Corinne puse in functiune foehnul si in timp ce-si usca parul se privi cu un aer bosumflat in oglinda. Cu cat se apropia ora noua, cu atat ii crestea nervozitatea. Schita un zambet care voia sa exprime in acelasi timp demnitate si politete. Dar maxilarele incepand sa dea semne de oboseala, renunta. Cel mai bine va fi sa opteze pentru o conversatie inofensiva, in genul:
- Sper sa-ti placa restaurantul acesta. Este specializat in fructe de mare. Am avut deja ocazia sa savurez crevetii lor: sunt delicioase! Dupa parerea lui Charlie, prima ta casatorie a fost un dezastru incat nu mai vrei sa auzi vorbindu-se despre dragoste... Ce ai spune de o casatorie de convenienta?
Se intrista. Nu, nu era cea mai buna introducere. Sa-i amintesti unui barbat casatoria ratata, nu era ceva cae sa-l flateze.
Privindu-se din nou in oglinda, se intreba cum faceau actorii sa para intotdeauna atat de naturali. Zambetul ei semana cu o reclama pentru pasta de dinti. Isi ridica parul si isi indreapta aerul cald spre ceafa.
- Ei bine, Dan, am sa ti-o spun de-a dreptul. Casnicia parintilor mei m-a lecuit pentru totdeauna de dorinta de a avea o legatura durabila cu un barbat. Cu toate acestea, doresc din tot sufletul sa am un copil. Ai fi de acord sa joci rolul de tata...?
Intrebarea se izbi de mutismul oglinzii. Stapanindu-si un hohot nervos de ras, isi musca buzele. Hotarat lucru, seara se anunta mai curand prost.
Operatia de uscare a parului terminata, ramase intr-o meditatie inaintea sifonierului. Alese in cele din urma o rochie de stofa cu maneci lungi si cu decolteu adanc. Oricum, infatisarea ei n-avea nici o importanta. Pentru ca proiectul ei sa aiba o sansa de reusita, relatiile lor trebuiau sa se mentina in afara traditionalei scheme mascul- femela. Hotarase asa cu saptamani in urma si nu-si va schimba parerea tocmai astazi. Lucrurile vor fi mult mai usoare intre ei daca vor trata problema ca pe o simpla tranzactie.
Atunci cand patrunse in holul hotelului, Dan era deja acolo. Se indreapta spre el cu inima batandu-i mai tare. El inca n-o zarise. Fu din nou impresionata de forta care se degaja din frumoasa lui fata cu trasaturi regulate. O coplesi un val de neasteptata emotie. Nervii, fara indoiala... Afisa pe loc un aer de politete rezervata, care parea sa fie singura ei arma in potriva lui Dan Matthews.
El o intampina cu acelasi zambet de rece amabilitate ca de dimineata. Corinne observa totusi cu o usurare imperceptibila, incordarea mainii sprijinite de bar. Era mai curand un semn bun. Evident, spera s-o revada revenind la sentimente mai bune, si va fi, deci, perfect receptiv la planul ei.
Dupa cateva banale formule de politete, se indreptara spre restaurant. Aici, el se arata Incantat de diversitatea meniului, in timp ce ea lauda confortul inconjurator. Dupa un examen scurt al listei, alesera peste cu garnitura de orez cu sos de sofran, stropit cu vin alb californian. Pentru Corinne era o comanda pur formala, deoarece exemplul mamei sale, ucisa de alcool, o hotarase sa nu bea niciodata. Isi permitea cel mult un pahar pe seara.
Dupa retragerea chelnerului sef, Dan nu mai rosti nici un cuvant. Se aseza mai comod in scaun, asteptand in mod vizibil ca ea sa faca primul pas. Dar ea nu era pregatita. Avea nevoie sa stie mai multe despre el. In afara de divortul lui si de admiratia pe care i-o purta Charlie, nu stia aproape nimic despre viata lui.
- Dupa cate am inteles de la unchiul tau,ti-ai facut studiile in Colorado. Ti-a placut in vest?
