©©في منزل عائلة جاويش ...
#رحلت نوران وتركت فريد وسيران يجلسون سوياً على سطح المنزل .. فعادت سيران إلى جلستها أما فريد فتسطح جانبها أيضاً ولم يتفوهوا بحرف ..."سيران" بضجر :- وبعدين بقى ف أم الصمت المطبق ده إللي إحنا فيه معقولة معندكش حاجة عايز تقولها ونكسر الصمت يا فريد كورهان باشا .
"فريد" بنفي وابتسامة :- gerçekten mı زوجتي العزيزة وأنا لا أملك أي شيء أقوله الآن لأكسر حاجز الصمت الذي بيني وبينك لكن هل إنتي تريدين ذلك .
"سيران" بغيظ :- ياعم تعالى نعمل أي حاجة أنا كده هطق من الملل لو فضلت ساكتة عشر دقايق كمان يلا قول أي حاجة أو إحكيلي أي حدوتة حتى .
"فريد" بابتسامة وإعتدل في جلسته :- حسناً تعالي لنلعب سوياً لعبة صراحة أم جرأة ما رأيك بها الآن .
"سيران" بإيماءة وجلست مقابله :- أهو أي حاجة يلا إبدأ أنت علشان مفيش سؤال ف دماغي .
"فريد" بتساؤل :- هل وقعتي في العشق من قبل يا سيران هل أحببتي أحدهم .
"سيران" بنفي :- لأ بصراحة لكن كنت بحب أكراش أوي ومن غير حد ما يعرف حاجة عن الموضوع ده وبعد كده عقلت وبطلت أفكر بالطريقة دي .
"فريد" بمرح :- هل معنى حديثك أني أصبحت الآن حبيبك الأول ومكانتي هي الأكبر .
"سيران" بغيظ وضربته على قدمه :- ياعم أنت لازم تاخد ضربة علشان تسكُت وتبطل إستفزاز ودلوقتي بقى دوري اممم ياترى أنت ناوي تقول لحبيبة القلب عني وعن جوازنا وتحكيلها الحقيقة ولا لأ .
"فريد" بتأوه وإيماءة :- اااه يا إلهي لماذا يدك ثقيلة إلى هذه الدرجة يا سيران لقد آلمتني حقاً وأجل بيلو تعرف بكل شيء وموافقة أيضاً طالما أن علاقتنا لن تتأثر ولن تنتهي بزواجنا نحن .
"سيران" بضيق :- أنا مش عارفة إزاي هي قبلت كده ده أنا لو مكانها كنت قطعت علاقتي بيك علطول ف ثانية ونهيت كل حاجة علشان تتجوز براحتك وتدي مراتك فرصة تقرب منك وتحبها وتعيشوا سوا .
"فريد" بلامبالاة ونظر إليها بخبث :- أعتقد أنه أحد آخر سيفعل ذلك إذا كان مكاني وليس أنا والآن حان دوري لأسألكِ hadi söyle يا زوجتي العزيزة كيف ترين زوجك فريد كورهان الآن .
"سيران" بسخرية :- أراك كطائر الرفراف حقاً ولست معجبة بكَ حتى لتدرك ذلك الآن فهمت وأنت شخص عادي جداً بالنسبة لي ولست فتى أحلامي .
"فريد" بخبث :- حسناً إذن هيا لنجعل الأسئلة صعبة قليلاً حتى نفعل تحديات مجنونة ما رأيك زوجتي .
"سيران" بإيماءة ورفعت حاجبها :- وبرغم إني شامة ريحة غدر وخيانة ف الموضوع بس أنا موافقة إشطا لكن إياك تخليها صعبة أوي ومحرجة .
"فريد" بنبرة جادة :- هل تريدين إنجاب طفلاً مني كما أخبرنا جدي هاليس أم سنقضي فترة زواجنا مثل الأصدقاء حتى ينتهي قريباً .
أنت تقرأ
الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملة
Romansaالجزء الأول من سلسلة الصعيدية والأجنبي بطلتنا المجنونة إللي تعرفوها 😂 معاها كمان بطلات جديدة مختلفة هتنور الرواية الجديدة أبطالنا الشباب أتراك وقمرات من الآخر يعني 😂 وطبعا فيها أشرار بس مش هيفضلوا كتير معانا يارب تعجبكم وتحبوها 🤲🌍