AKAI HEYA (赤い部屋 - Vörös szoba)
A legenda maga úgy szól, hogy a gyanútlan interneten szörfözgető áldozat képernyőjén egyszercsak felbukkan egy pop-up, és egy gépies hang megkérdezi: "Anata wa akai heya ga suki desu ka?" (あなたは赤い部屋が好きですか? ~ Szereted a Vörös szobát?) Ha becsukod a pop-upot, meghalsz.
A legendából készítettek egy flash-animációs online videót, amiben két barát beszélget a legendáról, majd a kételkedő elkezd nyomozni az interneten. Miután semmit nem talál, és elkezdi nézegetni a szokásos weboldalakat, hirtelen felugrik egy kis ablak azzal a kérdéssel, hogy: "Anata wa - suki desu ka?" (あなたは-好きですか? ~ Szereted a -t?). Hiába csukja be, a kérdés újra és újra felbukkan, és lassan kiegészül, míg végül normális gyerekhangon felteszi a teljes kérdést. Ezután megjelenik egy oldal egy névsorral, melynek a végén a barátja neve szerepel. Ekkor a fiú úgy érzi, valaki van mögötte... Másnap az iskolában arról pletykálnak, hogy két fiú öngyilkos lett, és a szobáik falát a vérükkel vörösre festették. Még egyszer láthatjuk a főszereplő képernyőjét, amint a lista alján az ő neve is megjelenik, majd a számítógép egy hátborzongató hang kíséretében kikapcsol.
Aki megnézi a videót, számítson egy felugró ablakocskára a jól ismert kérdéssel. :)
2004-ben egy saseboi általános iskolában egy 11 éves kislány egy sniccerrel elvágta egy 12 éves osztálytársnője torkát az ebédszünet alatt egy üres tanteremben. Azzal magyarázta tettét, hogy a másik lány rágalmazta, csúfolta testsúlya miatt, és strébernek nevezte. A kislány nevét a sajtó nem közölhette, ám egy osztálykép miatt arcát hamar megláthatta a nagyközönség, és egy hírműsor hibájából a nevét is (a kislány rajzait mutatták, amiket aláírt). Azon a bizonyos osztályképen egy "Nevada" feliratú pulóvert visel, így az emberek a "Nevada-tan" nevet akasztották rá, és híres-hírhedt meme lett belőle. A kislány számítógépén az internetes könyvjelzők között szerepelt a fent leírt animáció is. Amint ez kitudódott, a legenda és a videó hihetetlen népszerűségre tett szert. Létezik egy két részes japán film Red Room címmel, bár nem láttam őket, tartalmuk alapján nem kötődnek ehhez a városi legendához.
Azért én örülök, hogy letiltottam a felugró ablakokat...
YOU ARE READING
Japán legendák
HorrorHa szereted Japánt akkor tudod, hogy nem csak cuki és animés dolgok vannak ott. Japánnak van egy sötét oldala, amiről nem szeretnek beszélni az emberek, de ebbe a könyvbe meg próbálom meg ismertetni veletek, hogy tudjátok, hogy nem minden olyan cuki...