- Mult. Nu eram nebun dupa Denver,dar Muntii Stancosi sunt un spectacol unic in lume. Si apoi, viata prezenta acolo unele avantaje: iarna imi petreceam weekend-urile facand schi, iar vara escaladari sau coborari cu pluta pe torente. A fost extraordinar. Si tu? Esti originara din Colorado?
- Da. Parintii mei acolo s-au nascut.
Era in asemenea masura obijnuita sa evite subiectul acesta, incat se grabi in mod automat sa abata discutia.
- Iarta-mi curiozitatea, dar ce te-a facut sa parasesti vestul?
- Sotia mea. Studiile abia terminate, m-am casatorit si Mary-Beth a insistat sa se intoarca pe coasta de est, unde isi avea familia si toti prietenii. In consecinta, am venit si ne-am instalat in Rhode Island.
- Judecand dupa succesul companiei Dansted, n-ai de ce sa rergreti.
- Nu. Numai ca as fi preferat ca lucrurile sa se petreaca altfel...
- Vrei sa spui...cu sotia ta?
- Da. Eram prea tineri, prea neexperimentati. N-am inteles ca aventura noastra era, de la bun inceput sortita esecului. Modul in care am parasit Colorado a fost tipic pentru raporturile dintre noi. Mary Beth ma implora, isi inmultea linguselile. Eu rezistam. Ea incerca din nou... Si sfarseam invariabil prin a ceda.
Surprinsa o clipa, Corinne ezita. Nu se asteptase la confidente atat de intime.
- Daca ar fi sa cred spusele lui Charlie, casnicia ta n-a fost prea fericita...
El izbucni intr-un ras amar.
- Este cel mai mic lucru care se poate spune...: casatoria mea vu Mary Beth a fost un adevarat dezastru.
Corinne sorbi putin vin din pahar.
- Din cauza numeroaselor ei linguseli?
Dan ii arunca o privire ironica, pe jumatate amuzata.
- Nu sunt chiar atat de lipsit de educatie incat sa nu stiu ca pentru a distruge o casnicie este nevoie de doi. Daca ea avea pacatele ei, le aveam si eu pe ale mele. Atunci n-am inteles imediat. Intelegerea a venit abia dupa pronuntarea divortului. De fapt, nu era realmente rea. Numai ca facuse greseala sa-si puna ochii pe mine. Nu eram facuti unul pentru altul.
Din farfuriile randuite de chelner in fata lor se ridica un miros delicios. Dan ii intinse sosul de sofran si, in fata refuzului ei,se servi copios.
Avand grija sa-i ocoleasca privirea, ea declara:
- Ma gandesc uneori ca, odinioara, faimoasele casatorii de convenienta aveau si ele partile lor bune...
Facu o pauza, deoarece isi stapanea cu greu bataile precipitate ale inimii.
- De fapt, continua ea, parintii nu comiteau un lucru chiar atat de rau alegand ei insisi perechea copilului lor.
- Este un punct de vedere. In cazul meu, ai dreptate. Casatoria mea cu Mary Beth este cazul tipic al dezastrului pe care-l poate provoca dragostea la prima vedere. Ne-am cunoscut la un curs de dans. Atractia a fost imediata si reciproca. In mai putin de sase luni, eram casatoriti. Din nefericire, am descoperit foarte repede ca in afara zbenguielilor conjugale nu aveam aproape nimic in comun.
Corinne se simti cuprinsa de un inexplicabil acces de gelozie. Si-l stapani imediat.
- Cu toate acestea, dupa parerea psihologilor, armonia fizica si cea morala merg adesea mana-n mana...
Un zambet fugar lumina trasaturile interlocutorului ei.
- Ei bine, si ei se pot insela... Sotia mea si cu mine nu aveam practic nici un punct in comun. Ea voia un sot care sa-i asigure o viata luxoasa si sa vina acasa in fiecare seara la ora sase. Dinspre partea mea, aspiram sa-i dovedesc ca eram cel mai bun om de afaceri din toate timpurile. Cum ser pot impaca nevoi atat de dfiferite? Era imposibil! Pentru a fi absolut cinstit, trebuie sa spun ca n-am facut nimic pentru a incerca. Imi dadeam seama ca se plictisea. Numai ca singurul remediu pe care am considerat potrivit sa i-l recomand a fost sa lucreze. Sa lucreze... ea, pentru care cariera profesionala era ultima preocupare!
