Tam kdesi,
Zakdesi, za starými fošňami,
Neumytými mrochtami,
A chrápavými mrožami,
Odpinkávajúcimi nechtami,
Ba i ušatými koňami.
Žil baník a princezná. Každý samozrejme na inom teritóriu.
Baník si hneď z rána, kupoval fontánu, hups smotanu. Povedal si, že dnes si spraví kysnutý koláč na údeno. Pozeral sa na lístok a kukal sa do potravín.
"Koža zo slona, máme. Ruka SBSkára, nemáme" utrhne mu ju.
"Máme" povie si a dá ju do košíka. "Blatník z Bentley, nemáme" povedal a vyšiel von pred obchod.
Stál tam taký bohatý chlapík, tak som mu dal po hlave s rukou, a vzal blatník.
"Mmm už by to bolo" povedal a prešiel k pokladni. Naúčtovali mu dva centy.
"Úf to je tíha" povedal a ťahal dva centy z nohavíc. Dal to tam, ale o jeden ju ožebračil, z čoho by predsa jedol?
Baníckou rýchlosťou sa dopravil do domu nedomu a dal si tam jedlo.
"Mám pocit že mi niečo chýba" povedal, posmutnel a odišiel na prechádzku.
V tom mu hlavou preblisla pesníčka.
(Nie pre Janíčka)
________________________________________________________________
"Och,opäť to otravné ráno" povedala si princezná Brodviluška a pozrela sa na svoju opuchnutú tvár.
"Pohni si ty chronta máš skúšku minisukieň!" zakričala na Brodvilušku jej stará macocha. Keby jej meno stalo za to, napíšem ho sem.
"Veď už idem!" Odkričala jej späť Brodviluška z plných plic. Lenže čo že sa to stalo? Na treťom poschodí v ich hrade, z toho zomrela mačka.
O sedem sekúnd neskôr
Princezná svojou zbohatlíckou rýchlosťou prešla do skúšobne oblečenia ktoré si kupovali už jej pra pra pra pra pra pra babky Filoména a Chudera.
"Stúpni si sem ty ošunko" nakázal jej krajčír a ukázal na stupienok. Brodviluška si tam vystúpila, a pár krát po tom poskákala aby sa uistila že ju to udrží.
Po chvíli
Krajčír jej už robil novú minisukňu. Keď v tom,sa mi naskytol pohľad na celulitídu a krčové žily.
"A s týmto kam chceš ísť ty prdipudka?" zdissoval Brodvilušku krajčír.
"Ná na ples sockár." slušne mu odpovedala.
"Kukni jaké krčové žily a celulitídu máš."
"De?" obzrela sa okolo seba.
"Ty si prihoratá ako dnešné wafle"
"Ty si" urazene Brodviluška pozrela inde.
Zatiaľ čo sa hádali, prišiel tam kráľovský kúzelník a začal s riadnými kúzlami.
"Čáry máry spadlé višne,nech tá celulitída ihneď zmizne!" celulitída, jakžtač ustúpila, bohužiaľ, až takú silu kúzla nemajú.
"Čáry máry krčové žily,nechcite aby sme vás zbili!" chudátka žilky radšej utiekli.
"Ešte nejaký problémis?" opýtal sa kúzelník.
"Nee,ďakujeme za službu,žebrák" kopla ho Brodviluška do riti a on uletel.
____________
Nebohatý chudobný baník prechádzal kráľovskou záhradou, zablúdil až tam. Sadol si k ich fontáne. Pozeral sa pred seba. Bum.
"Quiero mirarte, quiero sonarte, vivir contigo cada instante" pospevoval si.
Z druhej strany išla sklesnutá princezná.
"Tienes lo quen es necesito, puedes lo que siento es, amoor" dospievala a sadla si z druhej strany fontány.
Obaja boli zahľadení do druhých strán. Ani si nevšimli, že tam ten druhý bol.
Keď v tom zdvihli pohľad, pozreli sa cez fontánu a ich pohľady sa stretli.
Práve vtedy sa v ich srdciach rozprúdil oheň ...