İnsan neden huzursuzluk içindedir bunu hiç kendinize sordunuz mu ? İşte o huzursuzluk bazen hiç gitmez. Hep bir şeyleri yaparken içinizdedir ve bu yüzden keyif alamazsınız işte aynı Siyana gibi Siyana küçük bir kasabada büyükannesi ile yaşayan bir kızdır. Henüz 19 yaşında olmasına rağmen hayata çok erken atılmış bohem bir havası vardır.
Bir gün çatı katındaki odasının terasında uzun uzun karşısındaki denize bakarken sanki kendi bedenine ait olmadığını hisseder ve bi anda bi tıkırtı duyar gözlerini dalıp gittiği denizden çeker. Tıkırtının büyükannesi Sardunya' ya ait olduğunu anlar ve mutsuz olduğunu anlamaması için ona gülümseyerek bakar. Siyana'yı gülümserken gören Büyükanne Sardunya her şeyin yolunda olduğunu düşünerek gülümseyerek akşam yemeğinin hazır olduğunu söyler. Siyana'nın iştahı çok olmasa da birkaç gündür ağzına yemek koymadığı için büyükannesini kırmak istemez ve aşağıya iner. Birlikte güzel bir akşam yemeği yerler. Ardından Siyana büyükannesi ile konuşmak ister ama büyükanne Sardunya çoktan koltukta sızmıştır. Siyana artık bu durumdan çok hoşnutsuzdur.
Kimseyle iletişim kuramaması sürekli kendi içinde düşünmesi onu bir çıkmaza sokmuştur.Büyükanne Sardunya yaşı ilerlediğinden olsa gerek Siyana'ya çok zaman ayıramıyordu kendisi bunun farkında değildi üstelik Siyana'da ona karşı mutsuz olduğunu pek belirtmiyordu.Ardından Siyana apar topar evden çıkıp kasabanın yakınlarındaki herzaman ki yerine denize gider onu dinleyen sadece özgür bir denizdir kendini denize girdiğinde özgür hisseder ve bu ona çok iyi gelirdi biraz kendini anlatır sonra tekrar eve dönerdi o gün orada birisinin olduğunu gördü ve onun gibi mutsuz olduğunda içini huzur veren denize dökmeye gelen biriydi sanki o da .
Oradaki kişi Firek'ti birinin ona baktığını anladı o da Siyana'ya bakıyordu." Ardından yanına giderek merhaba ben Firek ,dedi."(Normalde iletişim konusunda berbat olan Firek ilk defa bu kadar rahattı.)
Siyana da(normalde tanımadığı kişilerle konuşmaz ama oraya gelen daha önce kimse olmadığı için tek karşılaştığı kişi Firek olduğu için ona güvenmişti.) "merhaba ben Siyana ,dedi."
Siyana ilk defa birinin onunla konuştuğu için kendini değerli hissetmişti ve ona bir anda nedense içini dökmek istemişti ama bunu yapmamalıydı sonuçta onu tanımıyordu.
Firek ise oldukça şaşkındı ilk defa biriyle konusurken rahat hissetmisti. Belki de denizin maviliği,hafif rüzgarın sesi onu biriyle konusurken rahatlatmıştı.
Firek normalde asosyal biriydi insanlarla iletisimden kaçar ve o gün de okulun züppe tiplerinden kaçarken buraya rastlamıştı.
Deniz buradan sanki daha huzur vericiydi. Onca karmaşanın arasında insana iyi geliyordu ve orada kendi gibi biriyle karşılaşacağını bile zannetmiyordu."Tesadüfler anlık olan şeylerdir."
İkisininde orada karşılaşması bir tesadüftü.
Siyana" hadi gel Firek seni aşağıda ki kayalıklara götürüyüm, dedi." Firek de Siyana'yı takip etti ve kayalıklara ulaştılar.
Siyana her zaman ki kaya parçasına oturdu.
