Ketika seorang perempuan bernama Nalesha ingin masuk ke tempat kerja barunya,dia ditahan oleh security di tempat kerja itu. "Datang sebab urusan apa?" kata security tu. "Saya start bekerja kat sini." kata Nalesha sambil menunjuk kad pekerja miliknya. "Oh,awak ni lah salah satu dari PA Tuan Nazrul.Ok silakan." kata security itu.Nalesha masuk ke dalam syarikat itu dan mencari pejabat milik pensyarahnya.Apabila sudah dijumpai Nalesha mula mengetuk pintu.
"Masuklah." kata pensyarah bernama Zafran dan Nalesha masuk ke dalam pejabat Zafran. "Hai Encik.Sorry maksud saya 'Tuan Zafran' .Saya masih tak biasa lah." kata Nalesha. "Tak payah panggil 'Tuan' lah." kata Zafran. "Tapi kan..Tuan nampak segak lah." kata Nalesha. "Budak bertuah ni." kata Zafran sambil memukul bahu Nalesha dengan manja.
"Saya dengar Tuan Nazrul ni famous?" kata Nalesha. "Ya.Dia selalu buat orang-orang kaya risau dengan dia." kata Zafran. "Napa Tuan benci dengan dia tapi suruh saya jadi salah satu PA dia?" kata Nalesha. "Kita kena ada seorang yang boleh jadi spy yang muka innocent cam kamu dan caya lah tak ada orang akan lawan cakap kamu kat sini ni." kata Zafran.
"So kerja saya kena jadi spy jer lah? dan ni ke sebab Tuan suruh saya belajar Degree berkaitan business dan bukan Degree berkaitan IT?"kata Nalesha. "Jangan risau nanti saya protect kamu ok? saya harapkan kamu.Dalam dunia ni, tak ada yang adil kalau melibatkan duit.Sekarang pergi jumpa dia dan buat sesi kenalan." kata Zafran. "Yelah." kata Nalesha dan pergi ke pejabat bossnya yang bernama Nazrul.
Di Pejabat Nazrul~
Nalesha mengetuk pintu sebelum masuk ke dalam pejabat Nazrul. "Selamat berkenalan." kata Nalesha.Seorang lelaki bernama Nazrul mendekatkan dirinya dengan Nalesha dan memandang Nalesha begitu lama sehingga Nalesha berasa tidak selesa. "Napa pandang cam tu?" kata Nalesha.
"Tak ada apa-apa.Sorry,nama awak Puteri Nalesha ke?"kata Nazrul. "Ya tapi panggil saya Nalesha saja." kata Nalesha. "Welcome to this company."kata Nazrul sambil menghulur tangannya kepada Nalesha dan Nalesha menyambut tangan Nazrul.Nazrul kemudian pergi ke mejanya dan Nalesha keluar dari pejabat Nazrul. "Ada iras.Lebih dari saya bayangkan."kata Nazrul sambil melihat biodata milik Nalesha dan fail tentang kisah silam Nalesha yang diperoleh dari orang bawahannya secara senyap.
Di Pejabat Nalesha~
Nalesha berkongsi pejabat dengan seorang perempuan bernama Clare yang sedang mengemas mejanya. "PA Nalesha.Hai saya,Clare."kata Clare sambil menghulur tangannya kepada Nalesha. "Selamat berkenalan,PA Clare."kata Nalesha sambil menyambut tangan Clare. "Sorry berselerak.Barang saya banyak sebab dari tempat jauh."kata Clare.
"It ok tapi awak nak tidur kat sini ke?"kata Nalesha. "Maybe tapi saya tak tidur kat sini setiap hari cuma hari ada project besar kot baru tidur kat sini.Orang baru kena tunjuk rajin.Awak bukan orang sini,kan?"kata Clare. "Ya."kata Nalesha. "Sebenarnya,peluang macam ni jarang berlaku.Jap..Apa ni?Awak pendiam ke?"kata Clare.
"Lebih kurang lah sorry sebab tak banyak cakap macam awak."kata Nalesha. "It ok lagipun saya ada dan saya akan pastikan awak tak terasa janggal kat sini.Jangan risau saya respect dengan orang introvert ni dan saya faham orang ada limit nak cakap dengan orang."kata Clare. "Thanks.Sila tunjuk ajar ya."kata Nalesha sambil senyum ke arah Clare.
"Awak nampak lagi cute kalau senyum tau.Baru saya tau macam mana diaorang pilih PA ni."kata Clare. "Maksud awak?"kata Nalesha. "Kalau nak saya honest speak..muka innocent?"kata Clare. "Tapi ada kaitan ke dengan kerja kita ni?"kata Nalesha. "Of course.Cuba fikir.Kita ni PA.Orang biasanya akan percayakan orang yang ada paras rupa dari ada IQ."kata Clare.
