Książka wystartuje 12 lutego i będzie aktualizowana na przemian z JSiNZ, żeby moja wena miała czas na regeneracje i żebym nie zostawiała Was bez niczego
Wrzucę tu headcanony do nowej pracy na profilu, chętnie poznam Wasze opinie na ich temat
1) Loki:
• genderfluid
• diabelsko inteligentny
• jego męska wersja jest mega pacyfistą, do tego stopnia, że przysiągł na własne życie, że nigdy celowo nie skrzywdzi innej istoty żyjącej (jedynym wyjątkiem od reguły jest sytuacja w której ktoś zagrażałby jego matce - Frigdze)
• jest bogiem magii (kłamstwo=iluzja=sztuczki magiczne=magia)
• jest ogromnie zainteresowany ziemską kulturą
• uwielbia podróżować po wszechświecie2) Męska wersja Lokiego szybko potrafi zestresować/zawstydzić się rozmową, będzie się wtedy na przykład kulił w sobie i starał zniknąć, lub jego odruchy zaczną być wtedy nerwowe (drżenie rąk np) a że uważa, że odejście w trakcie rozmowy nie jest kulturalne to zostaje w tej stresującej sytuacji. Val jest przy nim i w zależności od "stopnia stresu" ma różne rozwiązania sytuacji, najczęściej jest gdzieś blisko i dodaje otuchy bogu poprzez gesty takie jak trzymanie go za rękę.
3) Po tym co spotkało go z ręki Thanosa, Loki nabawił się traumy i zespółu stresu pourazowego przez co jeszcze bardziej ogranicza liczbę osób w swoim otoczeniu, żeby nie wywołać ataku i nie straszyć najbliższych mu osób.
4) Jego zaufanie do brata zostało mocno nadszarpnięte w związku z planami ataku na Jotunheim, które wymyślił sobie bóg piorunów, nie wiedząc o prawdziwym pochodzeniu swojego brata. Thor stara się jak może, żeby odzyskać zaufanie Lokiego, co jest trudne, bo Loki dalej rozpamiętują jego niepochlebne słowa o lodowych olbrzymach, a Val do spółki z Sif i Amorą ograniczają kontakt braci.
5) Sif i Amora zbyt za sobą nie przepadają. Mają odmienne zdania, charaktery i podejście do życia, zazwyczaj nie potrafią się dogadać. Przyjęły jednak wspólny front by nie pozwalać braciom na pozostawanie sam na sam. Któraś zawsze ma towarzyszyć starszemu z braci.
6) Magia Amory głównie opiera się na zaklęciach związanych z urodą uczuciami i roślinami. Potrafi używać asgardzkiej magii, ale ta mocno wyczerpuje jej energię, dlatego rzadko używa asgardzkich zaklęć, inaczej sprawa się ma z aktywowanymi już runami, które czasem podsuwa jej bóg magii, bo te nie korzystają z jej wewnętrznej energii.
7) Amora ma ogromną słabość do Lokich, jak każdy trochę obawia się damskiej wersji, ale ciutkę mniej niż pozostali bo ją zna. Są dobrymi przyjaciółkami, podziwia jej wyczucie stylu i często wybierają się razem do Alfheimu, na kupowanie strojów od elfów światła. On i Amora lubią spędzać czas na podróżach po różnych zakamarkach wszechświata i dziewczyna jest pod wrażeniem tego ile on wie i że dalej jest tak samo skromny.
8) W Asgardzkiej kulturze związki jednopłciowe, tożsamość płciowa to najnormalniejsza rzecz na świecie
9) Prawie rok przed początkiem akcji Loki miał nieprzyjemne spotkanie z Thanosem i Kamieniem Umysłu. Gamora pomogła mu uciec i ukradła Kamień. Bóg dalej ma koszmary związane z tym wydarzeniem.
10) Pacyfistyczna natura Lokiego nie pozwala mu na używanie broni. Zbiera ją jednak jako zabytki historyczne. W swojej kolekcji miał legendarny miecz Walikirii, który pozwalał między innymi na powoływanie nowych wojowniczek. Loki zlokalizował ostatnią, pozostałą przy życiu Walkirie i oddał jej miecz. Brunnhilda (posługująca się imieniem Val) przyrzekła mu wówczas wieczną lojalność za cenę swojego życia (z czego nie był uradowany z powodu swoich pacyfistycznych przekonań)
11) Val jest mocno przewrażliwiona na punkcie bezpieczeństwa księcia i praktycznie go nie odstępuje. To jedyna osoba która ma wiedzę o snach dręczących boga magii i zawsze czuwa nad jego spokojem. Jeśli zachodzi taka potrzeba wybudza księcia ze snu i tuli go przez resztę nocy.