Firek ayakta şaşkın bakışlarla dikiliyordu. Otursana Firek dedi ,Siyana.
Firek oturdu ve Siyana'ya korkusuzca olduğunu söyledi.
Siyana gülümseyerek alışkınım Firek hergün buraya geliyorum ,dedi ve birkaç saat öyle orada sessizce denizin sesini dinlediler ardından hava kararmaya başlamıştı bunu gören Siyana geç olmadan gitsem diye düşündü ve Firek'e hemen kaçıyormus gibi gözükmek istemeden yarın yine bu saatlerde buluşmayı teklif etti.
Firek maalesef gelemeyeceğini söyledi. Bunu duyan Siyana üzülmüştü ve iyice kendini kötü hissetmisti sanki kimse onu takmıyor gibiydi.
Hoşça kal Firek diyerek uzaklaştı. (Siyana'nın gözleri dolmuştu biri bir şey dese oracıkta ağlayacaktı)Neyse ki eve gelmişti hâlâ büyükanne Sardunya koltukta uyuyordu. Sessizce çatı katındaki odasına çıktı kendini yatağına attı ve gözlerini kapatıp düşünmeye başladı sorun acaba Siyana da mıydı? Yoksa gerçekten onu tanıyan insanlarda mı?Tam olarak çözememişti bu durum Siyana' yı yıpratıyordu. Bir anda pencereden bir yansıma gözüne çarptı hemen pencereye yöneldi bu Firek ti burada ne işi vardı diye düşündü evini nereden biliyordu? Soruları kafasını kurcalıyordu.
Pencereyi açtı" ne işin var burada Firek,dedi?"
Firek" Siyana aslında ben sana gelemeyeceğimi söyledim ama öyle demek istememiştim yani iletişim konusunda berbat olduğum doğrudur bu da sanırım asosyal olmamla ilgili ve sen giderken üzüldüğünü gördüm seni takip ettim , dedi.
" Siyana"(yüzünde bir affallama bir tebessümle )sorun değil Firek, dedi." Ben üzüldüm evet ama senin olumsuz yanıtınla ilgili değildi bazen hissettiklerini içine atarsın ve biriyle konuşmak istersin üstelik kendin gibi birini bulmuşken ama kimse konuşmak istemez ve iyice üzülürsün ve bir çıkmaz içinde hissedersin tam olarak öyleydim.
Firek üzgünüm Siyana benimle dertleşmek istediğini anlasaydım gerçekten öyle geri çevirmezdim seni, bana hâlâ anlatmak istersen dinleyebilirim seni.Siyana" böyle dışarda hatta çatı üzerinde olmaz Firek içeri gel, der."
Firek Siyana' nın teklifini kabul eder ve içeri girer. İçeri girdiğinde etrafa bir göz gezdirir ve Siyana'ya dönerek odanın hoş bir havası olduğunu söyler.
Siyana tebessüm eder ve eee Firek tanışalım seni gizli yerime götürdüğüme göre sen kimsin der?
Firek ben Firek der.
Siyana Firek adının Firek olduğunu biliyorum herhalde biraz kendinden bahsetsen mi der.
Firek kahkaha atarak doğru ya söylemiştim adımı kısaca ben Norveç' de doğdum ailem Norveç' de yaşıyor ben buraya üniversite için geldim ve yurtta kalıyorum der.
Siyana memnun oldum Firek ben de burada yani İsveç' te doğdum ailemi trafik kazasında kaybettim gördüğün bu evde büyükannem ile birlikte yaşıyoruz bazı sıkıntılarım yüzünden üniversiteye ara verdim der.
Firek üzgün bir şekilde başın sağ olsun Siyana der.
Siyana sağ ol Firek der.Odada anlık bir sessizlik olur ve bu sessizliği yine bir tıkırtı sonlandırır Siyana büyükannesi Sardunya'nın uyandığını anlar ve Firek'e gel seni Büyükannem Sardunya ile tanıştırayım der.
