,, Au, Mařeno, cucháš mě!" okřikla Terka Marušku, když se jí snažila vytvořit účes podobný tomu, co měla Hermiona ve čtvrtém díle Harryho Pottera na Vánočním plese. Z mého pokoje se stal hlavní štáb zkrášlování Marušky, Terky, Klárky, Jany a mě.
,, Hej, nestěžuj si furt, dělám, co můžu!" odsekla Maruška a zapojila kulmu. Já už byla učesaná. Vzhledem k tomu, že jsem si impulzivně ustřihla vlasy, abych se zavděčila módě třicátých let, jsem si na hlavě vytvořila objemné vlny a pravou část vlasů za uchem sepnula ozdobnými sponkami.S makeupem jsem si vyhrála více. Zvolila jsem zlatavé stíny, linku a umělé řasy. Rty jsem přetřela nude rtěnkou a spokojeně se pozorovala v zrcadle.
,, Sluší ti to!" pochválila mě Janča a já se zaculila.
,, Dík, ženo, tobě taky!" odpověděla jsem a ona se pousmála.
,, Ukaž nám tu svoji róbu!" naléhala Klára a já došla ke skříni.,, Tyvole, kdes sehnala takovou nádheru?" vydechla Klára, když jsem šaty vytáhla a zatočila se s nimi.
,, Představ si, že v sekáči v Praze asi před půlrokem. Je to asi nějaký kostým, ale já se naprosto zamilovala a musela je koupit," přiznala jsem se a holky čučely jak husa do flašky.
,, To má někdo štěstí, já ty svoje půjčila za tři litry a to nejsou ani z poloviny tak cool!" postěžovala si Maruška, která nás všechny dneska česala.
,, Ale, prosím tě, jsou krásné a moc ti sluší, Maržo," snažila jsem se ji povzbudit. Asi po deseti minutách už jsme byly všechny učesané a namalované a mohly jsme vyrazit! Umístila jsem šaty do obalu na obleky, aby se neušpinily a nepomačkaly, oblékla jsem si rifle a bílé triko, posbírala veškeré další kusy oblečení, které budu potřebovat, a nacpala je do tašky.
,, Ženy, jste ready? Moc vám to všem sluší, dneska zaválíme!" řekla jsem a holky se začaly smát.
,, To rozhodně, mamko!" odpověděla mi Terka. Občas mi lidi ze třídy říkají mamko, když jsem ta předsedkyně. Vyšly jsme společně z mého pokoje a postupně sbíhaly po schodech. Uviděla jsem Jana, jak na chodbě stojí před zrcadlem a snaží se si uvázat kravatu. Já se pousmála.
,, Ukaž," řekla jsem a než stihl protestovat, tak jsem ji vzala do ruky, utáhla ji a posunula tak, aby byla přesně uprostřed. On se pousmál.
,, Uvázal bych si ji i sám," prohodil a upravil si pramen vlasů, který neposlušně trčel.
,, Já vím," zaculila jsem se a cvrnkla ho do nosu. On pohledem střelil po holkách, které nás už chvíli pozorovaly, a pak se vrátil ke mně. Povzdechl si. S tátou jsme mu sehnali černý oblek, bílou košili, kravatu a lakýrky. Neskutečně mu to sluší, i když ze začátku brblal, že na ples přeci musí mít frak a nechtěl si to nechat vymluvit. Já s holkama jedu napřed a naši s Janem přijedou až před začátkem plesu.
,, Mimochodem, moc ti to sluší," pochválila jsem ho a on se rozpačitě usmál.
,, Ale, prosím tě, tobě to sluší mnohem více," řekl jemně a já mu vlepila pusu na tvář.
,, Uvidíme se na plese, my už musíme jít," řekla jsem a utíkala za holkama. Ještě jsem z kuchyně vzala plech s perníkem a dětský šampus pro ty, co musí řídit. Všechny jsme se nějakým zázrakem vměstnaly k Terce do auta a ona nás dovezla k Sokolovně.
,, Liano, Honza je fakt neskutečně hot, kdes ho sakra sebrala? Nemá bráchu? Prosím, ať má bráchu!" zasnila se Maruška a já se rozesmála.
,, Bohužel je jedináček. Jeho rodiče zemřeli při autonehodě, když byl malý, a vyrůstal u babičky, která před nedávnem taky zemřela," řekla jsem a holky jen soucitně vydechly.
,, To je hrozný, chudák malej! Kde teď bydlí, když nikoho nemá?" ptala se Terka.
,, Dočasně bydlí u nás, " řekla jsem a Maruška se ušklíbla.
