Ailem

96 4 2
                                    

Aslında o gün memleketten gelmiştik.Yorgunduk yemeğimizi yiyip.Oturmuştuk.Evde ses yoktu.Kimse birşey konuşmuyor.Sanki hayalet evi gibiydi.Her ailede olduğu gibi tartışma yaşanmıştı.Ben ve kardeşim çok korktuk.Annemde,babamdan birbirine bağiriyorlardi.Bizde öyle izliyorduk.En sonunda babam ağzındaki baklayi çıkardı.Ayrılma kararina vardığını söyledi.Annem şaşırmıştı. Tabi bizde.Boyle olacağını düşünmemiştim.Sertçe kapıyı vurup,çıktı.Ağlamistik.Kendim için aglamadim.Kardesim daha çok küçüktü.Benle,annem başımızın cagresine bakarsın.Yani babamsizda olurdu.Ama kardeşim yapamazdı.Ertesi sabah telefon geldi."Davayı açtım.Haberiniz olsun."diye iki cümle kurup,kapattı.Bizi çoktan silmişti.O sildiyse,bizde silerdik.Bir kaç haftaya eve postacı geldi.Mahkeme kağıdını getirmiş.Annem imzalayınca gitti.Mahkeme iki hafta sonra,saat 13.45 deydi.Anlaşmalı olarak dilekçe yazdırmış.Neyse günler birbirini kovaladı.Evde yiyecek birsey kalmayinca.Annem iş aramaya başladı.O zaman da mahkeme zamanı gelmişti.Saat gelip çatti.Annemgil içeri girdi.Geri çıktıklarında morelleri bozuktu.Ayrılmışlardı.Annemle eve gittik.Başvurduğu izten aradılar.İse alınmıştı.Bende derslerine öyle çok çalışıyordum ki.İlk defa bu kadar çok çalışıp iyi yerleri kazandığimi gördüm.Fen lisesini kazanmistim.İlk seneler zorlandim ama artik çalıştım.Kardeşim de derslerine çok calisiyordu.Annemin maaşı azda olsa.Sonuçta aç kalmiyorduk,yha! Babam denilen o adamda evlenmiş.Birde oğlu olmuş.Bunu daha yeni öğrendim.Onuda nerden öğrendim,biliyor musunuz? Kırtasiye de karşılaştık.Oğluna araç gereç alıyordu.Bende karton almak için gitmişti,orda..Onları görür görmez hemen geri çıktım.Suratını bile goresim gelmedi.Derslerin zordu.Ama çalışınca anliyordum.Bir kızla tanıştım.Oda ayni benim halimdeydi.Onunda annesi,babası ayrıldılar.Onlarda uç kardeştirler.Onunla çok iyi arkadaş olmustuk.Lise bitti.Üniversite sınavına giricektim.Her geceme,sabahına kattim.Her sabahimi,geceme kattim.Çok çalıştım.Kardesim,benim gittiğim liseyi kazanmıştı.Ama liseyi kazanınca çalışmaz,olmuştu.Üniversite sınavı geldi,çatti...
Heyecan,ve korku vardı.Sinav olucam okula gittim.Sirama oturdum.Kâğıtlar dağıtıldı.Kodlama bitti.Kitapçıklar verildi.O saatler bana zehir oldu.Hepsi çalıştığım konulardan çıktı.Çok şükür sınav bitmişti.Çok iyi geçti.Yarına belli olacaktı.Kardesim benim kadar çalışmıyordu.Hep bos bos oturuyor ya da geziyordu.Halbuki ilk zamanlar nasılda çalışmıştı.Annem geceleri fazla para almak için calisirdi.Patron az verirdi.Ama iste napsin annem.Neyseki sınav sonucun belli oldu.Tıp'ı kazanmıştır.Doktor olucaktim.Hemen okuluna başladım. Bu sırada da burs alıyordum.Yarısını annemgile yolluyor,yarısında ben alıyordum.Kardesim,de lise sona geçmişti.Annemle onunla ilgileniyor hemde çalışıyordu.Üniversitede biriyle tanıştım.Adi Emir'di.