12) Lista postaci, które się nie pojawią, ponieważ nie pasują mi do fabuły (albo jakiejś nie lubię), a na przykład w JSiNZ są
• Vision
• Harry Osborn
• Harley Keener
• Gwen Stacy
• Christine Palmer13) Lista postaci które mogą się pojawić, albo są jedynie wspominane
• Michelle Jones
• Ned Leeds
• Jennifer Walters
• Betty Ross
• Pepper Potts
• Tchalla Udaku
• Yelena Belova
• Gamora
• Peter Quill14) T.A.R.C.Z.A została założona w roku 2000 przez Howarda Starka, Elizabeth Carter (matka Margaret), Jonathan Carter (ojciec Sharon) a także Hanka Pyme z małżonką Janet Van Dyme. Tajna Agencja poszukuje do swojej szkoły młodych, zdolnych wynalazców i naukowców, lub osoby mogące pracować w dyplomacji, lub pod przykrywką.
15) Abraham Erskine był mutantem, Stryker zaszantażował i zmusił go do współpracy przy eksperymentach na mutantach. Erskine szybko uciekł do Stanów Zjednoczonych, a wytworzone w czasie "pracy" serum superżołnierza podarował Steve'owi Rogersowi bo był pod wrażeniem jego uporu i zaciekłości pomimo wszelkich przeciwności losu. Wkrótce później ludzie Hydry go odnaleźli, popełnił samobójstwo, żeby chronić recepturę.
16) Krótka oś czasu po najważniejszych wydarzeniach:
• 1980 urodził się Erik
• 1982 narodziny Charles'a
• 1988 Hydra i Sebastian Shaw mordują rodziców Erika, jego samego chcą wcielić w szeregi Hydry i zrobić z niego swoją broń
• 1992 Charles poznaje Raven
• 1996 Erik ucieka Hydrze i postanawia się zemścić za wyrządzone krzywdy
• 2000 Erik trafia do USA, poznaje Charles'a, razem stają na przeciw Shaw'a, Erik dokonuje swojej zemsty, mają z Charles'em odmienne zdania co do przyszłości mutantów ich drogi się rozchodzą (brak Moiry = brak postrzału)
• maj 2003 Erik poznaje Irinę i wdaje się z nią w krótki romans
• luty 2004 bliźnięta Maximoff przychodzą na świat
• lata 2005-2015 Erik poluje na Hydrę i Williama Stryker'a robi trochę szkód na świecie, a drogi jego i Charles'a co jakiś czas się przeplatają, potem Erik gdzieś się zaszywa
• 2014 Stryker i Hydra mordują Irinę i Olega Maximoff, w wyniku łapanek mutantów, bliźniaki trafiają w łapska Hydry
• 2015 Charles i Fury zakładają wspólną szkołę17) Stryker nadzoruje badania i eksperymenty nad mutantami i kodem genetycznym. Jego celem jest stworzenie niepokonanej armii wszelkim kosztem. W wyniku eksperymentów nad połączeniem kilku umiejętności w jedną wielu mutantów poniosło bolesną śmierć. Zaledwie u 1% "obiektów badawczych" geny się przyjęły, w tym u rodzeństwa Maximoff.
18) Bliźniaki Maximoff prawie zawsze trzymają się razem, są w stanie posunąć się do ostateczności, żeby ochronić drugie. Pietro zawsze chroni swoją siostrę, bo była to ostatnia rzecz jaką ich matka nakazała mu przed śmiercią. Jest ekstrawertykiem, ale jeśli przyszłoby mu wybierać między siostrą, a innymi ludźmi bez zawahania wybrałby Wandę.
19) Pietro nie potrafi skupić się na czymś dłużej niż przez kwadrans, szybko się nudzi gdy nie ma zajęcia i czas dłuży mu się w nieskończoność. Jednak gdy w grę wchodzi jego siostra jest w stanie usiedzieć bez ruchu całą noc, pilnując jej bezpieczeństwa.
20) Pietro zdecydowanie jest silniejszy fizycznie, natomiast Wanda ma większą odporność psychiczną. Po tym co zgotowała im Hydra nie jedna osoba wolałaby ze sobą skończyć, Wanda nie daje się złamać, spychając zarówno swoje jak i brata wspomnienia w najdalsze zakątki swojego umysłu
Do napisania w lutym
CZYTASZ
Kiedy TARCZA i Xavier Łączą Siły
FanfictionNick Fury dyrektor Tajnej Agencji Rozwoju Cybernetycznych Zastosowań Antyterrorystycznych połączył siły z Charlesem Xavierem, najbardziej znanym mutantem, telepatą i razem otworzyli szkołę. Szkołę dla wyjątkowo uzdolnionej młodzieży. Zarówno mutantó...