót tervezték felhasználni a csokordobáshoz is. Ezt az igényüket el is mondták az ismerősnek, aki biztosította őket, hogy addig egészen biztosan bírni fogja. Sőt szerinte akárhányszor eldobhatják majd, az sem fog megkottyanni nekik. Szerencsére akárhányszorra nem volt szükség, csak arra, hogy egy-egy jól irányzott dobást kibírjanak.

Amikor Robert és Kyle megérkeztek, az anyakönyvvezető már a díszteremben várta őket. Mivel egyikük sem volt különösebben vallásos, nem szerveztek templomi esküvőt, tökéletesen megfelelt nekik a polgári. Még kellett pár perc, hogy a barátok, és a meghívott rokonok – bár ez utóbbiak annyira nem voltak sokan, szinte csak Kyle részéről páran –, elfoglalják a helyüket.

Végre elcsitult a nyüzsgés, és felhangzott a bevonulásra kiválasztott zene, egész pontosan a Sailor Moon című animéből a Moonlight Densetsu(*1). Robert gyerekkorának kedvenc rajzfilmsorozata volt – és utólag visszatekintve már úgy látta, hogy a sok csúfolódást és bántást is megérte rajongani ezért –, és amikor először látta a főszereplő lányt, Usagit a tévében abban a fehér ruhában a választottjával, Mamoruvel, már akkor elhatározta, hogy ezeket az elemeket valahogy majd belecsempészi a saját esküvőjébe is, már ha valaha eljut odáig.

És igen, ekkor tudatosult benne teljes súlyával, hogy sikerült. Mert nem elég, hogy talált valakit, aki mellett boldog, és aki minden hibája ellenére is szívből szereti, és akit ő is éppen ilyen önzetlenül szerethet, de mindent sikerült éppen úgy megvalósítania, ahogy annyi évvel ezelőtt álmodozott róla. Lopva végignézett Kyle-on és saját magán is. Választottja öltönye a rajzfilmsorozat Mamorujáét idézte modern megjelenéssel, mélysötét szürke árnyalatával és arany varrásával tökéletes komplementere volt Robert fehér öltözetének. Az övét Usagi fehér ruhája ihlette, így az ő ingén elegáns csipkék is helyet kaptak, az öltönyt pedig arany szegélyek, és szintén arany varrás tette tökéletessé. Mellettük a barátaik a mélykék ruházatukban tényleg lehettek volna a holdbéli hercegek udvartartása is.

2022 Adventi naptárWhere stories live. Discover now