Cum putuse oare sa ramana cinci ani casatorit cu o asemenea femeie? Corinne nu se putea impiedeca sa-si puna intrebarea...
- Se plangea ca profesia iti impune prea multe obligatii?
- Da. Nu fara motiv, de altfel. Cand nu eram pe drum,incercand sa maresc reteaua vanzarilor, ma inchideam seri intregi in biroul meu pentru a studia noile grafice de productie. Abia daca ne vedeam...
Dupa ce rosti cuvintele acestea,zambi. Apoi continua :
- Faptul ca lucram in domeniul instalatiilor sanitare nu impaca deloc lucrurile. In cel mai rau caz, ar fi admis sa o neglijez pentru o activitate mai distinsa, cum ar fi antichitatile sau bijuteriile, dar instalatiile sanitare!... Luandu-si primul amant, a vrut sa-si dovedeasca fara indoiala ca era inca o femeie atragatoare.
- Asta inseamna ca te-a inselat de mai multe ori?
Isi musca imediat buzele. Ii era ciuda ca se dovedea atat de indiscreta, dar nu se putuse abtine.
Dan ridica din umeri.
- O data facut primul pas, aventurile devenisera o obisnuinta pentru ea. Dar cred cu toata sinceritatea ca faptul ca am descoperit-o in bratele profesorului ei de tenis a fost pentru ea o usurare.
I se paru ca distinge suferinta in glasul lui Dan si se stradui sa adopte un ton nepasator.
- Ar putut gasi ceva mai original. Profesorul de tenis este schema cea mai clasica ce se poate intalni!
- Fii linistita, acesta nu era primul. Si apoi, dupa cum cu atata dreptate a facut ea observatia, poate ca as fi remarcat mai curand daca stateam mai mult acasa.
- Nu trebuie sa-ti faci atatea reprosuri, Dan. Daca ai fi fost mai mult acasa, ati fi avut mai multe subiecte de disputa. Cuplurile care nu se inteleg nu sunt niciodata lipsite de imaginatie,
- Vorbesti despre asta ca si cum ai fi facut experienta personal.
- In mod indirect, da. Casnicia parintilor mei n-a fost decat o succesiune interminabila de certuri cotidiene. Numai ca, spre deosebire de voi, ei n-au avut decenta sa se desparta. Copilaria mi-a fost asadar hranita cu scandalurile lor...
- Dar cu unchiul meu...ai fost fericita?
Un zambet trecator indulci trasaturile tinerei femei.
- Da. Sa spunem ca mariajul nostru a fost putin deosebit.
Isi ridica brusc capul si-l privi pe Dan drept in ochi.
- Charlie si cu mine am procedat contrar regulii generale: noi am facut o casatorie de convenienta care, fara sa ne dam seama, a devenit de-a lungul anilor o casatorie din dragoste. Poate ca de aceea sunt atat de convinsa ca parintii pe vremuri aveau in intregime dreptate. Daca te casatoresti din dragoste ai toate sansele sa ajungi la dezastru, in timp ce o casatorie din interes reciproc are adeseori rezultate nesperate
- Trebuie sa trag concluzia ca mariajul tau cu unchiul meu eta bazat pe un interes reciproc?
- intr-un anume fel, da.
Constienta ca se angajase pe o panta periculoasa, se grabi sa-i distraga atentia.
- Ca desert, iti recomand fondanta cu ciocolata amara. Este un deliciu!
El ii arunca o privire ironica inainte de a asculta, faras nici un comentariu, de sugestia ei. Conversatia aluneca dupa aceea spre recenta lui calatorie in China. Apoi, dupa ce isi savurase prajitura, puse brusc ligurita pe masa.