,, To ti závidím, můžete to dělat, kdykoli jste sami doma," řekla a já se zasmála.
,, To teda. Jistě mi budete věřit, když řeknu, že z něho nedokážu sundat ruce," řekla jsem a holky se potutelně chichotaly.
,, A co vaši, jsou s tím v pohodě? Přece jenom spolu jste chvíli," zajímala se Klára.
,, Naši Jana milujou, táta ho hned vzal pod křídla a máma po chvíli taky, teď je to samé Jene sem, Jene tam," smála jsem se. Jana si povzdechla.
,, To máš štěstí, mého ex naši nesnášeli tak moc, až jsem se s ním tehdy radši rozešla, abych měla pokoj," řekla a Marža ji pohladila po rameni.
,, Dobře jsi udělala, byl to pitomec," konejšila ji.
,, Ženy, pomůžete mi? Mám toho nějak moc," zaúpěla jsem, balancujíc s plechem, obalem s šaty, taškou a šampusem.
,, Starková, ukaž!" uslyšela jsem za sebou Dominův hlas.
,, Domine, ahoj!" vyjekla jsem, když mi z ruky vytrhl plech s perníkem.
,, Hmmm, mňam, tohle asi už nevrátím," smál se a já ho plácla po ruce.
,, Moc se na to nekoukej, ty žroute, je to pro všechny!" lamentovala jsem a on mě boxl do ramene.
,, No jo, ty škrte!" oplatil mi nadávku a já zalapala po dechu.
,, Já ti dám škrta, Dvořáku!" okřikla jsem ho.
,, Jo, Dvořáku, tahle dobrotivá duše ti vzala nealko šampus, když řídíš!" okřikla ho Terka a zvedla mi ruku s flaškou.
,, To se velmi omlouvám, má drahá lady," protáhl a já jen zakroutila hlavou.
,, Radši už pojď dovnitř, ty osle," utrousila jsem a prošla hlavními dveřmi do předsálí. Třeťáci chystali stoly ke kontrole vstupenek a taky barové vyvýšené před kiosky s alkoholem a občerstvením. Prošli jsme do hlavního sálu, kde se to už hemžilo spolužáky i lidmi z druhé třídy.
,, Liano, tady jsi, konečně hlavní organizátorka!" křikl po mně Dan.
,, Nazdárek, Pobočníku, všecko v cajku?" ptala jsem se rozechvěle.
,, Jasný, na mě se můžeš spolehnout!" zazubil se. Já prošla okolo něj a zamířila k šatnám pro účinkující. Vystoupala jsem po schodech a zamířila do jedné z šaten. Na věšák jsem pověsila šaty, na lavičku shodila tašku a na chvíli se posadila. Ufff, je to tady!! I ostatní holčiny si v šatně nechaly věci a společně jsme zamířily k hlavnímu pódiu, kde se chystal velký rám s plátnem, který sloužil jako zástěna pro naše převlíkání mezi scénkami. Sál se pomalu začínal plnit ostatními hosty plesu a já nervózně koukla směrem ke stolu, kde měli naši reservé. Počkat, Dan je posadil ke svým a Dominovým rodičům?! To tam budeme sedět já, Domin a Jan pohromadě?! Och božínku. Zatřásla jsem hlavou.
,, Liano? Liano! Vnímáš?" volal na mě Dan a já zamrkala.
,, Ehm, jo, co je?" zeptala jsem se a on protočil panenky.
,, Padej se převlíct, máte s Hrdličkou úvodní řeč!" řekl a ve mně hrklo, no jo, vlastně! Běžela jsem zpátky do šatny, nasoukala se do šatů a bot a klopýtala k zákulisí u opony. Hrdlička už tam byl nachystaný. Věnoval mi otrávený pohled a já polkla. Odbilo sedm a ples právě začal! Světla nad stoly se ztlumila a jen jeviště zůstalo plně osvětlené. Někdo ze třeťáků mi do ruky vrazil mikrofon a stejně tak Hrdličkovi. Sál se utišil a my dva vešli na pódium. Já polkla.
,, Vážené dámy,"
,, A vážení pánové," dodal Hrdlička.
,, Všechny vás vítáme na maturitním plese tříd 8.A,"
,, A 4.A,"
,, A přejeme vám příjemně strávený večer!"
,, Nyní poprosíme obrovský potlesk pro všechny maturanty v sále!" řekl Tomáš a skutečně. Lidi tleskali a pískali.
