Przyjaźń

8 1 0
                                    

Przyjaźń - bliskie, serdeczne stosunki z kimś, oparte na wzajemnej życzliwości, szczerości, zaufaniu, możliwości liczenia na kogoś w każdej sytuacji.

Moich przyjaciół nie poznałem w magiczny sposób, poznałem ich jako przyboczną, podzastępowego i zastępową.
Przyboczna była niską, o rudych włosach i niebiańskich oczach dziewczyną. Nosiła okulary z czarnymi oprawkami, a jej mundur był choinką.
Podzastępowy był wysokim brunetem z grzywką spadającą na oko, z brązowymi oczami i świecącym uśmiechem.
Zastępowa była blondynką o szarych oczach z prześwitami koloru morskiej wody, jej uroda była onieśmiewająca.

Ta trójka się do mnie uśmiechnęła i podała rękę,  przyboczna wyczarowała z płaczu uśmiech, zastępowa ze strachu wyczarowała spokój i szczęście, podzastępowy ze szlochów wyczarował śmiech. 
Gdy zbłądziłem ze szlaku, natrafiłem na wędrownych, którzy tworzyli swój własny, teraz nasz szlak. Przyboczna podała wodę, podzastępowy uśmiech, a zastępowa spokój.
Gdy miałem paść na ziemię, czując na sobie parszywy śmiech wiatru, deszczu górskiego, który niemiłosiernie chciał mnie za coś skarcić, poczułem ciepło zamiast błota na ciele. Spojrzałem do góry, widząc nad sobą dwie parasolki i zastępową trzymająca mnie przed upadkiem. Z uśmiechem na twarzy ruszyliśmy dalej, wyżej niż chmury.
Gdy upadłem ze zmęczenia, ustawili mały obóz, w którym czekali ze mną aż będę gotów. Mimo iż mogli mnie zostawić, pomogli mnie uzdrowić i pomogli wstać z ziemi. Mimo ilości dni spędzonych ze mną, ciągle jedyne co mnie u nich wita to ciepło.

Ciepło, które czujesz po wejściu do domu z dworu podczas zimy, Ciepło beztroskich wspomnień z dzieciństwa, Ciepło rodziny. Przyjaciele to rodzina, przyjaciele to dom, przyjaciele to miłość. Przyboczna, podzastępowy i zastępowa są rodziną, nie koniecznie biologiczną.

To, co próbuje powiedzieć to w sumie większości znany cytat - "prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie". Dla mnie to dom, który nawet jeżeli zostanie zburzony będzie odbudowany, 10 razy mocnjeszy, bo przyjaciele są wszędzie by pomóc. Zawsze i na zawsze. A wy jaka macie definicje słowa przyjaźń?

__________________________
FYI: gawęda jest dość krótka, jak każda moja gawęda
Gdyż moi harcerze nie potrafię wysiedzieć w jednym miejscu <3

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Dec 26, 2022 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

mała gawędaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz