.
.
.Pesta Akhir Tahun.
"Jisoooniiii , Sean hyung sudah tunggu luar sanaa"teriak Asahi
Jisoo dengan segera menyiapkan riasan pada wajahnya takut Sean akan menunggu lama dibawah.
Jisoo baru saja turun dari biliknya terpaku dengan Sean Yang berpakaian suit hitam. Asahi menahan ketawanya melihat wajah kakaknya terlalu mengagum Sean.
Sean hairan kenape jisoo melihatnya begitu sekali terus ia melihat pada tubuhnya jika ada sesuatu pada pakaiannya.
Asahi menarik tangan kakaknya agar tersadar. Jantung jisoo sangat itu sangat tidak baik.
"Ayuh jisoo" Sean menghulurkan tangan pada jisoo. Senang hati jisoo menerimanya.
"Asahi hyung pinjam noonamu sebentar" ucap Sean.
"Jangan pulangkan terus gak papa"canda Asahi pada Sean.
jisoo membulatkan matanya mendengar gurauan adiknya. "Yak tunggu saja nanti"guman jisoo
Sean terkekeh melihat wajah murung jisoo.
.
.
.Saat Jennie dan Lim sampai ke hotel yang tempah khas oleh sekolah mereka sebagai acara tahunan sebelum mereka tamat sesi.
Mata Jennie mencari bayang sahabatnya disetiap sudut tetapi bayang Sean saja tidak ditemui oleh Jennie membuat ia sedikit kesal.
"Wah pasangan paling menyerlah tahun ini. Mungkin kalian akan menjadi Queen Dan King pada tahun ini"puji nayeon setelah muncul bersama jihyo.
Lim sedikit malu dengan pujian itu hanya tersenyum saja tetapi tidak dengan jennie hanya diam saja tanpa memberi respon.
"Jennie kau dari tadi aku lihat kau sedang seperti mencari seseorang, kau mencari Sean?"tanya jihyo.
"Haah aku mencarinya, apa kalian melihatnya?"jawab jennie tanpa melihat Lim sebelahnya sedikit terkejut.
"Ituu dia jennie , LIHATT DIA DATANG BERSAMA JISOO . OH TIDAK MEREKA SEPERTI SANGAT SERASI"teriak nayeon apabila Sean dan Jisoo baru saja tiba saat itu.
"Sean aku malu mereka seperti ingin menerkam kita saja"bisik jisoo kerana mereka seperti terkaku melihat mereka berdua terlalu kacak dan cantik.
"Hey jangan takut , selagi aku ada kau akan selamat denganku."ujar Sean lalu memegang tangan jisoo untuk memeluk lengannya.
Sumpah jantung jisoo sangat tidak baik sangat itu.
Mata jennie dari tadi tak terlepas memandang Sean dengan Jisoo sampai tak sadar Lim memerhatinya.
"Sayang kamu baik-baik saja kan? kamu cemburu sean sama jisoo?"tanya lim sedikit ragu
"Aku taktahu, maaf"jawab jennie dengan lemah. Saat itu ingin sangat jennie menarik sean untuk menjauh dari jisoo tapi dia tiada hak untuk melakukan itu.
Lim terdiam mendengar jawapan jennie. Dia takut jennie menpunyai perasaan lebih pada Sean.
Sudah saat untuk pengumunan siapa King & Queen.
"Baik saya akan umunkan siapa mendapat untuk mendapat Quenn terlebih dahulu. Dann dia adalahhh
Jennie" teriak MC saat itu
Ramai yang tidak heran kerana jennie wajar mendapat gelaran itu.
"Dan untuk gelaran KING pasti kalian terkejut dan King untuk tahun ini adalah
SEANNN"teriak MC dengan penuh semangat kerana malam itu Sean benar2 kelihatan sangat tampan.
Sean terkejut kiranya ia terpilih, Jisoo tersenyum bangga pada Sean.
"Tahniah sean" ucap jisoo
Para gadis terjerit apabila Sean menghampiri pentas itu. Jennie tersenyum apabila Sean berdiri disebelahnya.
"Baik tahun ini tahun terakhir kalian ada ingin sampaikan sesuatu?"tanya MC
Jennie terlebih dulu menyampai mic didepannya.
"Aku hanya ingin bahagia itu saja"ucap jennie
Sean yang dikenali sebagai introvert person disekolahnya.
"Hm aku hanya ingin ucapkan pada kalian terima kasih dan selamat berjaya" ujar Sean dengan senyum manisnya.
"Haa finally dapat jugak melihat ia tersenyum"
"Sean jadi milikku"
"Aku akan mengahwini oppa"
Jeritan itu membuat telinga Sean kemerahan. Jennie ingin saja tergelak melihat itu. Lalu jennie bisik pada Sean "Tunggu aku didepan rumahmu. Ada sesuatu aku ingin katakan."
Sean hanya diam saja tanpa respon.
.
.
.Maaf masih berminat dengan story ini?
YOU ARE READING
Fate of Love (CHAENNIE)
RomanceLelaki dan Perempuan tidak bersahabat baik? Kenape ? Sebab salah orang dari mereka akan memendam satu perasaan yang iaitu CINTA. "Aku senang jika kau jugak senang "Sean Park. "Aku senang mempunyai sahabat dan kekasih yang selalu memahamiku"Jennie. "...