Hoofdstuk 1

1.1K 36 4
                                    

Elizabeth's P.O.V.

Ik werd wakker door het irritante geluid van mijn wekker. Ik gaf een diep zucht en sloeg hem uit. In mijn ogen wrijvend stond ik op en ik sloeg mijn gordijnen open. Weer geen zon te bekennen.

Vandaag is het 14 februari, oftewel valentijnsdag. Weer gaf ik een diepe zucht. Ik haat valentijnsdag. Je moet maar hopen op een kaartje met een roos, want zonder ben je een loser. Elk jaar is het weer hetzelfde. Echt een nachtmerrie.

Ik liep naar de badkamer en nam een snelle douche. Ik droogde mezelf af en pakte een hipster met matchende bh. Daarna opende ik mijn kast en greep een donkerblauwe skinny jeans en een donkerpaarse hang of the shoulder shirt. Dit is goed genoeg voor deze dag.

Snel föhnde ik mijn haar stijl en deed een beetje mascara op. Ik ben nooit het make-up type geweest. Een beetje mascara is genoeg. Sommige meiden op onze school lopen erbij alsof ze hun gezicht als kleurboek hebben gebruikt. Dat gaat echt te ver.

Omdat mijn boeken voor vandaag allemaal in mijn kluisje op school zitten, pakte ik alleen mijn neppe Louis Vuitton tas en liep door naar beneden.

"Goedemorgen zonnenschijn!" riep Vanessa lachend. Ze zat al aan de eettafel in de keuken. Zij is een goed voorbeeld van een ochtendmens.

"Slechtemorgen zul je bedoelen. Weet je niet welke dag het is?". Ik liep door naar de keuken en maakte een kom met yogurt en ontbijtgranen.

"Natuurlijk weet ik welke dag het is. Het is Valentijnsdag! Dé dag dat Jake mij een kaart en een roos geeft!" Ze glanste helemaal bij de gedachten aan hem. Jake heeft 1 keer naar haar gezwaait en nu is ze er helemaal van overtuigt dat hij haar leuk vind. Andersom is het in ieder geval wel zo.

Ik moest lachen en zei, "Ohja? Wie zegt er dat Jake jou een roos geeft?" Ik keek haar scheef aan en ging tegenover haar zitten met mijn kom. Ze keek me ongelovig aan.

"Pff ik weet het wel zeker! Heb je niet gezien hoe hij me aankeek na die zwaai! Het is officieel, hij vind me leuk." Ik schudde lachend mijn hoofd en begon met eten. "Let jij nou maar op Lizz. Nou schiet op, we moeten naar school."

~~

"En dat is jullie huiswerk voor volgende week! Prettig weekend allemaal!" Mevrouw Klaver, onze nederlands docente, is echt de saaiste lerares van deze hele school. Ze is oud en als ze iets uitlegt praat ze eentonig. Ik pakte mijn tas en liep naar mijn kluisje. Gelukkig was dit mijn laatste les voor vandaag en is het vrijdag.

*zzz zzz* Opeens ontving ik een sms. Onder het lopen door pakte ik mijn mobiel uit me zak en zag dat Vanessa me had gesmst. Ze zei dat ze een kaart + een roos had gekregen. Hmm ik vraag me af van wie die is.

Ik typte iets terug en terwijl ik dat aan het doen was knalde ik tegen iets hards aan. "Auw mijn hoofd.." mompelde ik in mezelf. Ik keek omhoog en keek recht in de felste blauwe ogen die ik ooit gezien had.

"Oh my god! Sorry! Het spijt me! Ik uh.. ik.." Geweldig Lizz. Just great. Ik weet zeker dat ik zo rood als een tomaat was. Wat genant zeg.

"Hey, het is al goed. Beter sms je niet meer onder het lopen. Nu je toch je mobiel in je handen hebt, kan ik net zo goed mijn nummer erin zetten". De jongen pakte mijn mobiel uit me handen, typte wat en gaf hem weer terug. "Sms me later." zei hij met een knipoog en liep toen verder.

Wat was er zojuist gebeurd? Ik knal tegen een lekkerding aan, zette mezelf voor schud en hij zet zijn nummer in mijn mobiel. O mijn god.

~~

"Hey Lizz! Moet je zien, moet je zien!" Vanessa had een kaart en een roos in der handen. Ze stond nog net niet op en neer te springen. "Lees dit!" zei ze en ze schoof de kaart in mijn handen.

Love & Revenge (A Dutch One Direction Fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu