part 1

57 4 1
                                    

Part 1

Seperti biasa rutin harian taeyeon bermula.
"Mama,taeyeon nk bersenam skjp"
"Iyerrlah..jgn balik lmbt sgt..nnti nk sarapan.."-mama."okay"-taeyeon..
Taeyeon bergerak ke taman..

-skip-

•waktu sarapan•
"Taeyeon,mama ade something nk bgtau kamu sebelom kamu pegi keje"-mama."ape dia mama?"-taeyeon."kawan mama nak sgt kenal dengan kamu,pastu dia ajk makan malam.anak dia pon ade skali.."-mama."mama jangan cakap yg mama nk kahwinkn kami"-taeyeon..mama hanya memandang."mama,taeyeon x sedia lagi nk kahwin.lagipon taeyeon x knl dia tu spe"-taeyeon."alaaa,kamu bole knl dgn dia lps kamu kahwin dgn dia"-mama."mama taeyeon x nk ckp pasal hal ni..taeyeon pegi dulu..yg hal tu bgi taeyeon fikirkn dulu"-taeyeon..salam ahli keluarganya.

•di tempat keje•
Ketika taeyeon sedang berjalan,seseorang telah terlanggar dia dan menyebabkan air yg dipegang oleh lelaki tdi terkena bjunye..
"Errggghh..kau ni buta ke ape?!"marah taeyeon."eh eh sedp mulut nk cakap aq buta."- daewon."aq tanyakan bkn cakap..haih x kn x reti nk beza.."-taeyeon."pape jelah yg penting aq x buta..chaw"-daewon."woi baju aq ni cmne?!"-taeyeon."pandai2 kaulh"-daewon.
"Hisshhh,harap muka je hensem tpi psycho!"-taeyeon.taeyeon mengeluarkan telefon untuk menelefon abgnye.

•20 minit selepas itu•
"Oppa!sini"-taeyeon."haih,adik ni knp?bru masuk keje dh ade mslh"-jaehyo*oppa taeyeon*."ntah lah oppa..tdi ade mamat psycho! Lnggar adik..tpi skang adik nk tukar baju jap abg tunggu tau"-taeyeon."emmm"-jaehyo.setelah selesai menukar baju,taeyeon menuju ke arah abgnya."gomawo oppa"-taeyeon."hemm...kerja tu elok elok skit...bru nk start keje dh buat masalah...dah pegi cpt dh lmbt ni"-jaehyo."arraasseo..anyeong"-taeyeon.
Maka pergilah taeyeon ke tempat oerja dan jaehyo pulang ke rumah.

•di bilik kerja•
"Maaf,saya terlambat"-taeyeon."awak dah lambat pada hari pertama awak..kenapa lambat?!"-team leader."sa..saya...tadi..."-taeyeon."saya x mintak gagap awak.sye tny knp lambat!"-team leader.."maaf saya lambat"-????*lelaki dri nowhere*."kamu pon lmbt pada hari pertama kamu"-team leader."maaf"-????."team lead why not you just maafkan dyeorng lgipon dyeorng still bru..biasalah tu lambat pada hari pertama"-chaeyoung*pekerja*."x peee..kali ni saya maafkan awak...sekarang sye nk awak letak kemas barang2 awak tuu..then pergi melawat syarikat"-team leader."baik!!-taeyeon&????.di tempat duduk mereka,"hai saya allen"-allen."ouh..hi saye taeyeon"-taeyeon."hah!saya chaeyoung..anyeong"-chaeyoung."hai saya jay"-jay.."team leader nm spe?"- taeyeon*sambil berbisik."saya zico"-team leader.

•waktu melawat syarikat•
Chaeyoung menunjukkan tempat yg dilihat..sewaktu berjalan taeyeon ternampak seseorang yang pernah dia jumpa..lelaki itu menuju ke arah mereka.."anyeong..kita jumpa lagi"-daewon."erk"-taeyeon.tae yeon melihat chaeyoung dan allen menunduk pada dia.."ya!taeyeon tunduk"-chaeyoung."wae?-taeyeon.chaeyoung terus menolak kepala taeyeon untuk tunduk.."minta maaf boss(CEO).mereka nii budak baruu"-chaeyoung."boss?"-taeyeon*dlm hati*."you,come to my office after this"-???.*menunjuk ke arah taeyeon.*

Bersambung....

#hope korang enjoy.
#sory klo typo

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 20, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LOVE + HATE (MALAY FANFIC)Where stories live. Discover now