Majas perspektiv:
Den lilla mysiga stunden jag och Felix hade haft nere i vardagsrummet hade inte varat så värst länge efter att han hade sagt sin lilla kärleksförklaring till mig. Han hade ganska snabbt efter det kysst mig, vilket i sin tur hade lett till att vi hade legat och hånglat på soffan. Allteftersom hade vi båda blivit mer upphetsade, därför hade vi rört oss mot mitt rum där vi nu befann oss. Hans kyssar som tidigare hade legat enbart på mina läppar hade sökt sig därifrån till andra delar av min kropp men framförallt runtom i mitt ansikte, ner över min hals och över mitt bröst.
Tröjan som fortfarande täckte min kropp slet Felix lite löst i som ett tecken på att han ville att den skulle lyftas av mig, vilket den i nästa sekund gjorde. Hans mönstrade tröja gjorde kort efter det sällskap med min tröja på golvet nedanför oss. Slarvigt kysste han mig igen på läpparna och det var inte förrän då som jag hade märkt hur mycket jag hade suktat efter att få ha dem mot mina igen. Slarviga blöta kyssar förflyttade sig sedan omsorgsfullt från mina läppar mot kinden, ner mot halsen och sist men inte minst över mina bröst som fortfarande inte blottades helt.
Rädslan jag hade haft tidigare över att visa upp min kropp för andra människor var som bortblåst för det kändes verkligen som att just nu i den här stunden så betydde hur min kropp såg ut ingenting. Jag kunde se ut precis som jag ville och jag kände mig bekväm i det som pågick. Det enda som gjorde mig obekväm var tanken att Felix förmodligen senast igår hade gjort något liknande fast med Amanda. Jag försökte dock inte haka upp mig på det utan enbart fokusera på den här stunden som han och jag hade tillsammans med varandra.
"Du är så vacker Maja", viskade han tyst mot min hud och slutade upp med allt han höll på med. Generat lade jag händerna för ansiktet för att täcka mina kinder som tonade upp och blev aningen mer röda.
"Lyssna och ta in det jag säger Maja, du är vacker, det vackraste jag vet om", sa han och plockade bort mina händer som jag hade lagt för ansiktet. Efter det kysste han mig mjukt och passionerat på läpparna, precis som om det vore sista gången han skulle röra vid dem.
———
glöm inte att läsa mina andra pågående berättelser, "no boys allowed" och "the music store"
YOU ARE READING
Those three little words - f.s
Fanfiction"Vad är det du är rädd för Felix?" "Att bli sårad av dig precis som jag blev av henne." "Men lita på mig, jag skulle aldrig göra något sådant mot dig, för jag älskar dig." "Det sade hon också men hon höll inte hennes löfte. Snälla Maja, gör det int...