,, Za obě třídy vám děkují jejich předsedové, Tomáš Hrdlička,"
,, A Liana Skalická, děkujeme!" řekl Hrdlička a za potlesku jsme oba zmizeli v zákulisí. Moderování se chopil klučina, který loni vyšel, a byl známý pro své komediální dovednosti, Marek Mikeš. Já utíkala do šatny, shodila ze sebe šaty, natáhla jsem na sebe černé rifle, košili a sálovky, seběhla s lodičkama, sakem a šaty na Hříšný tanec do zákulisí a na poslední chvíli zaběhla za plentu. Vystoupení začalo! První scénka se jmenuje 'přijímačky'. Druhá scénka se jmenuje 'taneční. Čtyři páry tančily na valčík z Harryho Pottera. V jednom z nich byl Dan a Maruška, kteří se rozhodli vyměnit si role a oblečení, takže Maruš tančila v saku a Dan v sukni s marjánkovým motivem. Další scénky pak byly rafty, lyžák, sportovní den, sportovní kurz, výlet do Prahy a nakonec maturiťák, který reprezentovala scéna z Hříšného tance. Já se rychle převlíkla a celá roztřesená čekala, až i Dominik zaběhne za plentu. Celý udýchaný přiběhl, oblékl si černou košili s krátkým rukávem a pak se na mě podíval. Usmál se a vzal mě za ruku.
,, Jdem na to, Baby," řekl a při tom za plentu zaběhli i všichni ostatní. Chvilku bylo ticho a pak jsme zpoza plenty vyšli my dva. Každý z jiné strany, takže jsme byli na opačných stranách jeviště. Začala hrát hudba a lidi okamžitě začali pískat a ječet. My jsme se k sobě rozešli, vzali jsme se za ruce. Já dala Dominovi ruku okolo krku přesně jako Baby Johnymu a on ji lehce pohladil prsty. Další nadšené pískání. Dívali jsme se jeden druhému do tváře. Hudba zrychlila a my konečně začali pořádně tančit. Celá Sokolovna tleskala a ze zákulisí postupně vybíhali ostatní a přidávali se k našemu tanci. Zatím se nám to daří výtečně! Dominik mi políbil ruku, seskočil z jeviště a za ním i ostatní kluci. Já se kroutila do rytmu a oni v čele s Dominikem tančili směrem ke mně. Už to bude, zvedačka! Kluci mě sundali z jeviště, já se rozběhla k Dominikovi, odrazila se a vyskočila mu nad hlavu. V tuhle chvíli vybuchla celá Sokolovna v nadšený jásot! Dominik mě po chvíli opatrně sundal a držel mě v objetí asi ještě dvě vteřiny, než jsme zase začali tančit a jakmile píseň skončila, tak nám všichni přítomní tleskali ve stoje. Já polkla. Všichni jsme se uklonili a zaběhli za plentu.
,, Byli jste naprosto boží, vy dva!" pochválil nás Dan a plácl Domina po rameni.
,, Dík," odpověděl mu pohotově. Teď měla vystoupení druhá třída a my se šli nachystat na šerpování. Těšilo mě, že potlesk po jejich vystoupení nebyl ani z poloviny tak silný jako ten náš. Pro šerpu jsem si šla s Danem. Tomík se na mě pobaveně zašklebil a potřásl mi rukou. Po stužkování následovala studentská hymna Gaudeamus igitur a po ní výběr peněz na maturitní večírek. Všichni jsme nadšeně drželi obří prostěradlo, kam nám hosté házeli peníze. Netuším, kolik jsme vybrali, ale vypadalo to, že hodně! Dan peníze posbíral do připravené kasičky, kterou si pak zamkl v přihrádce auta, aby nikam nezmizela. Konečně začala hrát kapela!
,, Půjdem za našima?" zeptal se mě Domin a já přikývla. Prodírali jsme se davem až na druhou stranu Sokolovny. Já polkla. Trochu jsem se bála Janova pohledu. Když jsem se na něj ale podívala, tak se kupodivu usmál.
,, Tady jsou naše hvězdy, byli jste úžasní, museli jste to trénovat celé týdny!" vyjekla paní Dvořáková a Domin se zaculil.
,, Dík, mamko," řekl, odsunul mi židli a sám se posadil vedle svého táty.
,, Byla jsem příšerně nervózní," řekla jsem a Jan mě vzal za ruku.
,, Bylas skvělá, umíš vážně dobře tančit. Napij se, musíš být udýchaná," řekl a já se usmála. Jan mi podal sklenici vody a já ji na jeden zátah vypila.
,, Díky, " řekla jsem a pohladila ho po rameni. Všimla jsem si Dominikova pohledu.