"Awak pun ada paras rupa juga.Awak cantik."kata Nalesha. "Dalam dunia ni,beautiful more powerful than smart..sometimes lah."kata Clare. "More powerful?"kata Nalesha. "Ya tapi abaikan apa saya cakap.Hari ni mood saya baik sampai cakap pelik-pelik.Sebenarnya,saya peminat Tuan Nazrul.Bertuahnya dapat kat sini.Finally you success,Clare.Jom kita hardwork."kata Clare.
"Ok..Jom..Hardwork.."kata Nalesha sambil mengemas mejanya.
Selepas tamat masa berkerja Nalesha~
"Saya balik dulu ya."kata Nalesha. "Ok."kata Clare.Selepas Nalesha berjaya keluar dari syarikat itu,Nalesha membeli kuih di gerai berdekatan dengan syarikat itu dan seorang pemandu lori menjerit sambil membawa lori dengan bahaya dan laju. "TOLONG!! TAK BOLEH BREAK!!"kata pemandu lori itu.Semua orang yang berada berdekatan dengan kawasan itu,panik sehingga berlari ke tempat yang selamat sampai lah seorang budak lelaki jatuh dan terlepas dari tangan ibu bapanya.Nalesha berlari untuk mencuba selamatkan budak lelaki itu.
BANG!! (Bunyi Tembakan)
Nalesha melihat Nazrul berjaya menembak tayar lori itu membuatkan lori itu pergi ke arah tepi dan terbalik.Nalesha pergi ke arah budak lelaki itu. "Dik,ok ke?"kata Nalesha. "Senapang ni untuk menembak."kata Nazrul. "Tapi ni legal ke?"kata security itu. "Legal selagi awak tak bunuh orang."kata Nazrul sambil memberi senapang itu kepada security.
"Sorry,Tuan Nazrul."kata security itu. "Ada lesen untuk menembak tapi tak guna."kata Nazrul.
BOOM!! (Bunyi Letupan)
Letupan dari lori itu.Nalesha mula berlari ke arah lori itu untuk mengeluarkan pemandu lori dari lori itu sebelum lori itu meletup yang kedua kalinya dan terbakar. "Awak ok ke?"kata Nalesha. "Good girl."kata Nazrul sambil tersenyum sinis sebelum beredar dari kawasan itu.
Di Rumah Nalesha~
Kawan kepada Nalesha yang bernama Carl datang ke rumah Nalesha. "Awak dah balik?"kata Nalesha. "Saya dengar ada kemalangan di tempat kerja awak yang baru tu."kata Carl. "Awak dah dengar pasal tu? Macam biasa daripada Inspektor Carl."kata Nalesha. "Awak tak cedera,kan? Awak tak buat kerja bukan-bukan?"kata Carl.
"Jangan risau.Saya sorok sebab takut sangat."kata Nalesha sambil menunjuk pembalut luka di kedua-dua belah pergelangan tangan Nalesha kepada Carl. "Good,awak dah semakin baik.Tentu susah nak jumpa kalau awak famous macam Nazrul."kata Carl. "Famous?Boleh juga."kata Nalesha. "Napa happy sangat?"kata Carl.
"Tak ada apa-apa."kata Nalesha. "Yelah,ok apa kerja dengan orang famous macam dia tu.Dia ada kisah silam juga.Pewaris harta dan mangsa yang terselamat daripada tragedi.Orang suka macam tu."kata Carl. "Ya tapi berbeza dengan saya."kata Nalesha sambil senyum. "Apa yang beza?"kata Carl.
"Ntah lah tapi tiba-tiba kan rasa rindu dengan parents saya lah.Makan dulu."kata Nalesha. "Makan?"kata Carl. "Awak macam tak bertenaga.Awak tak makan,kan? Macam mana nak jaga saya ni."kata Nalesha. "Hey,kalau awak macam ni..maybe saya suka awak balik tau.Walaupun ditolak empat kali sejak sekolah..selagi awak berpunya..saya ada chance."kata Carl sambil ketawa membuat Nalesha tersenyum.
"Saya tak nak hilang BFF saya ni.Makan dulu.Tunggu tau."kata Nalesha sambil sediakan makan malam untuk Carl dan Nalesha. "Ya,tak berhati perut.Love you!"kata Carl. "Love you too..but as a friend."kata Nalesha sambil kenyit mata dengan Carl membuat Carl ketawa.
Keesokkan Harinya~ (Di Pejabat Nazrul)
Sebelum Nazrul masuk ke dalam pejabatnya,Nalesha sedang menunggu kehadiran Nazrul. "Semalam Tuan tak teragak-agak."kata Nalesha. "Ya ke?"kata Nazrul sambil mendekatkan dirinya dengan Nalesha. "Awak memang nak tembak pemandu lori tu ke?"kata Nalesha. "Ya kalau perlu."kata Nazrul.
"Kalau perlu?"kata Nalesha. "Walaupun pemandu lori tu mati,lori tu takkan berhenti."kata Nazrul.
TO BE CONTINUE~
YOU ARE READING
I Was Waiting For You
RomancePov His~ Kenapa rupa kau macam dia but don't worry you will be mine. Pov Her~ Kau ni baik ke jahat?