Firek rahatsızlık vermek istemez ilk sonra Siyana'nın ısrarı üzerine kabul eder ve birlikte aşağı kata inerler.Büyükanne Sardunya torunu Siyana' nın yanında birinin de olduğunu fark eder.
Siyana Firek'i göstererek yeni arkadaşım Firek der.
Büyükanne'nin yüz ifadesi şaşkınlık içindedir çünkü Siyana'nın bugüne kadar arkadaşı olmamıştır. Birazcık afallasa da hoşgeldin Firek tanıştığıma memnun oldum der ve hemen soru yağmuruna tutar.
Kimsin?
Nerelisin?
Nerede yaşıyorsun? vs.
Firek hoş buldum efendim der ve kısaca sorularını yanıtlar. Öncelikle efendim ben Firek Norveçliyim orada doğdum büyüdüm İsveç'e üniversite için geldim. Burada yurtta kalıyorum. Ailem Norveç'te der.
Büyükanne Sardunya nedense Firek' i gözüne kestiremedi ama yine de efendi bir üslubunun olduğunu düşündü. O sırada içinden düşündüklerini dışarıya yansıtmadı ama Firek gidince Siyana ile konuşmaya karar verdi.
Ardından Firek geç olmadan gitsem iyi olacak dedi ve Siyana Firek'i kapıya kadar eşlik etti. Siyana içeri döndüğünde Büyükanne Sardunya 'nın bakışları dikkatini çekti.
Büyükanne bir sorun mu var ? dedi. Büyükanne Sardunya Siyana ile konuşmak istediğini söyledi. Siyana büyükanne Sardunya'nın karşısındaki koltuğa oturdu ve dinlemeye başladı. Siyana uzun süredir yakın arkadaşının olmadığını düşünüyordum. Bu çocuk da kim ?
Büyükanne Firek ile yeni tanıştık tesadüfen ve o da benim gibi asosyal olduğu için güvendim ve davet ettim senin açından bir sorun olacağını hiç düşünmemiştim.
Siyana insanlarla iletişim konusunda fazla deneyimin yok ve hemen güvenmemelisin. Firek bana düzgün bir çocuk gibi geldi ama ona hemen güvenebileceğimiz anlamına gelmiyor der.
Siyana haklısın büyükanne hemen güvenmemeliydim der ve uyardığı için teşekkür eder. Büyükanne Sardunya koltuktan kalkıp Siyana'nın yanına gider ve ona sarılır. Birlikte pencereye doğru bakarlar ve hava iyice kararmıştır. Siyana büyükannesinden izin alarak odasına çekilir.Odaya girdiğinde yine kendini yatağına atar ve gözlerini kapatıp düşünmeye başlar. Acaba Firek'e güvenmekle hata mı yapmıştı ? Birine güvenmek Siyana için kolay değildi hele ki yeni tanıştığı birine kendi bu duruma adeta şaşırıyordu. Belki de bazen sorgulamamak gerekirdi hayatı akışına bırakmak ama bu mümkün değildi. Siyana Firek'in adeta onun için gönderildiğini düşünmeye başladı. Evrene karşı bulunduğu istekler belki de şimdi gerçekleşmişti. Gülümsedi, gözlerini açıp ayağa kalktı ve pencereye doğru yöneldi karşıdaki denize uzun uzun baktı ve o gün oraya gitmese belki de Firek ile hiç tanışmamış olacaktı. Evrenin Siyana'nın isteklerine cevapsız kalmadığı için çok şanslıydı belki de artık toparlanmanın vakti gelmişti. Yeni bir hayata başlamanın...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Huzursuzlukla Başlayan Tesadüf
Teen FictionEvrene karşı yapılan olumlamalar elbet bir gün gerçekleşir. Siyana'nın bilinçaltında ve gerçekte yaşadıkları bu kitapta sizleri bekliyor.