- Masa a fost delicioasa, dar asm inteles ca ai sa-mi faci o propunere. Presupun ca se refera la compania Dansted?
Corinne descoperi cu groaza ca mainile ii tremurau si le ascunse in graba sub masa.
- Intr-adevar. Testamentul lui Charlie continea o restrictie. Nu se poate sa nu fi observat.
- Cunosc testamentul pe dinafara.
- In cazul acesta, iti amintesti fara indoiala consecintele care le-ar atrage dupa sine o eventuala casatorie din partea mea? Actiunile mele ti-ar reveni automat, in schimbul unui varsamant de un milion de dolari.
- Imi amintesc de asta, Intr-adevar.
- Prin clauza aceasta, Charlie voia sa evite intrarea controlului companiei in maini straine.
- Prudenta pe care o apreciez mai mult decat oricine, crede-ma.
Raceala tonului o facu sa se cutremure. Hotarat lucru, el nu-i usura deloc situatia... Isi franse cu nervozitate mainile sub masa.
- Dupa cate am inteles, bancherii sunt dispusi sa-ti acorde un imprumut de trei milioane de dolari. Vazand suma diminuata cu doua treimi, nu pot fi decat satisfacuti.
Privirea din fata ei se ingusta periculos.
- Imi pare rau,dar nu inteleg unde vrei sa ajungi. Te gandesti, intamplator, sa te recasatoresti?
Ii intindea el insusi o mana de ajutor. Era ceva neasteptat! Si totusi, nu reusea sa se bucure. Gatul ii ramanea cu incapatanare uscat, ca si cum refuza sa formuleze propunerea.
Surprins de mutismul ei,Dan mai lua distrat o inghititura din prajitura.
- Avand in vedere parerea pe care o ai despre casatorie, sunt surprins sa te vad dornica sa reinnoiesti experienta.
Cu inima stransa cas intr-o menghina, Corinne isi concentra atentia asupra nasturilor de la haina interlocutorului ei.
- Este totusi intentia mea...daca persoana cu care am de gand sa ma casatoresc imi accepta conditiile.
- As putea cunoaste numele acestei persoane?
I se paru ca distinge neliniste in vocea lui Dan si ridica privirea. Chipul lui era nepasator. Dar chiar aceasta lipsa de emotie trada tensiunea lui interioara. O revelatie isi facu drum in mintea ei: raceala aceasta urmarea mai putin s-o intimideze, cat sa-i ascunda importanta pe care o acorda conversatiei. In mod ciudat, constatarea aceasta ii dadu brusc curajul dorit.
- Tu.
In forul ei interior, binecuvanta cerul. Vocea nu-i tremurase.
- Si controlul asupra companiei Dansted iti va reveni atunci din oficiu.
Urma o lunga tacere, in cursul careia avu ragazul sa-i admire extraordinara stapanire de sine. Acum intelegea mai bine de ce avea el atata succes in afaceri. In afara de o scurta strafulgerare de uimire din priviri, nici un muschi de pe fata lui nu tresarise.
- Dupa cum vezi, sunt bineinteles extrem de flatat, raspunse el in sfarsit, dar prmite-mi totusi sa-mi exprim surprinderea. Trecutul meu conjugal nu face din mine o partida deosebit de atragatoare. Marturisesc ca imi este greu sa-mi explic interesul acesta. Sa pierzi doua milioane de dolari si controlul companiei doar pentru placerea de a te casatori cu mine...
- Exista o conditie, il opri ea repede.
- Ah, da, desigur... Ar fi trebuit sa banuiesc. Care?
Cu pretul unui ultim efort, gasi puterea sa continue.
- Este foarte simplu. Trebuie sa te angajezi prin contract sa-mi faci un copil si sa ramai sotul meu pana la nasterea lui.
CITEȘTI
CONTRACT PRENUPTIAL
RomanceIntre Dan Matthews si Corinne antipatia este totala. Cum ar fi putut sa-i ierte casatoria cu batranul Charlie pentru averea lui... rapindu-i, cu aceeasi ocazie, mostenirea la care avea dreptul? Lupta va fi fara mila!...