,, Neměla s tebou původně tančit Deniska?" zeptala se Domina jeho máma a on uhnul pohledem.
,, Mami, víš přece, že jsme se rozešli a Denča pak tančit nechtěla," odsekl Dominik a jeho máma zmlkla. Chvíli bylo trapné ticho.
,, Chceš jít tančit?" zeptala jsem se Jana.
,, Nechceš si ještě chvíli vydechnout?" opáčil.
,, Nene, ráda půjdu tančit."
,, Tak pojďme," řekl Jan, popadl mě za ruku a vmísili jsme se mezi ostatní.
,, Co budeme tančit?" zeptal se zmateně a já se pousmála.
,, Ploužák," odpověděla jsem a on zvedl obočí?
,, Co je to?"
,, Dej mi ruce okolo pasu," řekla jsem a on mě poslechl. Já mu svoje omotala okolo krku a společně jsme se houpali do rytmu nějaké přeslazené písničky. Já se mu celou dobu dívala do tváře. Po třech dalších ploužácích a jednom valčíku jsme se vrátili zpět ke stolu. Domin otráveně usrkával pivo.
,, Domine...Jdeš tančit?" zeptala jsem se ho a on se pousmál.
,, Tobě to před chvílí nestačilo, když jsi byla v třech metrech?" zeptal se mě pobaveně a podíval se na Jana, který si povzdechl a pustil moji ruku.
,, Já tu nevypadám jak hromádka neštěstí, Dominiku, tak padej trsat," vyzvala jsem ho nepříliš vybíravě a on se smíchem vstal.
,, Neva?" zeptal se najednou a podíval se na Jana. Ten zakroutil hlavou a Dominik mě čapl za ruku. Zrovna hrál Elvis a rock n roll!
,, Tak pojď, Starková," řekl a došli jsme na parket. Divoce jsme rozhazovali všemi končetinami a po chvíli celí rudí doklopýtali zpátky ke stolu.
,, Tys mi dala, ženská," postěžoval si Dominik a ztěžka dosedl na židli.
,, Ty taky nic nevydržíš," odsekla jsem mu a Jan se lehce ušklíbl.
,, Starková, STARKOVÁ!" uslyšela jsem Danův křik a otráveně zvedla oči. Cupital k nám lehce ovíněný Dan.
,, Tady je náš drahý syn, no to je dost!" okřikla ho jeho máma. Jeho táta se jen pobaveně šklebil.
,, Promiň, mamko, musel jsem řešit spoustu věcí, jako například, jak zaplatit celý večírek!!" spustil a kecnul vedle mě na poslední volnou židli.
,, A proč jsi pak křičel na mě?" zeptala jsem se ho pobaveně.
,, Protože k tomu potřebuju tebe, ženo! Trochu jsme se s Hrdličkou chytli, protože mi nevěří, že ho přetáhneš v páce. Já mu tvrdil, že samozřejmě, když jsi mě tehdá vytáhla na břeh i s lodí. Tak jsme se vsadili, že když ho přetáhneš, tak dostanem jejich peníze z prostěradla na zaplacení večírku, tak honem pojď!" řekl, čapl mě za ruku a táhl mě pryč.
,, Danieli, cos to zase vymyslel, jsem dáma, nebudu se přetahovat s Hrdličkou kvůli stupidní sázce!" mračila jsem se a vytrhla se mu.
,, Liano, no tak, mysli na nás všechny, ty peníze nám vytrhnou trn z paty!" prosil mě Dan a Domin polkl při zmínce Hrdličkova jména. Já si povzdechla.
,, Kde ji máš, jdete teda? Všichni to chceme vidět!" přiběhl Petr.
,, Jak jako všichni?! A co když prohraju? Jsem holka a Hrdlička posiluje!" okřikla jsem ty blázny. Nemůžu se tady předvádět se svojí nadlidskou silou!
,, Tak naše peníze budou jejich, " řekl Dan a já zalapala po dechu.
,, Ty jeden...lehkovážný blázne, ty ses vsadil o naše peníze na maturitní večírek?!" okřikla jsem ho. On se nevinně usmál.
,, Tak kde jsi, Starková? Víš, že odmítnutí znamená prohru?" uslyšela jsem za námi Hrdličku. Zatraceně, nesmím toho debílka nechat odejít s našimi penězi!!
,, Už jdu," odsekla jsem mu a vstala. Jan mě chytil za ruku a zvedl obočí.
,, Musím, jde o náš maturitní večírek, promiň," zakňourala jsem a vykroutila se mu.
