Chvíli jsem jen prázdně zírala na obrazovku hodinek, než mi došlo, že jsem úplně v prdeli. Organizace si mě zve na kobereček kvůli hrubému porušení pracovní kázně a vnitřních předpisů. Polkla jsem a oblékla se. Neměla bych návštěvu výcvikového centra odkládat, čím dýl se neukážu, tím budou vzteklejší. Doufám, že mě jenom vyhodí, ale velmi pravděpodobně se stane něco mnohem horšího. Nepřežila bych, kdyby se cokoli stalo Janovi, nebo Karolíně, jsem připravená za to celé převzít odpovědnost. Vyplížila jsem se z domu a rozhodla se, že tentokrát pojedu busem. Během cesty jsem se snažila potlačit nutkání zvracet, jak moc jsem byla vystresovaná. Prošla jsem důvěrně známým oprýskaným krámem, nechala si zkontrolovat průkaz. Když se mě tentokrát hlas ptal na účel návštěvy, tak jsem vykoktala: ,, Disciplinární řízení." Výtah se rozjel dolů a já zhluboka dýchala a doufala, že odtud vyjdu v jednom kuse. Jakmile jsem se objevila v hlavní hale, tak mi na hodinky přišlo upozornění, abych se dostavila do místnosti A656. Věděla jsem, kde to je. Tam jsme s Karolínou měly úvodní instruktáž k misi. Když jsem kráčela ke dveřím, tak jsem si na chvíli pomyslela, že mám ještě šanci utéct. Můžu utéct, popadnout Jana a odstěhovat se na druhou stranu zeměkoule, kde nás nenajdou. Povzdechla jsem si, zaplašila plány na útěch a po ověření identity se dveře otevřely. V místnosti už seděla Strážkyně tři sta čtyřicet jedna. Rty měla stažené do tenké čárky a přísně na mě hleděla. Já polkla.
,, Dobrý den, Strážkyně tři sta čtyřicet jedna," řekla jsem tiše a posadila se naproti ní.
,, Dobrý den, Strážkyně šest set sedmdesát osm. Jsem zde, abych vás obeznámila s průběhem disciplinárního řízení. Vaše provinění jsou následující: Odhalení svých schopností civilní osobě, neoprávněný skok s civilní osobou a použití výcviku na civilní osobu," řekla příkře a probodávala mě pohledem.
,, Jsem si toho vědoma. Jak...Jak budu potrestána?" zeptala jsem se třesoucím se hlasem.
,, Máte dvě možnosti. Můžete se zodpovídat disciplinární komisi. Nejmírnější opatření je v tomto případě okamžité ukončení pracovního poměru a podepsání mlčenlivosti. Nejtvrdší opatření je nucený přechod k životu civilní osoby v zatím blíže nespecifikovaném období, ale vždy se jedná o jiné období než to, v němž daný Strážce žije jako civil. Budou vám trvale potlačeny vaše schopnosti a samozřejmě budete zavázána mlčenlivostí. Druhá možnost je oboustranná dohoda o okamžitém ukončení pracovního poměru, která zahrnuje doživotní zákaz vstupu do všech prostor Organizace, doživotní zákaz kontaktu s aktivními Strážci, ztrátu výsluhy pro seniorské Strážce a doložku, která zaručuje, že veškeré vaše potomky, kteří vykazují schopnosti, smí Organizace od patnácti let věku rekrutovat jako Strážce i bez vašeho souhlasu," řekla Strážkyně a já měla pocit, že každou chvíli omdlím. Myslela jsem si, že jsem v pěkné kaši, ale tohle je kurva láva!! Nevím, jestli mám jít před komisi a doufat v pouhé propuštění, nebo přijmout tu dohodu a neriskovat tak to, že mě pošlou do středověku a ještě mi seberou schopnosti. Co ta posraná doložka?! Tohle svým dětem nemůžu nikdy udělat! Pokud budou jako já, nemůžu je takhle hanebně předhodit Organizaci.
,, Je ta doložka skutečně nutná?" zeptala jsem se přiškrceně. Strážkyně přivřela oči a ret se jí chvěl hněvem.
,, Ano, je," odsekla. Já se zhluboka nadechla. Musím přijmout tu dohodu. Nemůžu riskovat, že mě unesou a hodí do úplně jiné doby.
,, Přijímám tedy dohodu," vydechla jsem a ona kývla.
,, Podejte mi levou ruku," řekla tvrdě a já ji před ni poslušně natáhla. Ona mi popadla zápěstí, z kapsy vytáhla něco jako náramek, nasadila mi ho a pevně ho zacvakla.
ČTEŠ
Minulost v ohrožení [DOKONČENO]
Science Fiction,, Strážkyně 678, Strážkyně 705, byla vám přidělena mise," ozvalo se z oznamovacího panelu ve vstupní hale a já se rozechvěle otočila na Karolínu. Viděla jsem, jak se jí rozzářily oči jako mně. Na tuhle chvíli čekáme už od okamžiku, kdy jsme poprvé...