Tok! Tok!
"Come in!"
Perlahan-lahan aku membuka pintu bilik Sir Jay.
"Sir, saya dah..." Kata-kataku terhenti sebaik sahaja melihat gerangan yang berada disitu.
Hazry Kamal.
"Ouh, Hayra. Awak dah siapkan assignment yang saya suruh tu ya?"
Aku menggeleng kecil kepalaku baru tersedar dari lamunan.
"Ah. Ya, sir." Ujarku lalu menghulurkan file itu kepada Sir Jay.
Sir Jay menyelak beberapa halaman file itu lalu berkata "Okay, nice. Thank you, Hayra."
Aku menundukkan sedikit kepalaku.
"Ha, Hazry. Inilah Hayra yang saya ada sebut sebelum ni. Hayra, kenalkan ini Hazry. New student here. Hazry, this is Hayra. My student." Ujar Sir Jay dengan senyuman lebar.
"Sir, kalau tak ada apa-apa saya keluar dulu ya." Kataku yang ingin mengundurkan diri.
"Hayra, awak free tak sekarang?" Soal Sir Jay tiba-tiba.
"Ha, free je sir. Kenapa?"
"Boleh tak awak tunjuk tunjuk Hazry tempat kat sini."
"Halah sir ni... Dia boleh je nak tengok sendiri. Dia bukannya baby nak kena bawa kehulur hilir. Bukannya hilang pun jalan dalam Uni ni." Keluhku perlahan.
"Apa dia, Hayra?"
Dengan pantas aku memandang semula wajah Sir Jay yang kacak lagikan handsome. Sheesh...
"Eh, tak sir. Boleh je, sir." Balasku sambil menayangkan senyuman ku selebar yang mungkin.
"Thanks, Hayra. Hazry, awak jangan risau. Saya percaya Hayra ni. Just follow dia, okay?" kata Sir Jay lalu meletakkan tangannya dibahu kanan Hazry.
Hazry tersenyum sambil mengangguk sedikit.
Eee fikir apa senyum senyum? Aku tendang kang. Annoying sia. Tak pasal pasal aku kena jadi tour guide dia.
Aku menjelingkan mataku keatas.
"Eh Hayra? Awak jeling saya? Aish... Saya baru nak puji awak..."
"Eh! Tak, sir! Saya... Saya lapar! Ha saya lapar sikit. Saya memang kalau lapar mata jeling jeling. Ha... Maaf sir." Ujarku gelabah.
Gelabah lah gilak terjeling guru idamanku. Huu...
"Ada ada aje awak ni ya, Hayra. Okaylah, awak berdua boleh pergi. Jangan buat bukan-bukan ya."
Aku tersengih lalu menundukkan sedikit kepalaku.
------------------
"Ni cafe. Kalau nak pergi tandas, belah kanan lelaki. Kiri, perempuan. Jangan silap masuk pulak."
Hazry tertawa kecil sambil berkata "Not again this time."
Aku hanya mengabaikan kata-katanya lalu mengeluh perlahan.
"And this way untuk pergi bengkel. Kalau kau terus sikit nanti kau akan jumpa dewan besar."
"Kat sana ada kerusi tak?" ujar Hazry perlahan.
Aku memandang kearahnya. Bibirku mengeluh perlahan.
"Hazry. Stop it." ujarku lemah.
"What?" ujarnya. Kura kura naik perahu, dia pura-pura tidak tahu. Eh? Macam lain...
"We're over, right?"
"I tak nak. You yang minta."
"Why are you here then?"
YOU ARE READING
The Ocean
Romance"Bunga ni untuk apa?" "Sebagai tanda penghargaan I pada you." "But we're nothing." "Then lets be something." Start : 3/1/23 Fin :