,, Můžete se všichni uklidnit? Nikam nemusíš, Liano, ty ses o nic nevsadila, tak si sedni. Naše peníze zůstanou u nás a ty vypadni!" okřikl Tomáše Dominik a já překvapeně zamrkala. Tomáš se jenom ušklíbl.
,, Co tě žere, Dvořáku? Já vlastně zapomněl, tvoje holka tě nechala, protože jsi absolutně neschopnej. Svěřila se mi, když si ke mně přišla spravit náladu," řekl Tomáš a já měla pocit, že ho musím praštit do jeho arogantního ksichtu, jinak vybuchnu vzteky. Dominik zrudl.
,, To říkáš ty? Hraješ si tady na bůhví jakého body buildera a přitom tě přetáhnu levačkou! Pojďme! " okřikla jsem ho a on se začal smát. Jan i Dominik po mně střelili pohledem.
,, Ty si fakt věříš, Starková. Už se těším na bohatý večírek," ušklíbl se a já vstala. Spolu se mnou vstali Jan i Dominik.
,, Liano, prosím tě, hlavně žádný průšvih!" zaúpěla máma.
,, Neboj se," odsekla jsem a spolu s Hrdličkou a ostatními jsme došli k jednomu ze studentských stolů. Dan sundal ubrus.
,, Chceš dlaně, nebo předloktí?" zeptala jsem se ho.
,, Dlaně, mimochodem...Jsem levák," řekl s vítězoslavným úšklebkem. Kolem nás se utvořil hlouček ze spolužáků.
,, Já vím," řekla jsem a podala mu ruku. On mi ji zmáčkl.
,, Já vám to odstartuju. Tři, dva, jedna, teď!" řekl Dan a nelítostný souboj začal. Tomáš začal opravdu zhurta. Naše ruce se chvíli vychylovaly ke mně a já se na vteřinu bála, že to prohraju, pak mu ale začaly docházet síly.
,, Liano, notak, to dáš!" povzbuzoval mě Dan. Já sebrala veškerou zbývající sílu a pomalu naše ruce posouvala na jeho stranu. Tomáš vztekle lomcoval rukou, když jsme byli kousek nad stolem. Srazila jsem jeho ruku na stůl a unaveně vydechla. Moji spolužáci propukli v šílený jásot.
,, To není možný! Jak jsi to udělala, ty blbá transko?!" okřikl mě Tomáš a než jsem to stihla udělat já, tak ho Jan chytil pod krkem a přirazil ho ke sloupu.
,, Ještě slovo o Lianě a neodejdeš odsud po svých, rozuměls?" ucedil Jan a já zalapala po dechu.
,, Jane, pusť ho, on za to nestojí!" vyjekla jsem a on Tomáše pustil, ten se rozkašlal a mnul si krk.
,, Ty pitomé peníze si nech, tvoji spolužáci si zaslouží večírek. Úplně mi stačí ten pocit, že nad tebou v páce vyhraje holka levačkou, ubožáčku. Utíkej a řekni Denisce, ať ti ten tvůj bolavý krček pofouká, můžeš se i vyplakat. Teď opravdu vypadni!" okřikla jsem ho a on celý rudý odešel.
,, Dík," řekl Dominik po chvíli a já nechápavě zamrkala.
,, Za co?"
,, Vím, žes to udělala kvůli mně, abych se cítil líp," řekl a já se pousmála.
,, Dominiku, všechno se netočí okolo tebe, Tomáš mě štval už dlouho a udělala jsem to pro sebe. Ale pokud se cítíš líp, tak jsem ráda," řekla jsem a podívala se na Jana, který se stále netvářil úplně přívětivě.
,, Promiň, zase dělám rozruch," pípla jsem a on mě čapl za ruku.
,, Pojďme tančit," řekl a opět jsme skončili na parketu.
,, Jane...Díky, že ses mě zastal. Vím, slíbila jsem ti, že se nebudu prát, ale tohle nebylo praní, jen drobná, malilinká...Hra, aby nám dal pokoj," řekla jsem tiše.
,, Neděkuj mi, je to přeci samozřejmé, nikdo mou ženu urážet nebude," řekl a objal mě.
ČTEŠ
Minulost v ohrožení [DOKONČENO]
Science Fiction,, Strážkyně 678, Strážkyně 705, byla vám přidělena mise," ozvalo se z oznamovacího panelu ve vstupní hale a já se rozechvěle otočila na Karolínu. Viděla jsem, jak se jí rozzářily oči jako mně. Na tuhle chvíli čekáme už od okamžiku, kdy jsme poprvé...