في المطعم ...
كان يجلس ادهم وهو يانب ذاته بشده لما حدث ذلك لما تفوه باسمها لماذا قلبه وعقله يعشقونها كيف .
شمس بحزن شديد/لسه بتحبها وبتفكر فيها ي ادهم .
ادهم بجديه /اه لسه بفكر فيها اكيد مش بالسهولة دي هنساها ي عني انا مش اله .
شمس بابتسامه باهته/وانا مش هياس وهفضل معاك لحد ماخليك تنساها .ادهم وهو يحدث ذاته بسخرية/تقريبا كده محدش هيقدر يخليني انساها شكلي كده اتصبت ب لعنتها .
شمس بابتسامه وهي تمسك يده /يلا نرقص .
لينصاع ادهم إليها ومازال عقله شارادا في تلك الهاربه من وجه نظره .
***************.
في المشغل ...
كان يقف باسم وهو ينظر إليها بإعجاب شديد فهو قد تحدا ذاته لايقاع بتلك الجميله ليقترب منها بثقه وابتسامه .
/ايه الحلاوه دي ي قمر ده شغل عالي اوي .
رباب بحده /ممكن بقا تحل عني انت ايه ي اخي .
باسم بابتسامه خبيثه /توتو بحب البنات العنيفه اوي بس بصراحه انتي عجبتني اوي وعلشان كده ده هديه مني ليكي .
رباب بغضب /انا مباخدش هدايا من حد .باسم بابتسامه /دي مش اي هديه ي قمر ده خاتم الماظ اصل محسبوك عنده شركات ياما بس بصراحه طاهر باشا يعتبر الي مربيني فلما طلب مني امسك المشغل مقدرتش اقوله لا .
رباب بسخرية وضيق /اه طاهر باشا الي مربيك معلشان كده تربيه زباله .باسم بضحكه عاليه/ههههه ماشي مقبوله منك ي قمر بس قولتي ايه في الخاتم.
رباب وهي ترمي الخاتم أرضا /قولتلك مش عايزه حاجه منك انت مبتفهمش .
باسم بابتسامه خبيثه/ماشي ي قمر مسيرك تقعي هنروح من بعض فين .
رباب بحده وهمس /تروح في داهيه أن شاء الله اووووف ي ترا نهايتك ايه ي رباب كده ي ادهم اهون عليك كده بس اعمل ايه في قلبي الي مش عارف ينساك .
******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانوا يجلسون نور ومعتز .
معتز بابتسامه/ايه ي حبيبتي ايه الموضوع المهم الي عيزاني فيه .
نور بوجع ومراره/معتز انت بجد بتحبني .
معتز باستغراب /هو ده الموضوع الي عيزاني فيه .
نور بعصبية ودموع /جوبني ي معتز من فضلك .
معتز بابتسامه عاشقه /طبعا بحبك اوي كمان .
نور بترقب وخوف /والي بيحب بيسامح مش كده .