İyi birine benziyordu.Yani kültürlu birine.Ailesi ile tanıştığında onlarda çok iyiydiler.Anneme bu durumu söyledim.Bana bıraktığını,benim kararının olduğunu söyledi.Okul bitmesine az bi zaman kalmisti.Emir ve ailesi beni isteme geleceklerini anneme söylediğinde,telaşla telefonu kapatıp.Hazırlıkları yapmaya başlamış.Sonunda okulda bitmişti.Beni istemeye geldiler. O akşam heyecandan ölücektim.Hem beni istemeye geldiler,hem de kardeşim üniversite sınavını geçti diye seviniyordum.Mutluluktan ağladım.Beni istediler. Yüzükler takılmıştı.Artik doktor ve nişanlı bi kizdim.Düğün yapmadık.Daha doğrusu ben istememiştir.Masrafa gerek yoktu.Sade bi nikah o kadar.Emirle ikimizde doktor olduğumuz için yurtdışına gitmeye karar verdik.Orada devam ettirecektir,meslegimizi.Annem artik evi daha rahat geçindiriyor.Kardesim ise okulu bırakmış.Bir alışveriş merkezinde elemanlik yapıyordu. Ah benim akılsız kardeşim niye zamanında calisip ,bi meslek sahibi olamadin ama kadar de bu varmış.Neyse biz Emirle yurtdışına gittik.Önemli ameliyatlarda basarili olduk.Herkesin agzindaydik.Benimde bir kızım oldu.Adini Melek koyduk.Melek gibi iyi olsun,sağlıklı olsun,iyi bir mesleği olsun diye.Allaha şükür doğum çok iyi geçti.Ara sıra izinlerimizde Turkiye'ye gelip gidiyorduk.Ama dogumdan sonra gitmedik.Yani Meleğin 5 yaşına basmasını bekledim.O beş sene su gibi geçip gitti.Emir'le ikimiz 3 aylık izin alip ,Turkiyeeye döndük. İlk önce benim annemgile gittik.Annem Melek torununu görünce gözleri doldu.Bizi çok ozlemisti.Her halinden belliydi.Teyzesi de kizima hediyeler almış.Aslında  hiç gerek yoktu ama iste teyze gonlu.Annemgilden Emirin annesi bile geçtik.Kaynanam bi sofra kurmus.Ben daha öyle sofra görmedim.Yani kaynanam tarafı biraz varlıklı.Yok yok.Herşey var.Onlarda çok ozlemişler  bizleri.3 ay gelip geçti.Yurdiina gitme vakti gelmişti.Bu 3ayda gezmedik yer birakmadik.Geçmişim yokluk içindeydi,ama su halime bak herşeyim var.Yurtdışına gittik.Ben hastaymisim.Bunu kan verirken öğrendim.Emire diyemedim.Artik eve gittiğimde,kızımla,esimle geciriyordum.Onlarla ilgileniyordu.Emir farkına varmis.Benimle konuşmak istedi.Ama ben hep isim var diye oyaladim.Ama nereye kadar,eninde sonunda öğrenecekti.Kızım büyüdü.Lisesinnii bitirdi.Bende iyice yaslandim.O gün emir benim sonuçlarına bakarken hasta olduğumu öğrenmiş.Eve geldiğinde benimle konustu.Bende önce şaşırdım.Sonra dogruladim.Ölmeden önce onlarla vakit geçirmek istemistim.Bunu anneme bile soyleyemedim.Ondan birşey saklamazdim.Ama bunu söyleyemezdim.Emir beni tedavi için ülke ülke gezdirdi.Sonunda İsviçre de tedaviye basladim.Ama  iyilesme oranın yari yariydi.Ya olucektim,ya da yasicaktim.Ama kızım için dayandım.Pes etmedim.O kadar acıya dayandım.Kızım Avukat oldu.Oda bana morel verdi.Ama olmadı.Yapamadim.Doktorlar öleceğimi söyleyince.Son kez annemi arayip,helallik alamakı istedim.Aradım dedim.Annem o anda telefonda yok oldu.Sesi kesildi.Kapattim.Sıra kızıma söylemekteydi.İstemeyerek söyledim. aglamaya basladi.Emir Melek kızımı  avutmak için cabaliyordu.Emirlede vedalaşıp.Son kez gözlerimi onlara çevirip.Gülümser şekilde baktim.Ve artik gözlerim kapanmıştı.Ben yokken inşallah kızıma iyi bakardi.Onları çok seviyrdum.......

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 23, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Bir Ailenin Yok Oluşu...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin