البارت التاسع ♥️ 9

350 25 21
                                    

©©في منزل عائلة جاويش ...
#كان فريد هو وسيران ونوران جالسون على البساط سوياً ويلعبون معاً ثم سمعوا هاتف فريد يصدح بنغم غالي فأمسكه بكسل وفَرِحَ حين لقى المتصل صديقه المقرب عزيز فجاوبه بمرحه المعتاد ...

"فريد" :- عزيز صديقي الصدوق كيف حالك الآن ne haber kanka هل كل شيء على ما يرام لديك أنا غداً سأعود إلى تركيا لا تقلق وظُهراً أنا سآتي سأكون في الشركة معك هيا أخبرني كيف حال الفتيات وبيلو حبيبتي وجميع أصدقائنا وأخي فؤاد .

"عزيز" بضيق :- الجميع هنا بخير ومن الجيد أن الغد قريب وستكون هنا في غصون عدة ساعات أما بيلين فليست جيدة مطلقاً وكأنها أعلنت الحرب العالمية .

"فريد" بغضب :- أنا سأعود غداً وحتماً سأذهب إليها لكي أراها وأتحدث معها لا تقلق أنت سيكون حديثي صارم معها هذه المرة حتى لا تفعل شيئاً أحمق ينهي كل شيء وينزعه حسناً عزيز وداعاً .

"نوران" بإستغراب وقالت بهمس :- هي مين بيلين يا سيرو دي وإزاي حبيبته وإنتي مراته دلوقتي .

"سيران" بخفوت وهمس :- دي تُبقى حبيبته إللي هو ناوي يكمل حياته معاها من غير جواز ويعرفها بقالهم فترة طويلة أوي وهما أطفال تقريبًا وبينهم علاقة زي المتجوزين من تلات سنين وتعرف إننا دلوقتي بقينا سوا وشكلها كده ناوية على مصيبة .

"نوران" بصدمة وغضب هامس :- إنتي يابنتي غبية ولا إيه نظامك هاا هو إزاي متجوزك وإزاي يعرف من زمان بنت تانية وجده ميعرفش وتفتكري لو إتفقشوا الوضع هيكون عامل إزاي وإنتي هتعملي إيه بقى .

"فريد" بتساؤل :- ماذا هناك يا فتيات ne var لماذا إنتي غاضبة هكذا يا نوران ماذا حدث .

"سيران" بنفي وتوتر :- لا شيء وهي ليست غاضبة نحن بخير وهيا نكمل لعب حتى ننهيها حسناً نوران .

"نوران" بغضب وإنفعال :- يابنتي إنتي جايبة برودك وطريقتك دي منين وليه بتحامي ومش عايزة تقولي إني متعصبة من العبط إللي بيحصل ده معاكي وإزاي قابلة وجوده كده بسهولة وموافقة .

"سيران" بغضب أيضاً :- يعني عايزاني أعمل إيه مهو قدامك وعلى إيدك إحنا الاتنين مش قابلين الوضع دا لكن مضطرين نعمل كده علشان جده الآغا .

"فريد" بجدية :- هذا الوضع لن يدوم كثيراً ولن أقبل بأن يحدث شيء يؤذي سيران وبيلين تكون حبيبتي وصديقتي منذ طفولتنا وهذه العلاقة قوية بيننا لكن أنا لا أريد الزواج وتقييد نفسي معها وهي موافقة أما سيران تعرف بكل شيء مثل بيلين .

"نوران" بعصبية شديدة :- حلاااااووتهااااا طيب أنتو عندكم الوضع ده عادي علشان مفيش ولا دين ولا دم ذنبها إيه الغلبانة دي بقى تتبهدل وتتجوز وتخرب كل حياتها بسببكم لأ لأ وكمان هتخونها عادي هل أنت لو عندك أخت ترضالها البهدلة دي كلها وكأنها سِلعة .

الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن