24 mei 10:46
Het is de volgende dag en we hebben besloten om vandaag een rust dagje te houden. Want we hebben allemaal een beetje spierpijn van gisteren. Vooral Koen, moest hij ook niet met crocks gaan.
We zitten een beetje aan het zwembad omdat het super lekker weer is. Ik heb mijn zwarte bikini aan en daar boven een wit bloesje en een zwart kort broekje. Ik sta in de keuken smoothies te maken voor iedereen.
Banaan, advocado, aardbeien, mango gaat er allemaal in. Ik gooi er melk bij en druk op start. Best makkelijk. Ik pak de bekers en een dienblad waar ik alles makkelijk op zet. Ik loop naar buiten en ontvang de warmte op m'n gezicht.
'Kom ook zo het water in eef' zegt Robbie. 'Mwa ik kijk wel' zeg ik. Ik ben dus onzeker over m'n lichaam, echt love it. Soms heb ik momenten dat ik er totaal geen last van heb, maar sinds ik er weer aan denk spoelt m'n brein weer over.
De vorige keer toen ik ging zwemmen had ik er dus geen last van, ik was aan het genieten van alles, maar ja soms is het even moeilijk. Als de smoothies klaar zijn giet ik het in alle bekertjes en loop ik met het dienblad naar buiten.
'Zo kijk is aan' zeg ik. En ik zet het dienblad op het kleine tafeltje. 'Oeh lekker dankjewel eefje' zegt Olivia die me een knuffel geeft. Ze is nat dus ik duw haar langzaam van me af. 'Kom nou het water in!' Zegt ze enthousiast. Olivia heeft ADD wat best te merken is. 'Ja isg ik kom zo'
Ik loop naar mijn kamer en kleed me uit in de badkamer. Jezus die benen van mij doen ook niet echt moeite he. Ik zucht. Het lijken net van die dikke walvis benen, ook al hebben die geen benen hopelijk snap je wat ik bedoel.
Normaal tape ik m'n benen, ja ik weet het is niet nodig dat zeggen ze allemaal, maar ik vind van wel. Ik draai een halve slag en houd me buik in zodat het er een beetje goed uit ziet. Dan pak ik mijn handdoek en sla hem om m'n lichaam heen. Ik ga proberen niet onzeker over te komen hier, ik wil de pret niet bederven.
Alleen Olivia weet dat ik soms onzeker ben, maar ze zegt er nooit wat van wat ik heel erg waardeer. Ik leg je handdoek weg en sla mijn armen over elkaar om m'n buik een beetje te bedekken. Ik spring in een x het water in, kut idee het is tering koud. Ik hoor koen lachen als ik nog onder water ben, zijn lach is ook zo hilarisch.
Ik kom boven en doe m'n haar naar achter
Zodat het goed zit. Milo komt buiten lopen met badminton rackets en zo een bepaalde bal. 'Eef' ik kijk om en hij gooit er eentje richting mij. Hij springt in het water en gaat aan de andere kant van het zwembad staan.Hij neemt uit en slaat richting mij. Ik moet duiken om erbij te komen maar het gaat best goed. Ik kan wel wat van tennis, Milo al helemaal dus dat is mooi.
'Omg kom dat doen' zeg ik en ik wijs naar van dat soort netjes dat je op je hoofd kan zeggen. Er komt zo een leuk idee in mijn hoofd. 'Jongens!' Zeg ik. 'Iedereen moet zo een netje op z'n hoofd, om ste beurt iemand in een netje te mikken. Fout? Shotje'
Iedereen stemt erin mee en nu zitten we met z'n alle in het zwembad met een netje op.
(Dit word saai dus als je het niet wilt lezen skip dan tot '🫣')
Ik pak de badminton racket en probeer te mikken in het netje van Robbie, wat lukt! Daarna is Robbie, we hebben maar twee badminton rackets dus Milo geeft de zijne aan hem. 'Oke komt ie he' zegt hij. Hij kijkt gefocust met z'n tong er een klein beetje uit.
Hij wilt net slaan maar zegt dan. 'Is het niet leuker als we het gewoon gooien?' We kijken elkaar aan. 'Ik vind het prima' zeg ik. 'Ja ik ook' zegt matthy.Eindstand we doen het dus zonder de racket anders is het te moeilijk voor sommige en maken ze eigenlijk geen kans meer.
Robbie gooit en mist. Hij gaat naar de shotjes en doet z'n ogen dicht, met z'n hoofd achterover. Matthy gooit een shotje erin.Zo gaan we even door..
🫣
Het is even later. Ik heb net even lekker gezond. Het is nu 2 uur smiddags. En ik zit op de rand van het zwembad. Het is super rustig. Iedereen is binnen. De volle zon op m'n lichaam. Ik zit dus een theorie te bedenken voor vanavond. We gaan uiteten. Maar het is best warm vanavond. Ik tape dus mijn benen. Maar ik moet dan wel een lange broek aan anders zien ze het! Dus ik hoop zo erg dat ze er of niks van zeggen, of het toch nog te koud word, niemand word blij van warmte, maar geloof me het is beter.
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
RastgeleAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...