Tultiin jo monta tuntii sitte sieltä shoppailemasta ja tällä hetkellä istuskellaan Dankun, Benkun ja Aaronin parvekkeella ja ryypätään. Jep mitä nyt ois lomareissu ilman kännejä. Ei yhtikäs mitään. Tai no kuten fiksut voi jo arvata kaikki muut paitsi Ellu juo.
Hörppään mun breezer pullosta vikat pohjat ja avaan heti perään uuden. Ei mua ees vituta mikään tällä hetkellä ja silti kittaan ku viimestä päivää. Mut mul ei oo viel känni päällä.
"Vittu oonks mä koskaan sanonu teille et ootte mun parhaita kavereita." Benkku sanoo ääni soiperrellen. Jollain nähtävästi on känni päällä.
Aaron läiskäsee kätensä sydämmelleen dramaattisesti. "Benkku rakas säki oot mun paras kaveri." hän sanoo ja levittää kätensä. Benkku hyppää hänen kaulaansa kiinni. En voi muuta kun nauraa se näyttää niin huvittavalta.
Ei ne kauaa kerkee halailemaan ku ne irtaantuu ja pyytää kaikki muutkin ryhmähaliin. Nousen tuolilta hoiperellen ylös, ehkä mä arvioinki mun kännin vähä väärin.
Heittäydyn mukaan halauskasaan. Ei mitään hajua kauan aikaa kuluu, kun ollaan siinä ja roikutaan toisissamme ku apinat. Jossain vaiheessa kuitenkin irrottaudutaan ja kaikki menee omille paikoilleen.
Sebu huokasee "Vittu tämmönen elämä on niin parasta täällä. Kukaan ei tunne sua oot vapaa tekemään mitä vaan." hän sanoo ja levittää kätensä, sulkee silmänsä ja nauttii.
"Vittu aijaa jätetetäänks vaa kuolut kesken ja muutetaan tänne?" Elkku kysyy hörppienssään juomaansa.
Hän saa kaikki innostumaan varsinkin Dankun, söpöä.
"Joo oon aina haaveillu tämmösest en millää haluis mennä takasi himaa sinne ankeesee." Dankku sanoo riemuiten tosin se riemu laskee lauseen loppua kohden.
"Hei älä aliarvio Suomes on kesä ku mennään sinne ja meil on joku puol viikkoo kouluu jäljel." sanon ottaessani pitkän hörpyn.
"Ilonpilaaja ku puhut lomalla jostain koulusta." Dankklu sanoo turhautuneena. Hänenkin ääni sammaltaa jo aika tavalla.
"Heihei rakkaat ei latisteta tunnelmaa koulusta puhumalla." Elis sanoo.
"Oon samaa mieltä sun kaa." Allu komppaa.
***
Ollaan kaikki ihan ympäri kännissä jo paitsi tietysti Ellu, itseasiassa Allukin on ottanu vaa pari. Istutaan vieläkin parvekkeel. Alkaa olee jo aika kylmä vaikka ei oo hajuakaan kuinka paljon kello on. Aurinko on sentää laskenu et on se yli puolen yön.
"Hei mä sain aivan mahtavan idean!" Benkku hihkaisee ja pomppaa pystyyn.
"Mä en tiiä pitäiskö mun pelätä vai olla innoissaan ku saat noita sun neronleimauksias." sanon hihitellen. Kuitenkin estot on lähteny jo aika päiviä sitten. Hyppäisin vaikka parvekkeelta jos joku tarpeeks yllyttäis.
Benkku pyöräyttää silmiään. "Cmoon systeri ei mun ideat nyt noin paskoja oo." hän sanoo. "Mennään känniuinnille." Benkku jatkaa ja pomppii tasajalkaa. Voitte vaan kuvitella kuinka huvittavalta se näyttää kun tuhannen päissään oleva teinipoika hyppii kun mikäki innostunu pikkupoika.
Hyppään itsekkin tuoliltani "JOO!" huudahdan innoissani ja liityn Benkun pomppimis kerhoon.
Kaikki muut alkavat nauramaan meille kahdelle.
"Mihin me viel joudutaan teijän kans." Dankku sanoo naurunsa lomasta.
"En tiedä mut nyt herras väki ylös ulos ja uimaan!"
hihkun.Kaikki muut ovat paljon nopeampia kuin Dankku hänellä ei selvästi ole mikään kiire. Totta kai minä odotan.
Kävellään parvekkeelta ulos minä edellä Dankku perässä.
YOU ARE READING
Frozen heart
RomanceKaksi kokonaista vuotta ilman rakkautta ja yksi naapurin poika. Poika joka on valmis yrittämään. Poika jonka piti olla vain kaveri. Poika johon ei koskaan pitänyt rakastua. Ja sitten on, tyttö jota pelottaa rakastua. Rikkoutuuko muuri kokonaan vai t...