14|Neljästoista

110 11 0
                                    

Me pidettiin toistemme käsistä kiinni, kun kävelimme mun kotia kohti. Se oli halunnut tulla saattelemaan mua, koska illat olivat alkaneet pimentymään ja se ei halunnut, että kävelisin yksin pimeässä.

"Sä voit kyllä tulla meille yötä. Sun ei tarvis kävellä pimeässä", sanoin, kun pysähdyimme kotipihalleni.

"Eikun, mun pitää mennä kotiin Lucasin luo", Yuta hymähti silittäen sormillaan mun kylmiä käsiä. "Laita enemmän vaatetta seuraavalla kerralla, kun meet ulos."

Mä nyökyttelin päätäni ja ajattelin, olisinko uskaltanut antaa sille halia.

"Mm, no, hyvää yötä", sanoin sille ja vilkaisin keittiön ikkunasta sisälle. Valot oli päällä, muttei keittiössä ollut ketään.

"Hyvää yötä", Yuta sanoi hymyillen ja päästi kädestäni irti.

"Laita viestiä, kun pääset kotiin", sanoin vielä ja tyttö nyökytteli päätään pysyen vieläkin paikallaan. Sekuntien päästä se kuitenkin otti askeleen lähemmäksi ja painoi huulet poskelleni.

"Moikka", se sitten hymyili heilauttaen mulle kättään ja lähti kävelemään pois meidän kotipihalta. Painoin äkkiä käteni poskelleni hämmennyksestä sekaisena ja hymyilin sen jälkeen kuin hullu älytessäni mitä äsken oli käynyt.

Mä lähdin hymyillen laahustamaan sisälle ja avatessani oven, Kai seisoi kädet puuskassa eteisessä. Tällä oli kysyvä ilme kasvoilla ja mä mietin, että mitä se oli nähnyt.

"Mitä?", kysyin siltä ja se vain kohotti kulmiaan. "No sano, äläkä vaan seiso tuppisuuna", katsoin veljeäni hämmentyneenä, kun riisuin kenkiäni pois.

"Oliko se sun tyttöystävä?", Kai kysyi ja mä nielaisin vilkuillen veljeni taakse, ettei kukaan muu kuullut.

"Et sano äitille", sanoin katsoen veljeäni varoittavasti. "Eikä se ole mun tyttöystävä."

"Vielä", Kai sanoi olkiaan kohauttaen ja lähti huoneeseensa. Mä kannoin mun repun huoneeseeni ja hyppäsin sängylleni makaamaan. Potkin jaloillani ilmaa ja hymyilin tyynyäni vasten ihan töpinöissäni.

Mun puhelin tärisi housujeni taskussa ja mä vetäisin sen esille, huomaten, että Yuta oli lähettänyt minulle viestin.

Yuta:
Pääsin kotiin :)

Mä käännyin selälleni ja kirjoitin sille vastauksen nopeasti.

Minä:
Hyvä :)

Yuta luki mun viestin, eikä enää vastannut mitään. En mä kyllä odottanutkaan sen vastaavan. Mä lähdin käymään suhkussa ja menin sängylle makaamaan, kun olin tullut pois kylpyhuoneesta.

Mun hiukset oli vähän märät, mutta mua väsytti, enkä jaksanut alkaa kuivaamaan niitä. Mä katsoin vähän aikaa YouTubesta videoita, ennen kuin nukahdin puhelin käteen.

***

Yuta soitti lauantaina mulle videopuhelun. Se kysyi multa samalla haluaisinko tulla niille käymään ja mä suostuin, mutta sanoin, että mulle menee jonkun aikaa ennen kuin pääsen lähtemään.

"Mä voin tulla sua vastaan", Yuta sanoi ennen meidän puhelun loppua. "Laita vaikka viestiä, kun oot lähdössä."

"Okei", sanoin. "Moikka."

Me lopetettiin puhelu ja mä hypin ympäriinsä mun huoneessa. Mulla oli mun yövaatteet päällä, joten mä päätin vaihtaa ne farkkuihin ja huppariin.

Mä vedin farkkuja päälleni ja kun mä vedin vetoketjun kiinni, ihmettelin, että miksen ollut käyttänyt näitä farkkuja hetkeen. Ne oli hienot.

The so called "Secret" [GxG]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang