~53

165 5 8
                                    

Pov Emma
Ik knipper een paar keer met mijn ogen en rek me uit, ik heb echt lekker geslapen. Ik voel me extreem uitgerust, ik heb voor mijn gevoel uren aan één stuk door geslapen. Ik kijk fronsend naar de wekker en schrik op als ik zie dat het al 15:23 is. Is Tom me vergeten wakker te maken? Of heeft hij het wel gedaan en ben ik weer in slaap gevallen? Hij zou weg gaan rond 13:00, dat betekent dat Lilly nu al twee en een half uur alleen is. Ik vlieg uit bed en ren in mijn joggingsbroek en trui de woonkamer in, de paniek duidelijk op mijn gezicht. Wanneer ik de kamer instorm kijken er vanaf de grond 4 paar ogen naar me op. Ik voel de paniek uit mijn lichaam vloeien en kan wel janken van blijdschap als ik het beeld voor me zie.

Tom, Harrison en twee andere jongens uit dezelfde groep, liggen of zitten allemaal op de grond rondom Lilly, die op een babymatje ligt. Het is oprecht te schattig voor woorden. Niemand zou mij op school geloven wanneer ik ze zou vertellen dat de 'badboys' van de school zo bij mij thuis op de vloer lagen. "Em, ben je oke?" Vraagt Tom terwijl hij opstaat, een bezorgde blik op zijn gezicht. Ik adem diep uit en knik opgelucht zodra Tom zijn handen op mijn schouders legt. "Ik dacht dat je naar je vrienden toe was." Mompel ik in zijn borst terwijl ik mijn armen om hem heen sla. Tom wrijft over mijn rug en laat me daarna een beetje los om me aan te kunnen kijken. "Ik zou Lilly toch nooit alleen laten? Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat jij even moest slapen, en ze hadden Lilly nog niet gezien dus het kwam eigenlijk wel goed uit." Legt Tom uit, waardoor ik naar hem glimlach.

"Dankjewel, dat waardeer ik echt heel erg." Zeg ik tegen hem, waardoor hij glimlacht en een kus op mijn lippen drukt. Hij draait zich weer om naar zijn vrienden en pakt mijn hand om me mee te trekken naar het groepje. "Hey Em, gefeliciteerd." Zegt Harrison terwijl hij opstaat en voorzichtig zijn armen om me heen slaat. De andere twee doen hetzelfde en we gaan daarna weer met zijn alle rondom Lilly liggen. De jongens zijn zeer geïnteresseerd en stellen allerlei vragen, van de bevallig tot gewoon dingen over Lilly zelf. Er hangt een hele fijne en rustige sfeer en ik voel me enorm op mijn gemak. Ik druk voorzichtig een kusje op Lilly haar hoofdje en loop naar de keuken. "Willen jullie nog wat drinken?"

"Ik help wel." Zegt een van de twee jongens die ik niet mega goed ken. Deze heet volgens mij Mats, ik weet het 99% zeker. We staan samen in de keuken en maken wat te drinken klaar en pakken wat snackjes. "Ze is echt prachtig Emma, nogmaals gefeliciteerd." Zegt Mats (?) lief tegen me, waardoor ik glimlach. "Dankjewel, ik vind het super leuk dat jullie er zijn." Zeg ik terug, waardoor hij ook even lief naar me lacht. We verzamelen de spullen en lopen terug naar de anderen. Ik zet de spullen op het tafeltje bij de bank en iedereen staat op om plaats te nemen op de bank. Tom pakt Lilly op en houdt haar beschermend tegen zijn borst aan. Wanneer Tom haar in haar wiegje wilt leggen begint ze te huilen, waardoor ik op de twee afloop. "Ik denk dat ze honger heeft." Mompelt Tom, waardoor ik knik.

"Wil je dat wij even de kamer uitgaan?" Vraagt Harrison lief, aangezien ik borstvoeding geef. Ik schud mijn hoofd en kijk hem dankbaar aan. "Nee joh, blijf maar lekker zitten. Ik ben zo terug. Toch heel erg bedankt." Bedank ik hem, waarna ik naar de slaapkamer loop om Emma te voeren. Wanneer ik klaar ben en terug de kamer inloop zie ik dat de jongens de tv aanzetten. Ik neem ook plaats op de bank en zit naast Tom in het hoekje van de bank. Ik leg mijn hoofd op Tom zijn borst en voel gelijk zijn lippen op mijn voorhoofd. Harrison zit voor de bank op het kleed met zijn rug tegen de bank aan, en draait zich om naar Lilly om over haar wangetjes te wrijven. "Wil je haar vasthouden?" Vraag ik aan hem, waardoor hij me met grote ogen aankijkt. Ik hoor Tom achter mij gniffelen, omdat hij net zo goed als ik weet dat hij de eerste keer precies zo keek.

"Het komt goed, zo keek Tom ook." Lach ik, waardoor Harrison knikt. "Als het mag?" Vraagt hij voorzichtig, waardoor ik knik. Ik ga naast Harrison op de grond zitten en leg rustig Lilly in zijn armen. Het zie er eerst een beetje onwennig uit, maar nadat ik zijn armen op de goeie plek heb gelegd ontspant hij al snel. "Zie je?" Vraag ik, waardoor hij blij knikt. "Wil je haar even blijven vasthouden of vind je het wel mooi zo?" Vraag ik, sommige mensen vinden het voor eventjes leuk en willen er daarna eigenlijk weer vanaf, maar Harrison schud zijn hoofd. "Ik wil haar blijven vasthouden hoor, als je dat oke vindt?" Ik knik glimlachend en ga weer tegen Tom op de bank zitten. Ik had nooit durven dromen dat Tom zijn vrienden zo lief zouden zijn voor Lilly, maar ook voor mij.

Harrison ben ik altijd al goeie vrienden mee geweest dus daar verbaas ik me niet echt over, maar de andere twee wel. Ik ken ze totaal niet goed, maar toch doen ze zo lief en respectvol tegen me. Ik verplaats mijn hoofd een beetje zodat ik naar Tom kan kijken. Alle zorgen van afgelopen dagen lijken niets te zijn vergeleken met het geluksgevoel dat ik nu ervaar. "Ben je oke?" Vraagt Tom terwijl hij nu ook naar mij kijkt. Ik glimlach, druk een kus op zijn lippen en kriebel even door zijn haar. "Meer dan oke."

Hey liefjes, hier weer een nieuw hoofdstuk! laat me weten wat je ervan vindt!
kusjessss

Can't help it •Tom Holland•Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu