9.BÖLÜM

158 6 1
                                    

*20 dakika sonra

Kilian ve amala ofise varmışlardı tüm ekip onları bekliyordu bay rosê amalaya aç hayvanlar gibi bakıyordu amala hiç takmamıştı çünkü onun seviyesine inmek istemiyordu.

Lima: köye gidiyoruz

Ratan: bende sizinle geliyorum orada yardıma çok ihtiyacınız olacak. Özellikle Bayan Amala'nın(bastırarak söyler)

Amala(içinden) ratan neden yardıma çok ihtiyacınız olacak dedi ki ne olabilir. Amritle bir alakası varmı dün mabede gittiğimizde işinin olduğunu söyledi ve gelmedi bir anda önemli bir işi çıktı...

Rosê: evet diplomata gidiyoruz yeniden bir kurban varmış kalkuta yakınlarında.

Hızlı geçiş

Kurbanın bulunduğu noktaya gelirler polisler tarafından  bariyerlerle kapatılmıştı amala iznini gösterip içeriye geçmişti ekipte onun peşinden gelmişti. Geldiklerinde yerde yatan çıplak ve kafası kesilmiş bir adam yatıyordu....

Amala: ah aman tanrım...bu bu benim çarşıdan mücevher aldığım tüccar..

Kilian incelemeye başlar ratan uzaktan olanlara bakar sanki herşeyden haberi varmışcasına.

Lima: kurbanın üstünde bir sembol var...amala sen anlarsın belki

Amala cesedin yanına yaklaşır işareti inceler

Amala: hmm ay ve güneş... Güneş gücün ve iktidarın sembolü ay ise yeniden doğuş ölümsüzlüğü, edebiyeti ve aydınlanmayı ifade eder...

Lima: yani bu bir ritüel gibi birşey mi?

Amala: sayılır daha çok bir ayine benziyor bir ibadet.

Kilian: kalkutadaki insanların çoğu şaktizm dinine inanır diye duydum ilginç

.....

Arabaya binerler.

Amala: ben burada ineyim kütüphaneneye gitmeliyim

Kilian: peki. Yarın görüşürüz bayan amala

Amala: görüşürüz kaptan (gülümser)

Amala  kütüphaneye geçmişti görevliyi bulup yardım istemişti.

Görevli: bayan amala hoşgeldiniz.

Amala şaşırmıştı daha yeni gördüğü biri onu nasıl tanıyabilirdi

Amala: merhaba bir konuda yardıma ihtiyacım vardı siz bana yardım edebilir misiniz acaba?

Görevli: tabiki araştırdığınız konu nedir?

Amala: şaktizm

Görevli: sizin hindoloğ olduğu olduğu nuzu duydum bu konuları bilmeniz gerek?

Amala: evet üniversitede hindiloji okudum fakat mesleğimi yapamadım aile işletmemizi işletmek zorunda kaldım..

Görevli: ah anlıyorum bayan amala şöyle gelin sizin için uygun bir kitap bakalım.

....

Kitaplıklar arasında gezinirler şaktizmle ilgili kitaplar ararlar.amala bir kitap bulur ve işine bakar

Amala:(içinden)  buradaki bilgiler yanlış doğru bilgi bulmam gerekiyor benim.

Amala başka kitaplar aramaya başladı ama kitaplığın yükseltmesini fark etmedi dengesini kaybedip yere düştü.

Amala: eğer böyle devsm ederse kemiklerim kırılacak.

Birden bire kitaplık geri çekilir ve bir oda çıkar amala merak eder ve içeri girer. Koskocaman bir yığın kitap doluydu.

Amala:(içinden) burası önemli bir kasttaki aileye ayrılmış gibi duruyor...acaba risk alıp incelesemmi hem belki doğru kitabı bulurum.

Amala incelemeye karar verir.şaktizimle ilgili bir kitap bulur.arkasında birini hisseder ve önüne döner

Görevli :bayan amala! Hemen çıkın buradan başımızı belaya mı sokmak istiyorsunuz siz

Amala: burada kim oluyor hiç insan yok

Görevli: burası brahman ailesine ait

Amala:  duzinedeki en yetkili kişi..yani din adamlarımı

Görevli: evet! Ve buradan çıkıyoruz

Amala görevliyi tutar ve durdurur.

Amala: lütfen bir kaç dakika sizin başınızı.belaya sokmayacağım...

Görevli amalaya bakar ve kabul eder.

Görevli: peki! Ama bende yanınızda durucam. Acele edelim

Amala: tamam tamam çok teşekkürler.

Amala kitaplıklara bakmayw başlar. Bir süre sonra aradığı örneği bulur

Amala:(içinden) bu birinci el baskı içindeki bütün herşey doğru... yanıma alsam sorun olur mu.risk alacağım önemli bilgiler öğrenenilirim.

Amala kitabı hızlıca çantasına koyar  ve kütüphaneden çıkarlar. Görevli tam kitaplığı kapatır ve karşında bir adam belirir.

Amala:bay amrit?

Amrit:  bayan amala ne güzel bir tesadüf.(gülümser)

Görevli: bay dubey buyrun...

Amala:(içinden) dubey mi. Amrit brahmanın oğlumu yani ve o özel kütüphane...

Devam edecek...

KALİ KARANLIĞIN SESİ •1. Sezon Finali•Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin